Rakennusalan toimijan tavoite tuplata tapaamisten määrä

CASEKUVAUS, MITÄ TEHTIIN JA MITEN TAVOITTEET SAAVUTETTIIN?

Casekuvaus, jossa rakennusalan toimijan tavoite on tuplata tapaamisten määrä hyödyntäen digitaalista markkinointia apuna. Asiakkaamme on rakennusalalla toimiva kuivatuotteiden ja ratkaisujen kotimainen valmistaja.

Rakennusalan toimijan tavoitteena tuplata sovittujen tapaamisten määrä

Tavoite ja kohderyhmä

Asiakkaallemme tärkeitä päättäjäryhmiä ovat arkkitehdit ja rakennesuunnittelijat. Heidät halutaan saada tietoisiksi asiakkaamme tarjoamista ratkaisuista ja tuotteista, jotta he osaavat hyödyntää niitä suunnitteluvaiheessa. Kohderyhmälle tarjotaan erilaisia työohjeita, värimalleja ja -karttoja sekä valmiita tuotteita.

Asiakkaamme on aiemmin lähestynyt arkkitehteja ja rakennesuunnittelijoita puhelimitse sopien tapaamisia heidän kanssaan. Nyt tavoitteena oli lähes tuplata tapaamisten määrä edellisvuoteen verrattuna hyödyntäen digitaalista markkinointia apuna.

Ratkaisu

Yhdessä asiakkaan kanssa suunniteltiin kohderyhmää työssään helpottavaa sisältöä. Sisältö koottiin suunnittelijoille tarkoitetulle verkkosivulle. Sivuilla pystyi lukemaan sisältöjä, vinkkejä, referenssejä, valmiita ratkaisuja ja tilaamaan erilaista sisältöä sekä jättämään yhteydenottopyynnön asiantuntijalle.

Kohderyhmälle suunniteltiin kuuden sähköpostiviestin sarja, joka lähetettiin kolmen kuukauden aikana. Jokaisen sähköpostien sisältö rakennettiin hieman eri sisältökulmalta ja kehotettiin tutustumaan aiheeseen tarkemmin verkkosivulla. Samalle kohderyhmälle tehtiin myös koko kampanjan ajan digitaalista mainontaa. Kanavina käytettiin LinkedIniä ja Googlen Display verkostoa. Mainonnan toistomäärät suunniteltiin siten, että muistijälki säilyi, mutta ärsytyskynnys ei ylittynyt.

Kampanjan ensimmäisenä kahtena kuukautena kohderyhmä altistui sekä sähköposteille että digitaaliselle mainonnalle. Kolmannen kuukauden aikana kohderyhmää lähestyttiin puhelimella ja sovittiin tapaamisia. Kohderyhmän vastaanotto puheluihin oli erittäin positiivinen, koska he olivat jo kuulleet aiheesta, kiinnostus oli herännyt ja oltiin valmiita sopimaan tapaamisia.

Asiakkaamme on aiemmin lähestynyt arkkitehteja ja rakennesuunnittelijoita puhelimitse sopien tapaamisia heidän kanssaan. Nyt tavoitteena oli lähes tuplata tapaamisten määrä edellisvuoteen verrattuna hyödyntäen digitaalista markkinointia apuna.

Lopputulema

Kohderyhmän lämmittely onnistui erinomaisesti. Useat arkkitehdit ja rakennesuunnittelijat kertoivat nähneensä mainontaa ja puhelimitse heitä tavoitelleet kertoivat, että tapaamisten sopiminen oli aikaisempaa huomattavasti helpompaa.

Kampanjan lopputulemana päästiin kokonaistavoitteeseen eli tapaamisten määrä lähes tuplattiin. Suurin osa tapaamisista tuli puhelinsoiton perusteella ja osa asiakkaan jättämän yhteydenottopyynnön perusteella. Lainatakseni tapaamisia sopinutta henkilöä: “Näitä tapaamisiahan saa ihan oikeasti sovittua ja tuntuu että välillä ei kädet tahdo riittää niiden hoitamiseen!”

Asiakkaamme on aiemmin lähestynyt arkkitehteja ja rakennesuunnittelijoita puhelimitse sopien tapaamisia heidän kanssaan. Nyt tavoitteena oli lähes tuplata tapaamisten määrä edellisvuoteen verrattuna hyödyntäen digitaalista markkinointia apuna.

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä blogin kirjoittajaan!

Jukka Leino

Jukka Leino

Co-Owner, CEO — Oddy Tech

Tutustu myös blogipostauksiimme aiheesta

Suunnitelmallisempaa markkinointia vuosikellon avulla

Suunnitelmallisempaa markkinointia vuosikellon avulla

Mikä on markkinoinnin vuosikello? Vuosikello sisältää markkinoinnin painopisteiden lisäksi jokaiselle jaksolle määritetyt tavoitteet sekä konkreettiset toimenpiteet.
Pk-yritysten digitaalisen markkinoinnin trendit vuonna 2024

Pk-yritysten digitaalisen markkinoinnin trendit vuonna 2024

Mitä uusia tuulia pk-sektorille on luvassa digitaalisen markkinoinin saralla vuonna 2024? Lue koosteemme ja varaudu uuteen vuoteen!
Oman datan hyödyntäminen markkinoinnissa

Oman datan hyödyntäminen markkinoinnissa

Tiesitkö, että sinunkin yritykselläsi on käytettävissään runsaasti dataa, jota voit hyödyntää markkinoinnin kehittämisessä ja tehostamisessa? Lue lisää!
Ulkoistettu markkinointipäällikkö rekrytoinnin vaihtoehtona

Ulkoistettu markkinointipäällikkö rekrytoinnin vaihtoehtona

Ulkoistettu markkinointipäällikkö on toimiva vaihtoehto markkinoinnin toteuttamiseen. Lue ulkoistamisen hyödyistä ja kenelle se sopii!
Chatbot on digitaalinen avustaja

Chatbot on markkinoinnin digitaalinen avustaja

Chatbotit ovat digitaalisia avustajia, jotka tarjoavat verkkosivustojen kävijöille välitöntä vuorovaikutusta ja toimivat porttina digitaalisten palvelujen pariin.

Mitä on mainosten ohjelmallinen ostaminen?

Ohjelmallisesta ostamisesta puhutaan paljon, mutta mitä se käytännössä tarkoittaa? Kirjoittamamme opas avaa ohjelmallisen ostamisen salat ja auttaa pääsemään alkuun ohjelmallisessa mainonnassa.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.