Opi hyödyntämään Google Analytics 4 -työkalua

Ota uusimmasta analytiikkatyökalusta kaikki tehot irti oddyn avulla

Universal Analytics päättyy 1.7.2024

Uusi Google Analytics 4 (GA4) on ollut tarjolla käyttöön syksystä 2020 lähtien. Kyseessä ei kuitenkaan ole pelkkä päivitys aiempaan versioon, Google Universal Analyticsiin (UA), vaan työkalussa on täysin uusia ominaisuuksia. Google ryhtyy poistamaan käytöstä Universal Analytics ‑palveluita ja UA:n ohjelmointirajapintoja 1.7.2024 alkaen, joten nyt on viimeinen hetki toimia. Jos et vielä ole kokonaan siirtynyt Google Analytics 4 ‑mittauskokonaisuuksien käyttäjäksi, aloita muutoksen tekeminen jo tänään Googlen siirtymisoppaan ohjeiden mukaisesti tai anna Oddyn auttaa.

Google Analytics 4 näyttää suunnan kehittymiselle ja kasvulle

Google Analytics on verkkosivujen kävijäseurantaan tarkoitettu analytiikkaohjelma. Ohjelman avulla kerätään kävijöistä erilaista tietoa liittyen heidän käyttäytymiseensä sivustolla. Kun analytiikka on hyvin määritetty, ei tarvitse enää arvailla, mitä sivustolla tapahtuu ja tehdään – analytiikka kertoo faktat. Google Analyticsin tarjoama data antaa vahvat suuntaviivat sivuston teknisen puolen, sisältöjen ja mainonnan kehittämiseen.

Mistä lähteä liikkeelle GA4:n käyttöönotossa?

Ensin työkalun avulla tulee määritellä, mitä halutaan mitata. Kannattaa tutustua tyypillisiin liiketoiminnallisiin maalipisteisiin. Mittausta suorittavien tapahtumien ja parametrien asentaminen kannattaa tehdä heti alussa ja noudattaa uusia ohjeistuksia. Sivuston määritykset auttavat hahmottamaan, mitä halutaan mitata myös tulevaisuudessa. Näin tunnistetaan kaikki ne mitattavat asiat, jotka halutaan myös Google Analytics 4:n analytiikassa huomioitavan.

Google Analytics -koulutus

Haluatko oppia lisää Google Analyticsin toiminnasta ja siitä miten hyödyntää uutta versiota? Tule koulutukseemme!

Google Analytics 4 perusteet

Koulutuksessa saat vastaukset muun muassa seuraaviin kysymyksiin:

  • Miten hyödyntää GA4:n analytiikkaa?
  • Mikä on GA4 rooli, kun UA poistui käytöstä?
  • Mitä GA4:n avulla voidaan tutkia ja nähdä?

 

Oddy Digital on Googlen virallinen kumppanitoimisto.

LUE AIHEESEEN LIITTYVÄT BLOGIKIRJOITUKSEMME

Suuren yleisön vaikuttaja saattaa tavoittaa miljoonia, mutta yksittäisen postauksen sitoutumisaste jää usein matalaksi. Mikrovaikuttajat sen sijaan luovat vuorovaikutusta, keskustelua ja luottamusta.
Analytiikka ei ole vain raportteja ja numeroita vaan työkalu, jolla yritys säästää rahaa. Kun analytiikkaa hyödynnetään oikein, se kertoo selkeästi, mihin eurot kannattaa sijoittaa ja missä niitä kuluu turhaan.
Tekoäly on noussut hetkessä yhdeksi markkinoinnin puhutuimmista aiheista, mutta milloin se tukee markkinoijaa ja milloin tarvitaan ihmisen luovuutta sekä brändin ymmärrystä?

Ota yhteyttä