Natiivimainonta

OTA HALTUUN ARTIKKELINOMAINEN MAINONTA JA VAKUUTA KOHDEYLEISÖSI NATIIVIMAINONNALLA

Vakuuta natiivimainonnalla ja mainosta saumattomasti sekä kiinnostavasti

Natiivimainos on mainontaa artikkelimuodossa. Natiivimainos voi olla esimerkiksi artikkeli, video, tutkimus tai referenssicase. Ohjaava natiivimainos voi näkyä osana hakutuloksia, uutisvirtaa, sisältösuosituksia tai muuta medialle ominaista sisältöjen listaustapaa. Useimmiten ohjaava natiivimainos muodostuu kuvasta, otsikosta ja lyhyestä ingressitekstistä, joita klikkaamalla siirrytään erilliselle artikkelisivulle.

Hyvän sisällön avulla vaikutetaan ostopäätökseen. Kuluttajat voivat mieltää natiivimainonnan mielenkiintoisempana ja palvelevampana kuin perinteisen bannerimainonnan. Auttavilla, kertovilla ja lisätietoja antavilla artikkeleilla luodaan kuvaa auttavasta ja tarpeita tyydyttävästä brändistä, joka jää mieleen. Lisäksi kun mainoksen ilme on linjassa muun sivuston kanssa, ei näitä mainoksia koeta välttämättä niin tunkeileviksi tai irrallisiksi, kuin muita mainoksia. Natiivimainonta on läpinäkyvää ja mainokset tulee aina erottaa tunnistein journalistisesta sisällöstä, esimerkiksi tekstillä ”Mainos”.

Esimerkki ohjaavasta natiivimainonnasta

Esimerkkejä ohjaavasta natiivimainoksesta muiden artikkelilinkkien seassa

Mitä hyötyä natiivimainonnasta on yritykselle?

  • Artikkelinomaiset sisällöt lisäävät brändin tunnettuutta alan asiantuntijana.
  • Kertovat ja auttavat sisällöt kiinnostavat ja sitouttavat kuluttajaa.
  • Kiinnostavat sisällöt viihdyttävät kuluttajaa pidempään, jolloin syntyy parempi muistijälki brändistä.
  • Natiivimainonta voidaan kokea miellyttävämpänä katsella ja kuluttaa, koska sisältö on tehty media-alustan periaatteiden ja ulkoasun mukaisesti.
  • Natiivimainonnalla voidaan kouluttaa, opastaa, viihdyttää, neuvoa ja naurattaa lukijaa.
  • Natiivimainonnan läpinäkyvyys voidaan kokea mukavana ja rehellisenä (Mainos, kaupallinen sisältö jne merkinnät).

Mainonnan hinnoittelu

Ohjaavassa natiivimainonnassa käytetään useimmiten klikkipohjaista hinnoittelua. Klikkaushinnat vaihtelevat käytettävien mediaympäristöjen ja valittujen kohdeyleisöjen mukaan. Yleensä klikkihinnat vaihtelevat 0,80 € – 2,50 € välillä. Natiivimainontaa kannattaa aluksi testata pienemmällä budjetilla. Suosittelemme noin 2 viikon mittaista testikampanjaa noin 1000 € mediabudjetilla.

Huolehdimme kampanjan suunnittelun, perustamisen, optimoinnin ja raportoinnin. Autamme myös natiivimainoksen sisällön suunnittelussa ja tarvittaessa toteutammekin mainoksen.

Natiivimateriaalin sisällöt pakettina

1 x natiivimainos 500 €

Sis. 1 x kuva, 3 x otsikkovariaatiota, 1 x ingressi, 1 x artikkeli

3 x natiivimainos 1250 €

Sis. 3 x kuva, 9 x otsikkovariaatiota, 3 x ingressi, 3 x artikkeli

Sisällöntuotantoon lisätään mahdollisten kuvapankkikuvien osto
Kuvat alkaen 9,99€/kpl

Tarvitsetko sisällön lisäksi koko kampanjasta huolehtimista?

Natiivimainonta avaimet käteen -pakettina

Sisällöntuotannon lisäksi:
Setup 400 €, Optimointi ja raportointi 300 €

Mediabudjetti esim. 1000 €

Tarjous voimassa 31.10.2023 asti

Lue aiheeseen liittyvät blogikirjoituksemme

Heräsikö kysymyksiä?

Soita, viestittele tai piipahda käymään, niin jutellaan lisää.

  • Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia
Lue mielenkiintoisia blogipostauksiamme
Tutustu palveluihimme
Tutustu asiakkaisiimme