LinkedIn mainonnan muodot

TUTUSTU ERILAISIIN NÄKYVYYSVAIHTOEHTOIHIN

Kiinnostaako LinkedIn-mainonta? Tutustu erilaisiin LinkedIn-mainonnan vaihtoehtoihin blogissamme.

LinkedIn mainonnan muodot

LinkedIn-mainonnan muodot ovat moninaiset. Erilaisten LinkedIn-näkyvyysvaihtoehtojen kautta tavoitat B2B-kohderyhmäsi tehokkaasti. Mainonnan muoto kannattaa valita tavoitteidesi mukaan

Sponsoroidut postaukset

Sponsoroidut postaukset ovat yrityksen sivuilla olevia postauksia, joille pyritään saamaan mahdollisimman suuri ja yrityksen kohderyhmään sopiva yleisö maksetun mainonnan avulla. Ne näkyvät käyttäjien uutisvirrassa kaikilla päätelaitteilla, samaan tapaan kuin sponsoroidut postaukset Facebook-feedissä. Sponsoroidut postaukset ohjaavat liikennettä sivuillesi. Sponsoroiduista postauksista voi myös tykätä, jakaa ja painaa suoraan follow-nappia. Näin julkaisut saavat enemmän näkyvyyttä, tavoittavat yhä laajemmin yleisöä ja yrityksesi sivu saa seuraajia.

Direct sponsored posts

Direct sponsored posts toimivat samalla tavalla kuin sponsoroidut postaukset, mutta ne eivät näy automaattisesti yrityksen omilla sivuilla, vaan ovat ns. dark posteja. Voit muokata viestiäsi kohderyhmälle sopivammaksi, kokeilla mitkä versiot toimivat parhaiten ja hallita mitä sisältöjä yrityksen omilla sivuilla näkyy, ilman että jokainen postausvariaatio ilmestyisi sivuillesi.

Bannerimainonta

Bannerimainontaa tehdään ohjelmallisen ostamisen järjestelmän avulla. Bannerimainonnassa ei voi hyödyntää LinkedInin oman mainosjärjestelmän kohdennuksia, mutta kuitenkin ohjelmallisen ostamisen tarjoamat datat mahdollistavat tarkan kohdentamisen. Myös uudelleenmarkkinointi (remarketing, retargeting) onnistuu. Bannerimainonta näkyy ainoastaan desktop-laitteilla.

Tekstimainokset

Tekstimainokset ovat LinkedIn-sivuston yläosassa tai sivupalkissa esiintyviä pieniä mainoksia, joihin voi lisätä myös kuvan. Tekstimainoksen luominen ja budjetin määrittäminen on helppoa ja mainoksen voi ajastaa määrätyksi ajankohdaksi. Käyttäjät voivat nähdä tekstimainoksesi monissa eri paikoissa LinkedInissä: yrityksen sivuilla, pääsivulla, profiilisivuilla, ryhmien sivuilla ja InMail-postilaatikossa. Huomioitavaa on, että tekstimainokset eivät näy mobiiliversiossa, jonka vuoksi näkyvyys voi jäädä suppeaksi.

InMail-mainokset

InMail-mainos on henkilökohtainen viesti, joka lähetetään suoraan vastaanottajan LinkedIn-postilaatikkoon. Viestit saapuvat kohderyhmälle vain kun he ovat aktiivisina LinkedInissä, eivätkä ne voi joutua roskakoriin, vaan saapuvat aina perille. InMail-mainoksesta tulee samanlainen ilmoitus, kuin tavallisesta LinkedIn-viestistä, jonka vuoksi ihmiset yleensä avaavat ne. Hyvä puoli InMail-mainoksissa on myös se, että se saapuu yrityksen nimen sijaan aina omalla nimelläsi. Näin viestisi on heti henkilökohtainen ja helposti lähestyttävä.

Liidimainonta

Liidimainonnan avulla voi luoda mainoksen, jonka painiketta klikkaamalla käyttäjälle aukeaa suoraan LinkedInissä täytettävä lomake eikä hänen tarvitse siirtyä yrityksen verkkosivuille täyttämään lomaketta. Saadaksesi vastaanottajan yhteystiedot, tulee kuitenkin tarjota jotain, joka motivoi henkilöä jättämään yhteystietonsa. Tähän tarkoitukseen sopivat esimerkiksi ilmainen konsultointi tai ladattava e-opas. Liidimainonta tarjoaa selkeät luvut siitä, montako liidiä mainoksen avulla on saatu.

Dynaamiset mainokset

Dynaamiset mainokset erottuvat perinteisestä bannerimainonnasta siten, että niihin generoidaan mukaan käyttäjän oma profiilikuva. Personoitu ulkonäkö kiinnittää tehokkaasti vastaanottajan huomion, jonka vuoksi se on hyvä keino saada lisää seuraajia yrityksen sivuille.

Dynaamisten mainosten avulla voidaan kerätä suoria liidejä samaan tapaan kuin liidimainoksilla.

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä artikkelin kirjoittaneeseen ammattilaiseen.

Oddy Digital CEO Jenna Leino

Tutustu myös blogeihimme aiheesta

Graafisen suunnittelun 10 trendiä

Graafisen suunnittelun 10 trendiä

Mitä trendejä graafisessa suunnittelussa on ollut viime vuosina? Lue 10 tämän hetken trendiä, jotka auttavat sinua ja yritystäsi pysymään kilpailukykyisenä.
Pk-yritysten brändimarkkinointi

Miksi pk-yrityksen kannattaa tehdä brändimarkkinointia?

Brändi on mielikuva yrityksestä asiakkaan ja kuluttajan silmissä. Brändimarkkinointi on strateginen investointi, joka voi tuoda merkittävää hyötyä myös pienille ja keskisuurille yrityksille.
B2B sisällöntuotanto

Vinkit B2B-yrityksen sosiaalisen median sisällöntuotantoon

B2B-yrityksille sosiaalisen median sisällöntuotanto voi olla erinomainen tapa tavoittaa potentiaalisia asiakkaita, lisätä näkyvyyttä ja rakentaa asiantuntijastatusta. Tässä blogissa on listattu teemoja, joista B2B-yrityksen tyypillisesti kannattaa tehdä somepostauksia.
infografiikka koristekuva

Infografiikka kommunikoi monimutkaiset asiat visuaalisesti

Infografiikan tärkein tavoite on selkeys, ja sen tehtävänä on selkeyttää monimutkaista viestiä. Infografiikan avulla teet datasta ymmärrettävää.
Somen vuosikello

Miksi somen vuosikellon tekeminen kannattaa?

Suunnitelmallisuus on avain tehokkaaseen sometekemiseen. Tässä postauksessa käsittelemme, miksi somen vuosikello on niin tärkeä ja mitä sillä saavutetaan.
Mikä on Threads?

Mikä on Threads?

Metan lanseeraama uusi somealusta Threads on nyt myös Suomessa. Mistä Threadissa puhutaan, miten se otetaan käyttöön ja mitä mainostajille on luvassa? Lue blogimme, niin tiedät!

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.