Painotuotteet brändin ja digitaalisen mainonnan tukena

ETHÄN UNOHDA PAINOTUOTTEITA

Digitaalinen markkinointi on vallannut paikkansa yritysten markkinoinnissa, mutta painotuotteet omaavat edelleen merkittävän roolin brändin vahvistamisessa ja näkyvyyden lisäämisessä. Vaikka digitaalinen markkinointi on tehokasta, se ei poista fyysisten painotuotteiden tarvetta ja vaikuttavuutta.

Printtimainonta vakuuttaa

Painetut mainokset ovat hyvä pohja brändin näkyvyydelle ja rakentamiselle. Mainos printissä koetaan selkeäksi ja perinteiseksi valinnaksi. Myös rahakkaaksi, sillä mainos vaikkapa sanomalehden etusivulla, tiedetään olevan kallista. Printtimainonta onkin monille isoille yrityksille olennainen osa markkinointistrategiaa vakuuttavuutensa vuoksi.

Printtimainonta mahdollistaa myös kohdentamisen halutulle yleisölle. Esimerkiksi painettu mainos paikallisessa sanomalehdessä tavoittaa tehokkaasti ja ajankohtaisesti paikalliset. Tai tietyn teeman aikakauslehdessä voidaan tavoittaa ne, jotka ovat kiinnostuneita kyseisestä aiheesta tai teemasta, mikä lisää mainoksen tehokkuutta. Mainos oman alan lehdessä, esimerkiksi rakennusalalla, on erittäin toimiva vaihtoehto. Lisäksi painettu mainos tavoittaa erityisesti sellaista yleisöä, jota ei välttämättä vaikkapa somesta tavoita. Erityisesti vanhemmat ikäryhmät arvostavat printtimainontaa, ja pitävät sitä uskottavana ja luotettavana.

Painotuotteet vahvistavat brändiä

Painotuotteet ovat perinteisesti olleet isossa osassa brändin vahvistamisessa. Ne eivät ainoastaan heijasta brändin visuaalista identiteettiä, vaan myös välittävät sen arvoja. Jokainen painotuote vaikuttaa siihen, millaisen kuvan brändistä muodostamme. Tarkkaan harkitut graafiset materiaalit, tunnistettavat brändielementit ja ammattimainen tuotanto auttavat hyödyntämään painotuotteiden potentiaalin parhaimmillaan. Yhtenäisellä ilmeellä luodut käyntikortit, kirjekuoret ja esitteet auttavat luomaan laadukkaan vaikutelman, joka vakuuttaa.

Printtimateriaalit, kuten esitteet ja käyntikortit, jättävät pysyvän konkreettisen jäljen asiakkaan käsiin. Tämä jälki toimii muistutuksena brändistä pitkään mainoskampanjan jälkeenkin, mikä voi vaikuttaa asiakkaan myöhempiin päätöksiin ja toimintaan. Fyysisen materiaalin koskettaminen voi myös luoda vahvemman yhteyden brändiin. Esimerkiksi messuilla saatua esitettä voidaan pyöritellä käsissä useaan kertaan tai kiva lahjakassi jää uusiokäyttöön.

Ammattitaidolla tehdyt painotuotteet eivät ole pelkästään markkinointimateriaalia; ne ovat investointi brändin menestykseen. Laadukkaat, harkitusti suunnitellut painotuotteet viestivät yrityksen sitoutumisesta laatuun ja ammattitaitoon, mikä vahvistaa brändiä pitkällä aikavälillä.

Painotuotteet ja -mainokset monikanavaisessa markkinoinnissa

Painotuotteet ja printtimainonta täydentävät yrityksen digitaalista mainontaa ja tukevat monikanavaista markkinointia. Sama viesti monessa eri kanavassa, niin painetussa kuin digitaalisessakin, auttavat vahvistamaan viestin uskottavuutta ja muistettavuutta. Toisto on tässäkin tapauksessa tärkeää.

Ammattimaisesti suunnitellut painotuotteet osana mainoskampanjaa varmistavat brändin jatkuvuuden eri kanavissa. Ne integroituvat saumattomasti digitaaliseen markkinointiin ja muuhun markkinointimateriaaliin, vahvistaen brändin yhtenäistä ilmettä. Painotuotteet auttavat ja parantavat myös digitaalisten kanavien näkyvyyttä ja näyttökertoja, kun potentiaalinen asiakas siirtyy vaikkapa esitteessä näkyvän osoitteen ohjaamana verkkosivustolle tai somekanavalle.

Digitaaliset mainosmateriaalit taipuvat myös printtiin

Digitaaliset mainosaineistot voidaan helposti kääntää myös printtimateriaaleiksi. Ammattitaitoiset graafiset suunnittelijat voivat muuntaa mainosmateriaalit fyysiseen muotoon tehokkaasti. Tärkeää on huomioida väriavaruudet ja DPI, jotta digitaalisen materiaalin laatu säilyy painossa.

Kiinnostaisiko laajentaa painotuotteisiin? Ota Oddy apuun!

Saat meiltä erilaiset esitteet, flyerit, roll-upit, printtimainokset, messumateriaalit, käyntikortit, postikortit ja kirjekuoret sekä muut painotuotteet. Graafisen suunnittelun ammattilaisemme saavat materiaalisi toimimaan tuotteessa kuin tuotteessa, vaikkapa kynissä tai kansioissa! Ota rohkeasti yhteyttä ja kysy meiltä lisää.

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä artikkelin kirjoittaneeseen ammattilaiseen.

Anna-Maria Hokkanen

Tutustu myös blogipostauksiimme aiheesta

B2B sisällöntuotanto

Vinkit B2B-yrityksen sosiaalisen median sisällöntuotantoon

B2B-yrityksille sosiaalisen median sisällöntuotanto voi olla erinomainen tapa tavoittaa potentiaalisia asiakkaita, lisätä näkyvyyttä ja rakentaa asiantuntijastatusta. Tässä blogissa on listattu teemoja, joista B2B-yrityksen tyypillisesti kannattaa tehdä somepostauksia.

Tehokkaampaa mainontaa bannerien A/B-testauksella

Paranna bannerimainonnan tehokkuutta A/B-testauksen avulla. Ajamalla useampaa eri mainosaineistoa samaan aikaan näet helposti erot niiden tuloksissa ja voit tehdä oikeita johtopäätöksiä tulevia aineistoja ajatellen.

Ammattilainen avuksi sisällöntuotantoon – 5 tapaa, joilla hyödyt ulkoisen sisällöntuottajan tuesta

Ulkoinen sisällöntuottaja suunnittelee ja toteuttaa sisältöjä, joiden avulla tulet löydetyksi verkosta ja tarjoat kiinnostavaa ja informatiivista tietoa tuotteistasi tai palveluistasi.

Mitä Oddyn ja asiakkaan välisessä tutustumispalaverissa tapahtuu?

Maksuttomassa tutustumispalaverissa asiantuntijamme kartoittavat digimarkkinoinnin toiveitasi ja tarpeitasi, jotta voimme palvella sinua parhaalla mahdollisella tavalla.
Analytiikan määrittely koristekuva

Miksi verkkosivuston analytiikkaa tarvitaan?

Opi ymmärtämään, mitä yrityksesi verkkosivuston analytiikan määrittely tarkoittaa käytännössä ja miksi analytiikkaa ylipäätään tarvitaan.
Google Performance Max

Ovatko Google Perfomance Max -kampanjat oikeasti tehokkaita?

Google Performance Max on uusi mainontaratkaisu, joka tarjoaa mahdollisuuden maksimoida mainoskampanjoiden suorituskykyä entistäkin helpommin. Tämä kampanjamuoto perustuu tekoälyyn ja koneoppimiseen.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.