Opi hyödyntämään Google Analytics 4 -työkalua
Ota uusimmasta analytiikkatyökalusta kaikki tehot irti oddyn avulla
Mitä uutta Google Analytics 4 toi mukanaan?
Uusi Google Analytics 4 (GA4) on ollut tarjolla käyttöön syksystä 2020 lähtien. Kyseessä ei kuitenkaan ole pelkkä päivitys aiempaan versioon, Google Universal Analyticsiin (UA), vaan työkalussa on täysin uusia ominaisuuksia. Vanhan version käyttö päättyi 1.7.2023, jolloin uusi analytiikkatyökalu GA4 tuli ottaa käyttöön. Samalla tavat analytiikan näyttämiseen muuttuivat.
Google Analytics 4 näyttää suunnan kehittymiselle ja kasvulle
Google Analytics on verkkosivujen kävijäseurantaan tarkoitettu analytiikkaohjelma. Ohjelman avulla kerätään kävijöistä erilaista tietoa liittyen heidän käyttäytymiseensä sivustolla. Kun analytiikka on hyvin määritetty, ei tarvitse enää arvailla, mitä sivustolla tapahtuu ja tehdään – analytiikka kertoo faktat. Google Analyticsin tarjoama data antaa vahvat suuntaviivat sivuston teknisen puolen, sisältöjen ja mainonnan kehittämiseen.
Mistä lähteä liikkeelle GA4:n käyttöönotossa?
Ensin työkalun avulla tulee määritellä, mitä halutaan mitata. Kannattaa tutustua tyypillisiin liiketoiminnallisiin maalipisteisiin. Mittausta suorittavien tapahtumien ja parametrien asentaminen kannattaa tehdä heti alussa ja noudattaa uusia ohjeistuksia. Sivuston määritykset auttavat hahmottamaan, mitä halutaan mitata myös tulevaisuudessa. Näin tunnistetaan kaikki ne mitattavat asiat, jotka halutaan myös Google Analytics 4:n analytiikassa huomioitavan.
Google Analytics -koulutus
Haluatko oppia lisää Google Analyticsin toiminnasta ja siitä miten hyödyntää uutta versiota? Tule koulutukseemme!
Google Analytics 4 perusteet
Koulutuksessa saat vastaukset muun muassa seuraaviin kysymyksiin:
- Miten hyödyntää GA4:n analytiikkaa?
- Mikä on GA4 rooli, kun UA poistui käytöstä?
- Mitä GA4:n avulla voidaan tutkia ja nähdä?
Oddy Digital on Googlen virallinen kumppanitoimisto.