Opi hyödyntämään Google Analytics 4 -työkalua

Ota uusimmasta analytiikkatyökalusta kaikki tehot irti oddyn avulla

Mitä uutta Google Analytics 4 toi mukanaan?

Uusi Google Analytics 4 (GA4) on ollut tarjolla käyttöön syksystä 2020 lähtien. Kyseessä ei kuitenkaan ole pelkkä päivitys aiempaan versioon, Google Universal Analyticsiin (UA), vaan työkalussa on täysin uusia ominaisuuksia. Vanhan version käyttö päättyi 1.7.2023, jolloin uusi analytiikkatyökalu GA4 tuli ottaa käyttöön. Samalla tavat analytiikan näyttämiseen muuttuivat.

Google Analytics 4 näyttää suunnan kehittymiselle ja kasvulle

Google Analytics on verkkosivujen kävijäseurantaan tarkoitettu analytiikkaohjelma. Ohjelman avulla kerätään kävijöistä erilaista tietoa liittyen heidän käyttäytymiseensä sivustolla. Kun analytiikka on hyvin määritetty, ei tarvitse enää arvailla, mitä sivustolla tapahtuu ja tehdään – analytiikka kertoo faktat. Google Analyticsin tarjoama data antaa vahvat suuntaviivat sivuston teknisen puolen, sisältöjen ja mainonnan kehittämiseen.

Mistä lähteä liikkeelle GA4:n käyttöönotossa?

Ensin työkalun avulla tulee määritellä, mitä halutaan mitata. Kannattaa tutustua tyypillisiin liiketoiminnallisiin maalipisteisiin. Mittausta suorittavien tapahtumien ja parametrien asentaminen kannattaa tehdä heti alussa ja noudattaa uusia ohjeistuksia. Sivuston määritykset auttavat hahmottamaan, mitä halutaan mitata myös tulevaisuudessa. Näin tunnistetaan kaikki ne mitattavat asiat, jotka halutaan myös Google Analytics 4:n analytiikassa huomioitavan.

Google Analytics -koulutus

Haluatko oppia lisää Google Analyticsin toiminnasta ja siitä miten hyödyntää uutta versiota? Tule koulutukseemme!

Google Analytics 4 perusteet

Koulutuksessa saat vastaukset muun muassa seuraaviin kysymyksiin:

  • Miten hyödyntää GA4:n analytiikkaa?
  • Mikä on GA4 rooli, kun UA poistui käytöstä?
  • Mitä GA4:n avulla voidaan tutkia ja nähdä?

 

Oddy Digital on Googlen virallinen kumppanitoimisto.

LUE AIHEESEEN LIITTYVÄT BLOGIKIRJOITUKSEMME

Painotuotteilla on edelleen merkittävä rooli brändin vahvistamisessa ja näkyvyyden lisäämisessä digitaalisen markkinoinnin rinnalla.
Haastavassa taloustilanteessa raha on tiukilla ja usein markkinointi on osa-alue, josta säästetään. Tässä blogipostauksessa kerromme, miksi markkinoinnin lopettaminen ainakaan täysin ei ole hyvä ratkaisu pitkässä juoksussa.
Suunnitelmallisempaa markkinointia vuosikellon avulla
Mikä on markkinoinnin vuosikello? Vuosikello sisältää markkinoinnin painopisteiden lisäksi jokaiselle jaksolle määritetyt tavoitteet sekä konkreettiset toimenpiteet.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.