TikTok-mainonta
TikTok-mainonta on kustannustehokasta ja erottuvaa
TikTok on erityisen viihdyttävä alusta, jossa vietetään paljon aikaa videoita katsoen ja haasteisiin osallistuen. TikTokissa markkinointi on kustannustehokasta, hyvin kohdennettavissa ja toimivaa. TikTokin avulla tavoitat etenkin nuoret ja nuoret aikuiset erinomaisesti.
TikTok-mainonta tavoittaa laajan yleisön
Suuri osa TikTokin sisällöstä rakentuu erilaisten trendien ja haasteiden varaan. Alustan käyttäjät kuvaavat TikTokia ainutlaatuiseksi, uniikiksi, rehelliseksi, aidoksi ja hauskaksi. TikTok on ”sound on” -alusta, jossa videot myös kuunnellaan äänen kera. TikTok-mainonta mahdollistaa tuotteiden ja palvelujen markkinoinnin vertikaalivideoina eli pystyvideomainoksina, jotka käynnistyvät autoplayllä eli automaattisesti ilman käyttäjän erillistä aktivointia.
Suomessa TikTokilla on 1,42 miljoonaa kuukausittaista käyttäjää (2023) ja suosio kasvaa koko ajan. TikTokia käytetään keskimäärin päivittäin 85 minuuttia ja palveluun kirjaudutaan keskimäärin 17 kertaa päivässä. TikTok ei ole vain teinien suosima, kuten usein mielletään. TikTok-mainonta tavoittaa laajan, joskin nuoriin aikuisiin painottuvan kohdeyleisön.
Vuonna 2022 75 % käyttäjistä oli yli 18-vuotiaita. Isoin ikäryhmä on 18-24-vuotiaat käyttäjät, mutta kaikenikäiset ihmiset viihtyvät alustalla. Alustaa kannattaa ehdottomasti hyödyntää markkinointiin. Tarjoamme myös kanavien ylläpitoa.
TikTok-mainonnan palvelumme
- Kampanjoiden suunnittelu, toteutus, optimointi ja reaaliaikainen raportointi
- Kohderyhmämäärittely ja viestikärjet
- Mainosmateriaalien suunnittelu ja tuotanto
TikTokin erilaiset mainosmuodot
TikTokin yleisin mainosmuoto on In feed -video, joka näkyy käyttäjän feedissä muiden postausten joukossa. Se on natiivimainonnallinen mainos, joka uppoaa hyvin muuhun sisältöön, eikä välttämättä käyttäjästä edes tunnu mainokselta. TikTok suositteleekin mainostajia tekemään TikTokeja, eikä mainoksia. Kun mainossisältö on mahdollisimman samantyyppistä kuin muukin sisältö TikTokissa, se puhuttelee käyttäjiä parhaiten ja on uskottavaa.
Muita mainosmuotoja
- Brand takeover: mainos näkyy heti, kun TikTokin avaa. Full screen, maksimipituus 60 sekuntia
- Top view: mainos näkyy ensimmäisenä käyttäjän syötteessä, kun TikTokia alkaa selata. Full screen, maksimipituus 60 sekuntia
- Hashtag challenge: käyttäjien luomaa sisältöä
- Branded Effect: käyttäjien iloksi voidaan luoda brändättyjä elementtejä, kuten jaettavia tarroja, filttereitä tai muita efektejä
Tiktok-mainonnan kohdentaminen
Käytettävissä olevat mainosmuodot vaihtelevat maittain ja markkinoittain.
- Demografiatiedot: ikä, sukupuoli, asuinmaa, käyttöjärjestelmä, puhelinmalli, puhelimen arvo, operaattori
- Kiinnostus ja käyttäytyminen: kiinnostuksen kohteet, millaisiin videoihin ja miten reagoi, millaisiin sisällöntuottajiin reagoi, (tiedot perustuvat käyttäjän videoiden katseluihin)
- Custom & Look-a-like: henkilön sijainti asiakaspolulla ja heidän peiliyleisöt. Uudelleenmarkkinointi, henkilön aiempi tekeminen ostopolulla, omat datasetit ja matching.
6 syytä — Miksi TikTok-mainonta?
- TikTok-mainokset eivät häiritse ja keskeytä katselua. Ihmiset katsovat TikTokissa jo videoita ja ovat virittäytyneet nopeasti vaihtuvaan sisältöön.
- Potentiaalia myös viihdyttämiseen. Parhaat TikTok-mainokset ovat viihdyttäviä, aitoja ja silti brändiin sopivia.
- Valinnanvaraa katsojille. TikTok-mainokset voi skipata halutessaan, eli mainoksesi myös herättävät vähemmän potentiaalista närää.
- Tarkkaa kohdentamista ja algoritmien mukautumista. Kun evästeasiat hankaloituvat, TikTokin algoritmit nousevat arvokkaammiksi. TikTok seuraa käyttäjiensä käyttäytymistä ja kohdennukset toimivat kohdeyleisön käyttäytymisen perusteella.
- Kustannustehokkuus. TikTok-mainonta on edullista muihin sosiaalisen median isoihin alustoihin verrattuna.
- Erotut eduksesi. Toistaiseksi TikTokissa on vain vähän mainontaa, eli TikTok-mainonta erottuu hyvin. Sisällön toteuttaminen on myös rennompaa.
Kiinnostuitko?
Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.
Tutustu myös blogeihimme
Mikä on Threads?
Metan lanseeraama uusi somealusta Threads on nyt myös Suomessa. Mistä Threadissa puhutaan, miten se otetaan käyttöön ja mitä mainostajille on luvassa? Lue blogimme, niin tiedät!
Meta-mainonnan kohdentaminen
Meta-mainonnan avulla voit tavoittaa halutun yleisön hienovaraisesti ja vaikuttavasti. Mutta mistä aloittaa ja miten varmistaa, että mainoksesi osuvat oikeille silmäpareille?
Painotuotteet brändin ja digitaalisen mainonnan tukena
Painotuotteilla on edelleen merkittävä rooli brändin vahvistamisessa ja näkyvyyden lisäämisessä digitaalisen markkinoinnin rinnalla.
Miksi taantumassa markkinoinointihanoja ei kannata laittaa kiinni?
Haastavassa taloustilanteessa raha on tiukilla ja usein markkinointi on osa-alue, josta säästetään. Tässä blogipostauksessa kerromme, miksi markkinoinnin lopettaminen ainakaan täysin ei ole hyvä ratkaisu pitkässä juoksussa.
Suunnitelmallisempaa markkinointia vuosikellon avulla
Mikä on markkinoinnin vuosikello? Vuosikello sisältää markkinoinnin painopisteiden lisäksi jokaiselle jaksolle määritetyt tavoitteet sekä konkreettiset toimenpiteet.
Pk-yritysten digitaalisen markkinoinnin trendit vuonna 2024
Mitä uusia tuulia pk-sektorille on luvassa digitaalisen markkinoinin saralla vuonna 2024? Lue koosteemme ja varaudu uuteen vuoteen!
Ota ihmeessä yhteyttä!
Kuinka voimme auttaa?
Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.
Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.
Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.
Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.