Google Looker Studio ja sen hyödyt

Hyödyt, joiden vuoksi valita Google Looker Studio (ent. Data Studio) analytiikan raportointiin

Google Looker Studio on työkalu, jonka avulla voidaan luoda helposti ymmärrettäviä raportteja, jotka ovat kaiken lisäksi visuaalisesti hienon näköisiä. TutustuLooker Studion palveluun.

Google Data Studio (Google Looker Studio)

Sivustojen ja verkkomainonnan analytiikan seuraaminen on usein melko monimutkaista ja työlästä. Useasta paikasta lähtöisin oleva tieto on vaikea koostaa ja vielä vaikeampaa ymmärtää tai käsitellä yhteismitallisesti. Google Looker Studio (ent. Data Studio) vastaa tähän tarpeeseen raporteillaan, joihin voidaan tuoda dataa melkeinpä mistä tahansa.

Google Looker Studion hyödyt

Saat tietoa useista eri lähteistä

Kokonaisvaltainen raportti vaatii luonnollisesti tietoa useammista lähteistä. Looker Studiossa voit noutaa dataa suoraan Googlen kanavista, kuten Google Analyticsista, Google Adsista tai vaikkapa YouTubesta.

Eri lähteistä tuotava tieto voi vaatia maksullisen connectorin ja monet datalähteet vaativat kolmannen osapuolen integraatioita. Lähes järjestelmästä kuin järjestelmästä voidaan viedä tietoja ensin Google Sheetsiin, josta ne voidaan tuoda Google Looker Studioon.

Raporttia luodessasi voit asettaa jokaiselle kaaviolle eri tietolähteen ja saat näin luotua kattavan ja monipuolisen katsauksen halutuista asioista.

Tieto päivittyy reaaliajassa Looker Studioon

Kun olet kerran liittänyt tietolähteen Looker Studion raporttiin, se päivittää raporttisi tietoja automaattisesti. Kerran luomasi raportti on siis jatkuvasti ajan tasalla ja ajankohtainen.

Saat Looker Studion raportista nopeasti paljon tietoa

Jatkuvasti päivittyvä ja visuaalisesti selkeä raportti antaa paljon tietoa pienellä vilkaisulla. Säästät paljon aikaa, kun tarvitsemasi data paitsi varastoidaan yhteen paikkaan, myös näytetään selkeästi ja helposti ymmärrettävällä tavalla. Sinun ei tarvitse hakea useasta lähteestä tietoa.

Raportit ovat visuaalisesti näyttäviä

Voit luoda helposti yritysilmeesi mukaisia raportteja. Et tarvitse graafikkoa, jotta saat raporteista näyttävän näköisiä. Voit muokata valmista teemaa, käyttää sitä sellaisenaan tai luoda kokonaan oman teeman. Yksinkertaisimmillaan määrittelet vain kaavioiden paikan ja se on siinä. Halutessasi voit kustomoida jokaisen kaavion värejä ja fontteja myöten mieleiseksesi.

Mahdollistaa useamman yhtäaikaisen käyttäjän

Looker Studio toimii samalla periaatteella kuin Googlen muut pilvipalvelut, kuten Drive, Docs ja Sheets. Niitä voi tarkastella ja editoida useampi henkilö yhtä aikaa.

Looker Studion raportit ovat helppoja jakaa

Kun raporttisi on valmis, voit jakaa haluamillesi henkilöille. Jakoasetuksista voit valita käyttöoikeudet yksitellen jokaiselle, jolle jaat tiedoston. Kutsutut käyttäjät voivat joko katsella tai muokata raporttia riippuen siitä, mitkä oikeudet heille annat.

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä artikkelin kirjoittaneeseen ammattilaiseen.

Oddy Digital CEO Jenna Leino

Tutustu myös blogeihimme aiheesta

Mikä on Google Analytics 4

Mikä on Google Analytics 4

Google Analytics 4 ei ole vain uusin päivitys Analyticsiin, vaan se tuo mukanaan täysin uusia ominaisuuksia, kuten uuden tavan mitata asioita tapahtumiin perustuen.
Google Data Studio (Google Looker Studio)

Google Looker Studio ja sen hyödyt

Google Looker Studio (ent. Data Studio) on työkalu, jonka avulla luodaan helposti ymmärrettäviä ja visuaalisesti hienon näköisiä raportteja. Tutustu Looker Studion hyötyihin!
Oddy yhteistyö

Näin yhteistyö käynnistyy ja kehittyy step-by-step kohti hyviä tuloksia

Yhteistyö käynnistyy usein hakusanamainonnalla ja retargetoinnilla. Tekemistä seurataan ja kehitetään jatkuvasti. Lue step-by-step etenemisestä!
Markkinoinnin mittaaminen

Markkinoinnin mittaaminen. Tiedätkö mitä mittaat?

Se, mitä mittaamme, vaikuttaa tuloksiin. Markkinoinnille pitää olla asetettu tarkoitukseen soveltuvat liiketoiminnalliset mittarit. Lue lisää!
Kivijalkaliikkeen digitaalinen markkinointi

Kivijalkaliikkeen digitaalinen markkinointi

Kivijalkaliikkeen digitaalinen markkinointi muuttuu, ole mukana muutoksessa. Lue vinkkejä, toimi ja selätä digivelkasi koventuvassa kilpailutilanteessa.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.