Rakennusalan toimijan tavoite tuplata tapaamisten määrä

CASEKUVAUS, MITÄ TEHTIIN JA MITEN TAVOITTEET SAAVUTETTIIN?

Casekuvaus, jossa rakennusalan toimijan tavoite on tuplata tapaamisten määrä hyödyntäen digitaalista markkinointia apuna. Asiakkaamme on rakennusalalla toimiva kuivatuotteiden ja ratkaisujen kotimainen valmistaja.

Rakennusalan toimijan tavoitteena tuplata sovittujen tapaamisten määrä

Tavoite ja kohderyhmä

Asiakkaallemme tärkeitä päättäjäryhmiä ovat arkkitehdit ja rakennesuunnittelijat. Heidät halutaan saada tietoisiksi asiakkaamme tarjoamista ratkaisuista ja tuotteista, jotta he osaavat hyödyntää niitä suunnitteluvaiheessa. Kohderyhmälle tarjotaan erilaisia työohjeita, värimalleja ja -karttoja sekä valmiita tuotteita.

Asiakkaamme on aiemmin lähestynyt arkkitehteja ja rakennesuunnittelijoita puhelimitse sopien tapaamisia heidän kanssaan. Nyt tavoitteena oli lähes tuplata tapaamisten määrä edellisvuoteen verrattuna hyödyntäen digitaalista markkinointia apuna.

Ratkaisu

Yhdessä asiakkaan kanssa suunniteltiin kohderyhmää työssään helpottavaa sisältöä. Sisältö koottiin suunnittelijoille tarkoitetulle verkkosivulle. Sivuilla pystyi lukemaan sisältöjä, vinkkejä, referenssejä, valmiita ratkaisuja ja tilaamaan erilaista sisältöä sekä jättämään yhteydenottopyynnön asiantuntijalle.

Kohderyhmälle suunniteltiin kuuden sähköpostiviestin sarja, joka lähetettiin kolmen kuukauden aikana. Jokaisen sähköpostien sisältö rakennettiin hieman eri sisältökulmalta ja kehotettiin tutustumaan aiheeseen tarkemmin verkkosivulla. Samalle kohderyhmälle tehtiin myös koko kampanjan ajan digitaalista mainontaa. Kanavina käytettiin LinkedIniä ja Googlen Display verkostoa. Mainonnan toistomäärät suunniteltiin siten, että muistijälki säilyi, mutta ärsytyskynnys ei ylittynyt.

Kampanjan ensimmäisenä kahtena kuukautena kohderyhmä altistui sekä sähköposteille että digitaaliselle mainonnalle. Kolmannen kuukauden aikana kohderyhmää lähestyttiin puhelimella ja sovittiin tapaamisia. Kohderyhmän vastaanotto puheluihin oli erittäin positiivinen, koska he olivat jo kuulleet aiheesta, kiinnostus oli herännyt ja oltiin valmiita sopimaan tapaamisia.

Asiakkaamme on aiemmin lähestynyt arkkitehteja ja rakennesuunnittelijoita puhelimitse sopien tapaamisia heidän kanssaan. Nyt tavoitteena oli lähes tuplata tapaamisten määrä edellisvuoteen verrattuna hyödyntäen digitaalista markkinointia apuna.

Lopputulema

Kohderyhmän lämmittely onnistui erinomaisesti. Useat arkkitehdit ja rakennesuunnittelijat kertoivat nähneensä mainontaa ja puhelimitse heitä tavoitelleet kertoivat, että tapaamisten sopiminen oli aikaisempaa huomattavasti helpompaa.

Kampanjan lopputulemana päästiin kokonaistavoitteeseen eli tapaamisten määrä lähes tuplattiin. Suurin osa tapaamisista tuli puhelinsoiton perusteella ja osa asiakkaan jättämän yhteydenottopyynnön perusteella. Lainatakseni tapaamisia sopinutta henkilöä: “Näitä tapaamisiahan saa ihan oikeasti sovittua ja tuntuu että välillä ei kädet tahdo riittää niiden hoitamiseen!”

Asiakkaamme on aiemmin lähestynyt arkkitehteja ja rakennesuunnittelijoita puhelimitse sopien tapaamisia heidän kanssaan. Nyt tavoitteena oli lähes tuplata tapaamisten määrä edellisvuoteen verrattuna hyödyntäen digitaalista markkinointia apuna.

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä blogin kirjoittajaan!

Jukka Leino

Jukka Leino

Co-Owner, CEO — Oddy Tech

Tutustu myös blogipostauksiimme aiheesta

B2B sisällöntuotanto

Vinkit B2B-yrityksen sosiaalisen median sisällöntuotantoon

B2B-yrityksille sosiaalisen median sisällöntuotanto voi olla erinomainen tapa tavoittaa potentiaalisia asiakkaita, lisätä näkyvyyttä ja rakentaa asiantuntijastatusta. Tässä blogissa on listattu teemoja, joista B2B-yrityksen tyypillisesti kannattaa tehdä somepostauksia.

Tehokkaampaa mainontaa bannerien A/B-testauksella

Paranna bannerimainonnan tehokkuutta A/B-testauksen avulla. Ajamalla useampaa eri mainosaineistoa samaan aikaan näet helposti erot niiden tuloksissa ja voit tehdä oikeita johtopäätöksiä tulevia aineistoja ajatellen.

Ammattilainen avuksi sisällöntuotantoon – 5 tapaa, joilla hyödyt ulkoisen sisällöntuottajan tuesta

Ulkoinen sisällöntuottaja suunnittelee ja toteuttaa sisältöjä, joiden avulla tulet löydetyksi verkosta ja tarjoat kiinnostavaa ja informatiivista tietoa tuotteistasi tai palveluistasi.

Mitä Oddyn ja asiakkaan välisessä tutustumispalaverissa tapahtuu?

Maksuttomassa tutustumispalaverissa asiantuntijamme kartoittavat digimarkkinoinnin toiveitasi ja tarpeitasi, jotta voimme palvella sinua parhaalla mahdollisella tavalla.
Analytiikan määrittely koristekuva

Miksi verkkosivuston analytiikkaa tarvitaan?

Opi ymmärtämään, mitä yrityksesi verkkosivuston analytiikan määrittely tarkoittaa käytännössä ja miksi analytiikkaa ylipäätään tarvitaan.
Google Performance Max

Ovatko Google Perfomance Max -kampanjat oikeasti tehokkaita?

Google Performance Max on uusi mainontaratkaisu, joka tarjoaa mahdollisuuden maksimoida mainoskampanjoiden suorituskykyä entistäkin helpommin. Tämä kampanjamuoto perustuu tekoälyyn ja koneoppimiseen.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.