Millainen on hyvä natiivimainos?
Natiivimainonnan keskiössä on kiinnostava sisältö
Millainen on hyvä natiivimainos, lue blogi ja valjasta vinkit käyttöösi. Muista, että natiivimainonnassa keskiössä on laadukas ja vetovoimainen sisältö, eikä mainonnan kannata olla liian aktiivisesti myyvää.
Kirjoitusasu
Vältä pisteitä otsikossa. Kysymysmerkki, ajatusviiva ja kaksoispiste ovat ok. Huutomerkkiä kannattaa käyttää hyvin harkitusti. Tarkasta kielioppi ja oikeinkirjoitus. Lyhenteiden käyttöä tulee välttää.
Brändin nimi
Useinkaan ei kannata mainita mainostavaa tahoa tai tuotenimeä otsikossa ja ingressissä. Brändi mainitaan joka tapauksessa lopullisessa mainoksessa.
Laskeutumissivu
Kun henkilö klikkaa natiivimainosta, hän olettaa saavansa lisätietoa aiheesta, joka on kuvattu otsikossa ja ingressissä. Älä johda henkilöä harhaan, sillä hän kuitenkin poistuu sivuiltasi heti, jos on tyytymätön ja sinä maksat silti mainoksen klikkauksesta. Paras sisältö on artikkelinomainen sisältösivu. Etusivu, verkkokauppa tai tuotteen esittelysivu ovat liian kaupallista sisältöä natiivimainontaa ajatellen.
Kuva
Kuvan kannattaa olla yhteensopiva otsikon ja ingressin kanssa. Ne täydentävät toisiaan. Ja hieman kannattaa miettiä myös kuvan soveltuvuutta mainoksen mediaympäristöön.
Otsikko
Otsikko on tärkein, se herättää kiinnostuksen. Eri variaatioita voi olla muutama, jolloin voidaan testata eri otsikoiden toimivuutta paremmin.
Haluatko kuulla lisää?
Ota yhteyttä artikkelin kirjoittaneeseen ammattilaiseen.