LinkedIn mainonnan muodot

Tutustu erilaisiin näkyvyysvaihtoehtoihin

LinkedInt - Tutustu erilaisiin näkyvyysvaihtoehtoihin

LinkedIn-mainonnan muodot ovat moninaiset. Erilaisten LinkedIn-näkyvyysvaihtoehtojen kautta tavoitat B2B-kohderyhmäsi tehokkaasti. Mainonnan muoto kannattaa valita tavoitteidesi mukaan.

Sponsoroidut postaukset

Sponsoroidut postaukset ovat yrityksen sivuilla olevia postauksia, joille pyritään saamaan mahdollisimman suuri ja yrityksen kohderyhmään sopiva yleisö maksetun mainonnan avulla.

Sponsoroidut postaukset näkyvät käyttäjien uutisvirrassa kaikilla päätelaitteilla, samaan tapaan kuin sponsoroidut postaukset Facebook-feedissä. Sponsoroidut postaukset ohjaavat liikennettä sivuillesi. Sponsoroiduista postauksista voi myös tykätä, jakaa ja painaa suoraan follow-nappia. Näin julkaisut saavat enemmän näkyvyyttä, tavoittavat yhä laajemmin yleisöä ja yrityksesi sivu saa seuraajia.

Direct sponsored posts

Direct sponsored posts toimivat samalla tavalla kuin sponsoroidut postaukset, mutta ne eivät näy automaattisesti yrityksen omilla sivuilla, vaan ovat ns. dark posteja. Voit muokata viestiäsi kohderyhmälle sopivammaksi, kokeilla mitkä versiot toimivat parhaiten ja hallita mitä sisältöjä yrityksen omilla sivuilla näkyy, ilman että jokainen postausvariaatio ilmestyisi sivuillesi. 

Bannerimainonta

Bannerimainontaa tehdään ohjelmallisen ostamisen järjestelmän avulla. Bannerimainonnassa ei voi hyödyntää LinkedInin oman mainosjärjestelmän kohdennuksia, mutta kuitenkin ohjelmallisen ostamisen tarjoamat datat mahdollistavat tarkan kohdentamisen. Myös uudelleenmarkkinointi (remarketing, retargeting) onnistuu. Bannerimainonta näkyy ainoastaan desktop-laitteilla.

Tekstimainokset 

Tekstimainokset ovat LinkedIn-sivuston yläosassa tai sivupalkissa esiintyviä pieniä mainoksia, joihin voi lisätä myös kuvan. Tekstimainoksen luominen ja budjetin määrittäminen on helppoa ja mainoksen voi ajastaa määrätyksi ajankohdaksi. Käyttäjät voivat nähdä tekstimainoksesi monissa eri paikoissa LinkedInissä: yrityksen sivuilla, pääsivulla, profiilisivuilla, ryhmien sivuilla ja InMail-postilaatikossa. Huomioitavaa on, että tekstimainokset eivät näy mobiiliversiossa, jonka vuoksi näkyvyys voi jäädä suppeaksi.

InMail-mainos

InMail-mainos on henkilökohtainen viesti, joka lähetetään suoraan vastaanottajan LinkedIn-postilaatikkoon. Viestit saapuvat kohderyhmälle vain kun he ovat aktiivisina LinkedInissä, eivätkä ne voi joutua roskakoriin, vaan saapuvat aina perille. InMail-mainoksesta tulee samanlainen ilmoitus, kuin tavallisesta LinkedIn-viestistä, jonka vuoksi ihmiset yleensä avaavat ne. Hyvä puoli InMail-mainoksissa on myös se, että se saapuu yrityksen nimen sijaan aina omalla nimelläsi. Näin viestisi on heti henkilökohtainen ja helposti lähestyttävä.

Liidimainonta 

Liidimainonnan avulla voi luoda mainoksen, jonka painiketta klikkaamalla käyttäjälle aukeaa suoraan LinkedInissä täytettävä lomake eikä hänen tarvitse siirtyä yrityksen verkkosivuille täyttämään lomaketta. Saadaksesi vastaanottajan yhteystiedot, tulee kuitenkin tarjota jotain, joka motivoi henkilöä jättämään yhteystietonsa. Tähän tarkoitukseen sopivat esimerkiksi ilmainen konsultointi tai ladattava e-opas. Liidimainonta tarjoaa selkeät luvut siitä, montako liidiä mainoksen avulla on saatu.

Dynaamiset mainokset

Dynaamiset mainokset erottuvat perinteisestä bannerimainonnasta siten, että niihin generoidaan mukaan käyttäjän oma profiilikuva. Personoitu ulkonäkö kiinnittää tehokkaasti vastaanottajan huomion, jonka vuoksi se on hyvä keino saada lisää seuraajia yrityksen sivuille.

Dynaamisten mainosten avulla voidaan kerätä suoria liidejä samaan tapaan kuin liidimainoksilla.

Kirjoittaja: Jenna Leino

AVAINSANAT:   

Tutustu myös muihin blogeihimme

Kiinnostaako LinkedIn-mainonta? Haluaisitko saada ammattilaisen arvion yrityksesi digitaalisen markkinoinnin tilasta?

Annamme ehdotuksemme yrityksesi digimarkkinoinnin kehittämiseen ILMAISEKSI.

Ota meihin yhteyttä!