Uskomme yksilöllisiin ideoihin ja rohkeisiin ratkaisuihin

Google Display-mainonta

Kuin lehtimainos, mutta tätä päivää

Google Display- eli bannerimainonta on tehokas ja toimiva tapa tavoittaa halutut kohderyhmät, rakentaa brändin tunnettuutta ja vaikuttaa mainonnan tuloksellisuuteen.

Kun mietitään ihmisen päätymistä verkkosivukävijästä asiakkaaksi, display-mainonta on ostoprosessin alkupäässä. Googlen kohdistusvaihtoehtojen avulla pyritään tavoittamaan ihmisiä, jotka kuuluvat tavoiteltuun kohderyhmään näiden hakuhistorian, Googlen luoman profiilin tai selaamiensa sivujen perusteella. Mainokset näkyvät verkkosivun mainospaikoilla, kun sivun selaajan profiili ja/tai sivuston sisältö täyttävät mainostajan määrittämät kriteerit ja oma hintatarjous riittää päihittämään muut mainostajat.

Googlen bannerimainonta on kustannustehokasta. Mainosnäytöistä ei tule maksua, vain bannerin klikkauksista maksetaan. Google display-mainoksia näytetään yli kahdella miljoonalla verkkosivustolla ja yli 650 000 sovelluksessa, joten mainoksesi voivat näkyä kaikkialla siellä, missä yleisösi on.

Kuten muussakin mainonnassa mittareiden on tärkeää olla kunnossa. Tavoittavuus, näyttökertojen ja klikkausten määrä ovat hyviä mittareita, mutta ne menettävät merkitystään, jos saavutettuja tavoitteita voi mitata tarkemminkin aina konversioon saakka.

11 syytä – Miksi Google Display -mainonta?

  1. Erilaiset tavoitteet. Bannerimainonnalla voi rakentaa brändiä, ohjata liikennettä tai vaikkapa hakea puhdasta konversiota.
  2. Laaja tavoittavuus. Googlen verkostoon kuuluu valtava määrä erilaisia sivustoja, joiden kautta tavoitetaan lähes jokainen suomalainen. Google Display Network tavoittaa 90 % internetin käyttäjistä.
  3. Kohdentaminen. Kohdentamismahdollisuudet ovat äärimmäisen hyvät. Voidaan valita halutut avainsanat ja/tai tarkasti valittu kohderyhmä.
  4. Kustannustehokkuus. Vain mainoksen klikkauksista tulee kustannusta. Mainosnäytöistä ei kustannusta.
  5. Huutokauppahinnoittelu. Klikkihinnat vaihtelevat. Mainosklikkien hinta määräytyy “huutokaupan” mukaan.
  6. Reaaliaikainen analysointi ja reagointi. Kampanjaa optimoidaan koko ajan kohti mahdollisimman hyviä tuloksia.
  7. Tuloksellisuus ja objektiivisuus. Laajan verkoston ansiosta, mitään sivustoa tai mediataloa ei suosita. Tulokset saavat puhua puolestaan. Mainos näkyy siellä, missä haluttu henkilö liikkuu ja missä mainokseen reagoidaan.
  8. Mittaaminen. Googlen mainonta voidaan mitata yhtenä kokonaisuutena mainosnäytöstä aina konversioon asti.
  9. Reaaliaikainen raportointi. Google DataStudio raportointi näyttää mainonnan luvut reaaliaikaisesti.
  10. Retargetointi. Google Display Networkissa voidaan tehdä myös retargetointia eli näytetään muistuttavaa mainontaa verkkosivuilla vierailleille.
  11. Täydentää hakusanamainontaa. Liikennemäärät ovat jopa 5-10 kertaiset verrattuna Googlen hakuverkkoon ja hinnoittelu on huomattavasti kevyempää. Relevanttia liikenneettä murto-osalla hakuverkoston hinnasta.

Google Display -mainonnan hinnoittelu

Googlen bannerimainonta on kustannustehokasta ja usein hyvinkin edullista. Mainosnäytöistä ei tule maksua, vain bannerin klikkauksista maksetaan.  Jos mainosta ei klikata, et maksa mitään. Mainonnanhallintajärjestelmään on mahdollista määrittää myös korkein klikkauskohtainen hintatarjous. Klikkihinnat vaihtelevat suuresti toimialan ja kilpailun mukaan, keskiverto klikkihinta on 0,20-1,00 € per klikki.

Google Display -mainonta käytännössä

STEP 1. Suunnitellaan kokonaisuus.

Määritetään yhdessä tavoitteet ja mittarit, tavoiteltavat kohderyhmät, realistiset budjettitasot, kampanja-aika ja kohderyhmiä puhuttelevat viestit bannereihin.

STEP 2. Testataan ja optimoidaan.

Seurataan mainosten toimivuutta ja selvitetään, mitkä kohderyhmät ovat tuottoisimpia. Olipa tavoite myynnin tai puhelujen määrän lisääminen, kampanjoita voidaan seurata reaaliaikaisesti ja tehdä niihin muutoksia tavoitteiden saavuttamiseksi.

STEP 3. Opitaan jatkuvasti ja kehitetään tekemistä.

Testataan, kokeillaan ja opitaan. Tehtyjä toimenpiteitä ja kokeiluja tulee tarkastella ja analysoida, että hyvät opit tulee monistettua ja virheistä otetaan opiksi.

Palvelumme Google Display -mainontaan liittyen

  • Kampanjoiden suunnittelu, toteutus, optimointi ja reaaliaikainen raportointi
  • Kohderyhmämäärittely ja viestikärjet
  • Kampanjabannerien ja -landing pagejen suunnittelu ja toteutus
Katso kaikki palvelut

Kiinnostaako Google Display -mainonta? Haluaisitko saada ammattilaisen arvion yrityksesi digitaalisen markkinoinnin tilasta?

Annamme ehdotuksemme yrityksesi digimarkkinoinnin kehittämiseen ILMAISEKSI.

Ota meihin yhteyttä!

Lue mielenkiintoisia blogipostauksiamme
Tutustu asiakkaisiimme
Tutustu palveluihimme