Hyödynnä omaa dataa markkinoinnissa

Markkinoi ja kehitä toimintaa datan avulla

Monilla yrityksillä kertyy runsaasti dataa, jota voidaan käyttää ymmärtämään paremmin asiakkaiden käyttäytymistä, mielenkiinnon kohteita ja tarpeita. Mitä paremmin ymmärrät asiakastasi, sitä paremmin voit myös häntä palvella ja auttaa. Oman datan tehokas hyödyntäminen auttaa tekemään hyviä markkinointipäätöksiä, joka taas johtaa parempiin liiketoiminnan tuloksiin.

Dataa voidaan kerätä ja hyödyntää useissa eri kanavissa, kuten verkkosivuilla, sosiaalisessa mediassa, sähköpostissa ja muilla markkinointikanavilla. Esimerkiksi analytiikan avulla voimme tarkastella kävijöiden käyttäytymistä verkkosivuilla, seurata mitkä asiat resonoivat somessa ja saavat reagoimaan ja sitoutumaan postauksiin. Tiedon avulla ymmärretään asiakasta sekä hänen mieltymyksiään ja tarpeitaan paremmin, mikä puolestaan auttaa hienosäätämään markkinointiviestejä entistä paremmin.

Hyödynnä näkemystämme

Varaa meiltä ilmainen 30 minuutin konsultaatio oman datan hyödyntämiseen.

Olemme hyödyntäneet omaa dataa lukuisissa paikoissa mm. verkkosivujen parantamisessa, asiakasymmärryksen kehittämisessä sekä mainoskampanjoissa eri budjeteille ja eri toimialoille. 

Varaa konsultaatio nyt, niin teemme teille ilmaisen ehdotuksen oman datan hyödyntämisestä juuri teidän tarpeisiinne sopien.

Konsultaatio ei sido teitä mihinkään.

Ota rohkeasti yhteyttä!

Missä omaa dataa voidaan hyödyntää?

Kerättyä dataa voidaan hyödyntää ja soveltaa eri kanavissa ja käyttökohteissa, kuten esimerkiksi asiakassegmentoinnissa, markkinointiviestien personoinnissa ja vaikkapa ostohistoriaan perustuvien erilaisten tarjousten ja etujen räätälöinnissä. Erityisen hyvin dataa voidaan hyödyntää mainonnan kohdentamisessa. Uudelleenkohdentaminen (retargetointi), samankaltaisuuteen perustuvat yleisöt (lookalike) ja räätälöidyt yleisöt (custom audiencet) ovat yleisimpiä oman datan käyttökohteita maksetussa mainonnassa.

Dataa hyödyntäessä on tärkeää noudattaa voimassa olevia tietosuojamääräyksiä (GDPR), jotta asiakkaiden yksityisyys säilyy suojattuna. Oddyn ammattilaisten käsissä datasta voidaan saada kaikki hyöty irti määräyksiä noudattaen ja ammattitaidolla. Lisäksi tarjoamme koulutusta ja tukea, jotta voitte hyödyntää dataa mahdollisimman tehokkaasti.

LUE AIHEESEEN LIITTYVÄT BLOGIKIRJOITUKSEMME

Suuren yleisön vaikuttaja saattaa tavoittaa miljoonia, mutta yksittäisen postauksen sitoutumisaste jää usein matalaksi. Mikrovaikuttajat sen sijaan luovat vuorovaikutusta, keskustelua ja luottamusta.
Analytiikka ei ole vain raportteja ja numeroita vaan työkalu, jolla yritys säästää rahaa. Kun analytiikkaa hyödynnetään oikein, se kertoo selkeästi, mihin eurot kannattaa sijoittaa ja missä niitä kuluu turhaan.
Tekoäly on noussut hetkessä yhdeksi markkinoinnin puhutuimmista aiheista, mutta milloin se tukee markkinoijaa ja milloin tarvitaan ihmisen luovuutta sekä brändin ymmärrystä?

Ota yhteyttä

Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.