Google Looker Studio
Helposti ymmärrettävien tulosten puolesta
Google Looker Studio on ilmainen ja helppokäyttöinen datan raportointityökalu. Looker Studioon voidaan tuoda dataa useasta järjestelmästä, joten se helpottaa monikanavaisen mainonnan analytiikan tulkintaa. Mainonnan tulosten lisäksi voit tutkia orgaanisen sometyösi tuloksia työkalun avulla.
Google Looker Studio (Google Data Studio) on ilmainen datan raportointityökalu. Käytännössä sen avulla voidaan seurata haluttuja asioita reaaliajassa. Looker Studio osaa yhdistää useampia tietolähteitä, esimerkiksi kaikki verkkomainonnan luvut eri kanavista, kuten SEM, Display ja Facebook. Tietolähteitä voidaan tuoda samaan näkymään helposti tulkittavassa, visuaalisessa muodossa.
Google Data Studio ei ole kuitenkaan sormia napsauttamalla pystyssä, vaan pohjatyötä on tehtävä. Google tarjoaa valmiita templaatteja omien alustojen datan visualisointiin, mutta kolmannen osapuolen datan tuonti vaatii aina manuaalista työtä.
Kun Looker Studio on perustettu, reaaliaikainen näkyvyys on helppo jakaa jokaiselle yrityksen sisällä, eikä tarvitse enää lähetellä erillisiä PDF-raportteja, ja luvut päivittyvät ja pysyvät jatkuvasti ajan tasalla.
Näe, mitä liiketoiminnassasi tapahtuu
Käytännössä Google Looker Studiossa jaetaan pääsy dashboardiin tai raporttiin. Tämä tarkoittaa sitä, että jaon saanut henkilö saa linkin dashboardiin, jossa näkyy aina tuoreimmat tiedot ja hän voi myös itse valita minkä tahansa ajanjakson tarkasteltavakseen.
Google-perheeseen kuuluvat palvelut, kuten Adwords/Ads ja Youtube sulautuvat Looker Studioon vaivattomasti. Myös useimmista BI-järjestelmistä (Business Intelligence) voidaan tuoda liiketoiminnan lukuja Looker Studioon. Lähes järjestelmästä kuin järjestelmästä voidaan viedä tietoja ensin Google Sheetsiin, josta ne voidaan tuoda Looker Studioon. Monia datalähteitä, kuten MySQL- tai BigQuery, varten on olemassa kolmannen osapuolen integraatioita. Käytännössä palvelu on siis erittäin yhteensopiva ja hyödyllinen tulosten reaaliaikaiseen tarkkailuun.
Google Looker Studio -palvelumme
- KPI-mittareiden määrittäminen
- Dashboardien suunnittelu ja toteutus
- Dashboardien ylläpito
Miksi Google Looker Studio?
- Tulkittavuus. Helposti tulkittavan ja visuaalisen dashboardin selkeys auttaa ymmärtämään dataa paremmin.
- Reaaliaikainen näkyvyys. Reaaliaikainen näkyvyys auttaa pysymään ajan tasalla.
- Raportoinnin sujuvuus. Ei enää työläitä PDF-raporttien lähetyksiä, joten väliprosessit helpottuvat.
- Yhdistetyt tietolähteet. Looker Studio osaa yhdistää useampia tietolähteitä, jolloin erillisten raporttien määrä vähenee.
- Mukautuvuus. Looker Studio on täysin räätälöitävissä toiveiden ja tarpeiden mukaan.
Kiinnostuitko?
Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.
![Laura Nevasalo Oddy](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2021/12/laura_nevasalo_2021.jpg)
Tutustu myös blogeihimme
![Pk-yritysten brändimarkkinointi](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2024/07/brandimarkkinointi_pk-yritykset.jpg)
Miksi pk-yrityksen kannattaa tehdä brändimarkkinointia?
Brändi on mielikuva yrityksestä asiakkaan ja kuluttajan silmissä. Brändimarkkinointi on strateginen investointi, joka voi tuoda merkittävää hyötyä myös pienille ja keskisuurille yrityksille.
![B2B sisällöntuotanto](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2024/06/b2b_sisallontuotanto_blogi.jpg)
Vinkit B2B-yrityksen sosiaalisen median sisällöntuotantoon
B2B-yrityksille sosiaalisen median sisällöntuotanto voi olla erinomainen tapa tavoittaa potentiaalisia asiakkaita, lisätä näkyvyyttä ja rakentaa asiantuntijastatusta. Tässä blogissa on listattu teemoja, joista B2B-yrityksen tyypillisesti kannattaa tehdä somepostauksia.
![infografiikka koristekuva](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2024/05/blogiin73.jpg)
Infografiikka kommunikoi monimutkaiset asiat visuaalisesti
Infografiikan tärkein tavoite on selkeys, ja sen tehtävänä on selkeyttää monimutkaista viestiä. Infografiikan avulla teet datasta ymmärrettävää.
![](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2024/05/blogiin52.jpg)
Tehokkaampaa mainontaa bannerien A/B-testauksella
Paranna bannerimainonnan tehokkuutta A/B-testauksen avulla. Ajamalla useampaa eri mainosaineistoa samaan aikaan näet helposti erot niiden tuloksissa ja voit tehdä oikeita johtopäätöksiä tulevia aineistoja ajatellen.
![](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2024/05/ammattilainen-avuksi-sisallontuotantoon.jpg)
Ammattilainen avuksi sisällöntuotantoon – 5 tapaa, joilla hyödyt ulkoisen sisällöntuottajan tuesta
Ulkoinen sisällöntuottaja suunnittelee ja toteuttaa sisältöjä, joiden avulla tulet löydetyksi verkosta ja tarjoat kiinnostavaa ja informatiivista tietoa tuotteistasi tai palveluistasi.
![](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2024/05/mita-oddyn-ja-asiakkaan-tutustumispalaverissa-tapahtuu.jpg)
Mitä Oddyn ja asiakkaan välisessä tutustumispalaverissa tapahtuu?
Maksuttomassa tutustumispalaverissa asiantuntijamme kartoittavat digimarkkinoinnin toiveitasi ja tarpeitasi, jotta voimme palvella sinua parhaalla mahdollisella tavalla.
Ota ihmeessä yhteyttä!
Kuinka voimme auttaa?
Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.
Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.
Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.
Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.