Hakusanamainonnan kohdentaminen

halutulle kohderyhmälle

Hakusanamainonnan kohdentaminen

Hakusanamainonnalla tavoitat ostoa harkitsevat ihmiset

Hakusanamainonta (SEM = Search Engine Marketing) on tehokas ja nopea tapa tavoittaa ostoa harkitsevat ihmiset, jotka aktiivisesti etsivät hakukoneista lisää tietoa. Oikein kohdennettuna ja optimoituna kampanja näkyy oikealle yleisölle eikä budjetti kulu turhiin klikkauksiin.

Hakusanamainonnan kohdentaminen

Hakusanamainonta on erittäin tarkasti kohdennettavaa. Hakusanamainonnassa kohdistaminen tapahtuu valitsemalla huolellisesti oikeat avainsanat eli termit, joilla mainos hakutuloksien yhteydessä näytetään. Avainsana-analyysin tekeminen on tärkeä osa hakusanamainonnan suunnittelua: kun löydetään yrityksellesi parhaat hakusanat, mainoksesi näytetään juuri oikealle kohderyhmälle.

Kohdennusta voi tarkentaa monin tavoin. Kohdennusta voidaan tarkentaa esimerkiksi maan, paikkakunnan tai ajan mukaan. Vain paikallisesti toimivan yrityksen ei kannata mainostaa kaikille suomalaisille, vaan kohdentaa mainokset ainoastaan omalle kohderyhmälleen.

Hakusanamainonnan kohdennusvaihtoehtoja ovat mm.

  • maantieteellinen rajaus (esim. maa, kaupunki, sädekohdennus, alue 1 km tarkkuudella)
  • käyttäjän kieli
  • demografiset tiedot, kuten ikä ja sukupuoli
  • viikonpäivä ja kellonaika
  • päätelaite
  • aikaisemmat vierailut ja käyttäytyminen sivustolla

Haluatko kuulla aiheesta lisää? Ota yhteyttä blogin kirjoittajaan!

Jenna LeinoCEO, Partner
+358 40 686 5540

Tutustu myös muihin blogeihimme

Kiinnostaako sinua hakusanamainonta? Haluaisitko saada ammattilaisen arvion yrityksesi digitaalisen markkinoinnin tilasta?

Annamme ehdotuksemme yrityksesi digimarkkinoinnin kehittämiseen ILMAISEKSI.

Ota meihin yhteyttä!