Natiivimainonta
OTA HALTUUN ARTIKKELINOMAINEN MAINONTA JA VAKUUTA KOHDEYLEISÖSI NATIIVIMAINONNALLA
Vakuuta natiivimainonnalla ja mainosta saumattomasti sekä kiinnostavasti
Natiivimainos on mainontaa artikkelimuodossa. Natiivimainos voi olla esimerkiksi artikkeli, video, tutkimus tai referenssicase. Ohjaava natiivimainos voi näkyä osana hakutuloksia, uutisvirtaa, sisältösuosituksia tai muuta medialle ominaista sisältöjen listaustapaa. Useimmiten ohjaava natiivimainos muodostuu kuvasta, otsikosta ja lyhyestä ingressitekstistä, joita klikkaamalla siirrytään erilliselle artikkelisivulle.
Hyvän sisällön avulla vaikutetaan ostopäätökseen. Kuluttajat voivat mieltää natiivimainonnan mielenkiintoisempana ja palvelevampana kuin perinteisen bannerimainonnan. Auttavilla, kertovilla ja lisätietoja antavilla artikkeleilla luodaan kuvaa auttavasta ja tarpeita tyydyttävästä brändistä, joka jää mieleen. Lisäksi kun mainoksen ilme on linjassa muun sivuston kanssa, ei näitä mainoksia koeta välttämättä niin tunkeileviksi tai irrallisiksi, kuin muita mainoksia. Natiivimainonta on läpinäkyvää ja mainokset tulee aina erottaa tunnistein journalistisesta sisällöstä, esimerkiksi tekstillä ”Mainos”.

Esimerkkejä ohjaavasta natiivimainoksesta muiden artikkelilinkkien seassa
Mitä hyötyä natiivimainonnasta on yritykselle?
- Artikkelinomaiset sisällöt lisäävät brändin tunnettuutta alan asiantuntijana.
- Kertovat ja auttavat sisällöt kiinnostavat ja sitouttavat kuluttajaa.
- Kiinnostavat sisällöt viihdyttävät kuluttajaa pidempään, jolloin syntyy parempi muistijälki brändistä.
- Natiivimainonta voidaan kokea miellyttävämpänä katsella ja kuluttaa, koska sisältö on tehty media-alustan periaatteiden ja ulkoasun mukaisesti.
- Natiivimainonnalla voidaan kouluttaa, opastaa, viihdyttää, neuvoa ja naurattaa lukijaa.
- Natiivimainonnan läpinäkyvyys voidaan kokea mukavana ja rehellisenä (Mainos, kaupallinen sisältö jne merkinnät).
Mainonnan hinnoittelu
Ohjaavassa natiivimainonnassa käytetään useimmiten klikkipohjaista hinnoittelua. Klikkaushinnat vaihtelevat käytettävien mediaympäristöjen ja valittujen kohdeyleisöjen mukaan. Yleensä klikkihinnat vaihtelevat 0,80 € – 2,50 € välillä. Natiivimainontaa kannattaa aluksi testata pienemmällä budjetilla. Suosittelemme noin 2 viikon mittaista testikampanjaa noin 1000 € mediabudjetilla.
Huolehdimme kampanjan suunnittelun, perustamisen, optimoinnin ja raportoinnin. Autamme myös natiivimainoksen sisällön suunnittelussa ja tarvittaessa toteutammekin mainoksen.
Natiivimateriaalin sisällöt pakettina
1 x natiivimainos 500 €
Sis. 1 x kuva, 3 x otsikkovariaatiota, 1 x ingressi, 1 x artikkeli
3 x natiivimainos 1250 €
Sis. 3 x kuva, 9 x otsikkovariaatiota, 3 x ingressi, 3 x artikkeli
Sisällöntuotantoon lisätään mahdollisten kuvapankkikuvien osto
Kuvat alkaen 9,99€/kpl
Tarvitsetko sisällön lisäksi koko kampanjasta huolehtimista?
Natiivimainonta avaimet käteen -pakettina
Sisällöntuotannon lisäksi:
Setup 400 €, Optimointi ja raportointi 300 €
Mediabudjetti esim. 1000 €
Tarjous voimassa 31.10.2023 asti
Lue aiheeseen liittyvät blogikirjoituksemme
Mitä on natiivimainonta? Näin hyödynnät natiivimainontaa tehokkaimmin
Natiivimainonta on tehokas ja tavoittava digimarkkinoinnin osa-alue. Lue asiantuntijamme vinkit natiivimainonnan parhaisiin käytäntöihin!
Lue lisää »
Natiivimainonta brändimielikuvan kehittäjänä
Natiivimainonnalla voi vakuuttaa ja luoda brändimielikuvaa syvällisellä tasolla ja pitkällä tähtäimellä. Natiivimainonta on kuin mainonnan Troijan hevonen. Lue lisää miksi!
Lue lisää »
Parhaat tavat mainostaa blogeja
Blogien mainostaminen kannattaa. Hyvän sisällön avulla vaikutetaan ostopäätökseen. Katso parhaat tavat mainostaa blogeja!
Lue lisää »
Heräsikö kysymyksiä?
Soita, viestittele tai piipahda käymään, niin jutellaan lisää.