Google Looker Studio
Helposti ymmärrettävien tulosten puolesta
Google Looker Studio on ilmainen ja helppokäyttöinen datan raportointityökalu. Looker Studioon voidaan tuoda dataa useasta järjestelmästä, joten se helpottaa monikanavaisen mainonnan analytiikan tulkintaa. Mainonnan tulosten lisäksi voit tutkia orgaanisen sometyösi tuloksia työkalun avulla.
Google Looker Studio (Google Data Studio) on ilmainen datan raportointityökalu. Käytännössä sen avulla voidaan seurata haluttuja asioita reaaliajassa. Looker Studio osaa yhdistää useampia tietolähteitä, esimerkiksi kaikki verkkomainonnan luvut eri kanavista, kuten SEM, Display ja Facebook. Tietolähteitä voidaan tuoda samaan näkymään helposti tulkittavassa, visuaalisessa muodossa.
Google Data Studio ei ole kuitenkaan sormia napsauttamalla pystyssä, vaan pohjatyötä on tehtävä. Google tarjoaa valmiita templaatteja omien alustojen datan visualisointiin, mutta kolmannen osapuolen datan tuonti vaatii aina manuaalista työtä.
Kun Looker Studio on perustettu, reaaliaikainen näkyvyys on helppo jakaa jokaiselle yrityksen sisällä, eikä tarvitse enää lähetellä erillisiä PDF-raportteja, ja luvut päivittyvät ja pysyvät jatkuvasti ajan tasalla.
Näe, mitä liiketoiminnassasi tapahtuu
Käytännössä Google Looker Studiossa jaetaan pääsy dashboardiin tai raporttiin. Tämä tarkoittaa sitä, että jaon saanut henkilö saa linkin dashboardiin, jossa näkyy aina tuoreimmat tiedot ja hän voi myös itse valita minkä tahansa ajanjakson tarkasteltavakseen.
Google-perheeseen kuuluvat palvelut, kuten Adwords/Ads ja Youtube sulautuvat Looker Studioon vaivattomasti. Myös useimmista BI-järjestelmistä (Business Intelligence) voidaan tuoda liiketoiminnan lukuja Looker Studioon. Lähes järjestelmästä kuin järjestelmästä voidaan viedä tietoja ensin Google Sheetsiin, josta ne voidaan tuoda Looker Studioon. Monia datalähteitä, kuten MySQL- tai BigQuery, varten on olemassa kolmannen osapuolen integraatioita. Käytännössä palvelu on siis erittäin yhteensopiva ja hyödyllinen tulosten reaaliaikaiseen tarkkailuun.
Google Looker Studio -palvelumme
- KPI-mittareiden määrittäminen
- Dashboardien suunnittelu ja toteutus
- Dashboardien ylläpito
Miksi Google Looker Studio?
- Tulkittavuus. Helposti tulkittavan ja visuaalisen dashboardin selkeys auttaa ymmärtämään dataa paremmin.
- Reaaliaikainen näkyvyys. Reaaliaikainen näkyvyys auttaa pysymään ajan tasalla.
- Raportoinnin sujuvuus. Ei enää työläitä PDF-raporttien lähetyksiä, joten väliprosessit helpottuvat.
- Yhdistetyt tietolähteet. Looker Studio osaa yhdistää useampia tietolähteitä, jolloin erillisten raporttien määrä vähenee.
- Mukautuvuus. Looker Studio on täysin räätälöitävissä toiveiden ja tarpeiden mukaan.
Kiinnostuitko?
Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.
Tutustu myös blogeihimme
Graafisen suunnittelun 10 trendiä
Mitä trendejä graafisessa suunnittelussa on ollut viime vuosina? Lue 10 tämän hetken trendiä, jotka auttavat sinua ja yritystäsi pysymään kilpailukykyisenä.
Saavutettavuuden huomioiminen graafisessa suunnittelussa
Saavutettavuus graafisessa suunnittelussa ei ainoastaan paranna käyttäjäkokemusta, vaan edistää myös yhdenvertaisuutta ja laajentaa käyttäjäkuntaa.
Väripsykologian voima graafisessa suunnittelussa
Väripsykologia on keskeinen tekijä markkinoinnissa, sillä värit luovat erilaisia merkityksiä ja luovat tunteita. Lue blogistamme miten värien avulla voi jäädä katsojan mieleen.
Responsiivinen suunnittelu
Responsiivinen suunnittelu takaa miellyttävän käyttökokemuksen kaikilla laitteilla, sekä vahvistaa brändin yhtenäistä ilmettä.
Miksi pk-yrityksen kannattaa tehdä brändimarkkinointia?
Brändi on mielikuva yrityksestä asiakkaan ja kuluttajan silmissä. Brändimarkkinointi on strateginen investointi, joka voi tuoda merkittävää hyötyä myös pienille ja keskisuurille yrityksille.
Vinkit B2B-yrityksen sosiaalisen median sisällöntuotantoon
B2B-yrityksille sosiaalisen median sisällöntuotanto voi olla erinomainen tapa tavoittaa potentiaalisia asiakkaita, lisätä näkyvyyttä ja rakentaa asiantuntijastatusta. Tässä blogissa on listattu teemoja, joista B2B-yrityksen tyypillisesti kannattaa tehdä somepostauksia.
Ota ihmeessä yhteyttä!
Kuinka voimme auttaa?
Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.
Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.
Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.
Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.