Spotify-mainonta
Spotify-mainonta vaikuttaa kaikkien aistien avulla
Hyödynnä Spotify-mainontaa! Spotify on maailman suurin musiikin suoratoistopalvelu. Äänimainonta on tehokas tapa välittää tietoa asiakkaille. Puhutteleva äänimainos muistetaan vielä pitkänkin ajan kuluttua ostopäätöksiä tehtäessä.
Spotify-mainos jättää voimakkaan muistijäljen
Spotify on maailman suurin musiikin suoratoistopalvelu. Menestyneen tuotteen taustalta löytyy usein hyvä äänimainos. Parhaiten toimivat ratkaisut vetoavat tunteisiin ja jättävät muistijäljen kuulijan korvien väliin. Spotify tarjoaa käyttäjilleen ilmaisen version, jossa mainoksia soitetaan ajoittain kappaleiden välissä, ja niitä on sijoitettu myös ohjelmiston käyttöliittymään. Maksullinen premium-versio on puolestaan mainokseton ja se on varustettu paremmilla ominaisuuksilla, kuten paremmalla äänenlaadulla.
Miten Spotify-mainonta käytännössä toimii? Spotifyssa mainostettaessa äänimainoksen kanssa tulee yhtä aikaa laitteen, kuten kännykän, näytölle display-mainos, jota klikkaamalla henkilö ohjataan mainostajan määrittämälle sivustolle. Ääni- ja displaymainos yhdistelmää voidaan kohdentaa iän, sukupuolen, musiikkigenren, playlistin ja maantieteellisesti paikkakunnan nimen mukaan. Mainoksen suosituspituus on alle 30 sekuntia.
Spotify-mainonnan palvelut
- Äänimainoskampanjan suunnittelu, toteutus, optimointi ja reaaliaikainen raportointi
- Äänimainosten suunnittelu, käsikirjoitus ja tuotanto
- Display-mainosten suunnittelu ja tuotanto
Spotify-mainonnan hinnoittelu
Spotify-mainonta on kustannustehokasta ja mitattavaa radiomainontaan verrattuna. Ohjelmallisesti ostettuna Spotify-mainonta on hinnoiteltu bannerimainosnäyttöjen mukaan. Kun banneri näkyy näytöllä, samaan aikaan kuuluu myös äänimainos. Spotify-mainonnan hinta on noin 5-10 euroa tuhatta mainosnäyttöä kohden, riippuen kohdennuksista. Eli 1000€ mediabudjetilla saat noin 100 000 – 200 000 mainosnäyttöä.
10 syytä — Miksi Spotify-mainonta?
- Hyvä äänimainos muistetaan. Äänimainokset vetoavat tunteisiin ja jättävät muistijäljen kuulijan korvien väliin. Spotify-mainonta on tehokasta!
- Tavoittavuus: Spotify on maailman suosituin musiikin suoratoistopalvelu. Milleniaalit ovat suurin käyttäjäryhmä, mutta kaikki ikäluokat ovat hyvin edustettuina.
- Vaikuttaminen oikeassa hetkessä. Tavoita kohderyhmä useita kertoja päivässä eri tilanteissa. Keskiverto käyttäjä kuuntelee Spotifya kaksi tuntia päivittäin.
- Laadukas mediaympäristö.
- Täydentää muuta markkinointia. Täydentää erinomaisesti radiomainontaa ja koko markkinointikokonaisuutta.
- Kustannustehokas äänimainonnan kanava. Sopii pienemmällekin markkinointibudjetille.
- Ohjelmallisesti ostettua äänimainontaa. Ohjelmallinen ostaminen on tehokasta ja mahdollistaa reaaliaikaisen optimoinnin.
- Mitattavuus. Ohjelmallisesti ostettava äänimainonta on mitattavampaa kuin perinteinen äänimainonta.
- Display-mainos tukee äänimainoksen tehoa. Äänimainoksen kanssa yhtä aikaa laitteen, kuten kännykän, näytölle tulee myös bannerimainos, josta kuluttaja voidaan ohjata haluttuun paikkaan.
- Toimialariippumatonta. Spotify-mainonta sopii kaikille toimialoille.
Näin Spotify-mainonta toimii
STEP 1. Kokonaisuuden suunnittelu ja kohderyhmän määrittäminen.
Määritetään yhdessä tavoiteltavat kohderyhmät, realistiset budjettitasot, kampanja-aika ja kohderyhmiä puhuttelevat viestit.
STEP 2. Mainosmateriaalit
Tarvitaan maksimissaan 30 sekunnin äänimainos ja display-mainos sekä URL, mihin mainoksesta halutaan ohjata.
STEP 3. Kampanjan käynnistys, optimointi ja seuranta
Seurataan mainosten toimivuutta ja optimoidaan kohti parhaita mahdollisia tuloksia. Testataan, kokeillaan ja opitaan. Tehtyjä toimenpiteitä ja kokeiluja tulee tarkastella ja analysoida, että hyvät opit tulee monistettua ja virheistä otetaan opiksi.
Kiinnostuitko?
Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.
![Laura Nevasalo Oddy](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2021/12/laura_nevasalo_2021.jpg)
Tutustu myös blogeihimme
![Pk-yritysten brändimarkkinointi](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2024/07/brandimarkkinointi_pk-yritykset.jpg)
Miksi pk-yrityksen kannattaa tehdä brändimarkkinointia?
Brändi on mielikuva yrityksestä asiakkaan ja kuluttajan silmissä. Brändimarkkinointi on strateginen investointi, joka voi tuoda merkittävää hyötyä myös pienille ja keskisuurille yrityksille.
![B2B sisällöntuotanto](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2024/06/b2b_sisallontuotanto_blogi.jpg)
Vinkit B2B-yrityksen sosiaalisen median sisällöntuotantoon
B2B-yrityksille sosiaalisen median sisällöntuotanto voi olla erinomainen tapa tavoittaa potentiaalisia asiakkaita, lisätä näkyvyyttä ja rakentaa asiantuntijastatusta. Tässä blogissa on listattu teemoja, joista B2B-yrityksen tyypillisesti kannattaa tehdä somepostauksia.
![infografiikka koristekuva](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2024/05/blogiin73.jpg)
Infografiikka kommunikoi monimutkaiset asiat visuaalisesti
Infografiikan tärkein tavoite on selkeys, ja sen tehtävänä on selkeyttää monimutkaista viestiä. Infografiikan avulla teet datasta ymmärrettävää.
![](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2024/05/blogiin52.jpg)
Tehokkaampaa mainontaa bannerien A/B-testauksella
Paranna bannerimainonnan tehokkuutta A/B-testauksen avulla. Ajamalla useampaa eri mainosaineistoa samaan aikaan näet helposti erot niiden tuloksissa ja voit tehdä oikeita johtopäätöksiä tulevia aineistoja ajatellen.
![](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2024/05/ammattilainen-avuksi-sisallontuotantoon.jpg)
Ammattilainen avuksi sisällöntuotantoon – 5 tapaa, joilla hyödyt ulkoisen sisällöntuottajan tuesta
Ulkoinen sisällöntuottaja suunnittelee ja toteuttaa sisältöjä, joiden avulla tulet löydetyksi verkosta ja tarjoat kiinnostavaa ja informatiivista tietoa tuotteistasi tai palveluistasi.
![](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2024/05/mita-oddyn-ja-asiakkaan-tutustumispalaverissa-tapahtuu.jpg)
Mitä Oddyn ja asiakkaan välisessä tutustumispalaverissa tapahtuu?
Maksuttomassa tutustumispalaverissa asiantuntijamme kartoittavat digimarkkinoinnin toiveitasi ja tarpeitasi, jotta voimme palvella sinua parhaalla mahdollisella tavalla.
Ota ihmeessä yhteyttä!
Kuinka voimme auttaa?
Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.
Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.
Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.
Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.