Puoli vuotta aikaa ottaa GA4 käyttöön

Ota uusin analytiikkatyökalu käyttöön nyt

Miksi Google Analytics 4 kannattaa ottaa käyttöön heti?

Uusi Google Analytics 4 (GA4) on ollut tarjolla syksystä 2020 lähtien. Kyseessä ei kuitenkaan ole pelkkä päivitys olemassa olevaan Google Universal Analyticsiin (UA), vaan siinä on täysin uusia ominaisuuksia. Google ei kehitä enää Universal Analyticsiä, vaan kehitystyö on siirtynyt GA4:n puolelle. Vanha Universal Analytics jää pois, joten uusi työkalu kannattaa ottaa heti käyttöön.

Googlen virallinen suositus GA4:n käytölle on ollut jo pidemmän aikaa ottaa sen seuranta Universal Analyticsin rinnalle, mikäli UA on jo ennestään käytössä. Näin saadaan kaikki hyöty irti Googlen analytiikasta. Mitä aiemmin uuden GA4:n ottaa käyttöön, sitä enemmän ja aiemmin siitä on hyötyä, kun dataa alkaa kerääntymään.

Laura Nevasalo Oddy

Jutellaanko lisää?

Laura Nevasalo
Client Director

Google Analytics kannattaa ottaa käyttöön jo tänään, että saat kaiken hyödyn irti Googlen analytiikasta. Tule nyt koulutukseemme:

Google Analytics 4:n perusteet 1h 99 €

Koulutuksessa saat vastaukset mm. seuraaviin kysymyksiin:

Miksi on tärkeää ottaa GA4 käyttöön?

Universal Analytics poistuu käytöstä, mikä on GA4:n rooli jatkossa?

● Mitä näet GA4:sta?

Oddy Digital on Googlen virallinen kumppanitoimisto.

Google Analytics 4 näyttää suunnan kehittymiselle ja kasvulle

Google Analytics on verkkosivujen kävijäseurantaan tarkoitettu analytiikkaohjelma. Ohjelman avulla kerätään kävijöistä erilaista tietoa liittyen heidän käyttäytymiseensä sivustolla. Kun analytiikka on hyvin määritetty, ei tarvitse enää arvailla, mitä sivustolla tapahtuu ja tehdään – analytiikka näyttää faktan. Google Analytics antaa suuntaviivat sivuston teknisen ja sisällön parantamiseen ja mainonnan kehittämiseen. 

  • Verkkoanalytiikka näyttää kehityskohteet ja suunnan toiminnalle.
  • Saat käyttöösi kaikki uusimmat ominaisuudet, kuten uuden tavan mitata asioita tapahtumiin perustuen sekä modernin käyttöliittymän.
  • Mitä aiemmin uusi työkalu otetaan käyttöön, sitä aiemmin ja enemmän saadaan kerättyä dataa.
  • Google ei kehitä enää Universal Analyticsiä, vaan kehitystyö on siirtynyt uuden analytiikkatyökalun kehittämiseen. 
  • Ennen pitkää vanha Universal Analytics jää pois, joten uusi työkalu kannattaa ottaa ajoissa käyttöön.

Mistä lähteä liikkeelle Google Analytics 4:n käyttöönotossa?

Määritellään ensin, mitä halutaan mitata. Kannattaa tutustua tyypillisiin maalipisteisiin. Varsinkin tapahtumien ja parametrien asentaminen kannattaa tehdä heti alusta noudattaen uusia ohjeistuksia. Sivuston nykyiset määritykset auttavat hahmottamaan, mitä halutaan mitata myös tulevaisuudessa. Näin tunnistetaan kaikki ne mitattavat asiat, jotka halutaan myös Google Analytics 4:n analytiikassa huomioitavan.

Lue aiheeseen liittyvät blogikirjoituksemme

Heräsikö kysymyksiä?

Soita, viestittele tai piipahda käymään, niin jutellaan lisää.

  • Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia
Lue mielenkiintoisia blogipostauksiamme
Tutustu palveluihimme
Tutustu asiakkaisiimme