Äänimainonta
Ainutlaatuista äänisuunnittelua kaikkiin medioihin
Äänimainonta tarjoaa yrityksellesi mahdollisuuden erottua massasta hiotulla äänisuunnittelulla ja toteutuksella. Räätälöimme toteutuksen tarpeidesi ja toiveidesi mukaan. Äänituotantoamme on kuultu osana monia valtakunnallisia mainoskampanjoita.
Äänimainonta on vetovoimaista ja herättää tunteita
Äänimainonta tarjoaa yrityksellesi mahdollisuuden herättää tunteita ja sitouttaa kohdeyleisöä, saaden sinut erottumaan visuaalisesta mainonnasta.
Ihmisen kuulo on voimakkaasti tunteisiin vaikuttava aisti. Äänimainonta mahdollistaa brändille näkyvyyttä monissa eri tilanteissa. Se on tehokas tapa tavoittaa ne kohdeyleisöt, jotka eivät välttämättä altistu perinteiselle visuaaliselle markkinoinnille.
Äänimainonta tarjoaa mahdollisuuden ottaa haltuun kaikki kuluttajan aistit, mikä tekee siitä erittäin tehokkaan markkinoinnin muodon.
Moderni äänimainonta ei rajoitu radioon
Moderni äänimainonta ei rajoitu pelkästään radioon, vaan sitä voidaan hyödyntää monipuolisesti eri markkinointikanavissa. Äänimainontaa pystytään toteuttamaan esimerkiksi äänen suoratoistopalveluissa, kuten YouTube Musicissa, Spotifyssa, sekä useilla muilla digitaalisilla audiopalvelujen alustoilla, kuten SoundCloudissa ja Bandcampissa.
Äänimainontaa on mahdollista toteuttaa laajalle ja sitoutuneelle yleisölle. Alustat tarjoavat myös mahdollisuuden kohdentaa mainontaa tarkasti ja personoida sitä.
Äänimainonta on hyvä valinta tilanteissa, joissa halutaan tavoittaa kuluttaja keskeltä arkea ruoanlaiton, siivouksen, liikunnan tai matkustamisen parista. Esimerkiksi taustalla kuuluva mainos jättää muistijäljen tai mahdollisesti herättää jopa huomion tylsien askareiden keskellä.
Äänimainonnan palvelut
- Kampanjoiden suunnittelu, toteutus, optimointi ja raportoint
- Kohderyhmämäärittelyt ja viestikärjet
- Räätälöitävät palvelukokonaisuudet
- Myös äänituotanto ja suunnittelu: jinglet, mainosmusiikki, äänimaailmat yms.
Äänimainontaa voidaan toteuttaa esimerkiksi YouTube Musiciin, Spotifyyn, SoundCloudiin, Bandcampiin, Bauer Median alustoille ja kanaville, Deezeriin ja Wonderyyn.
6 syytä — Miksi hyödyntää äänimainontaa?
- Tavoittaa laajan kohderyhmän. Äänimainonta tavoittaa laajan yleisön myös arkiaskareiden parista. Suoratoistopalvelut tarjoavat mahdollisuuksia mainonnan kohdentamiseen, auttaen löytämään juuri oikeat kuulijat. Mainostaja on ikään kuin mukana kuluttajan koko mediapäivässä.
- Lisää brändin tunnistettavuutta. Äänimainonta on tehokas tapa lisätä brändin tunnistettavuutta. Uniikit äänimaisemat, musiikki ja spiikki laadukkaasti toteutettuna mainoksena tarjoaa keinon jäädä kuulijan mieleen. Erotut myös kilpailijoista.
- Soveltuu moneen. Äänisisältöjä voi kuluttaa ”kädet vapaana” erilaisissa arjen tilanteissa, kuten liikkuessa, ruokaa laittaessa tai kotiaskareita tehdessä. Äänimainonnan avulla kuluttaja saadaan tavoitettua eri elämäntilanteista.
- Mitattavaa ja seurattavissa. Alustat tarjoavat mittareita ja analytiikkaa, jonka avulla saadaan tietoa mainonnan toimivuudesta. Analytiikan pohjalta kampanjoita pystytään optimoimaan tulosten parantamiseksi.
- Antaa tilaa luovuudelle. Brändin tai tuotteen tarinaa voidaan kertoa monipuolisesti äänimainonnan avulla. Hyvin toteutettu äänimainos luo parhaimmillaan vahvan tunneperäisen yhteyden kuulijoihin. Huomion herättävä äänimainos esimerkiksi musiikin suoratoistopalveluissa muistetaan varmasti.
- Monikanavaisuus on valttia. Äänimainonta täydentää muuta markkinointia ja lisää esimerkiksi kampanjoiden muistettavuutta. Yhteneväisyydestä on iso etu muistijäljen luomisessa.
Kiinnostuitko?
Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.

Tutustu myös blogeihimme

Mikrovaikuttajat ja yhteisöpohjainen markkinointi
Suuren yleisön vaikuttaja saattaa tavoittaa miljoonia, mutta yksittäisen postauksen sitoutumisaste jää usein matalaksi. Mikrovaikuttajat sen sijaan luovat vuorovaikutusta, keskustelua ja luottamusta.

Analytiikka – yrityksen salainen säästötyökalu
Analytiikka ei ole vain raportteja ja numeroita vaan työkalu, jolla yritys säästää rahaa. Kun analytiikkaa hyödynnetään oikein, se kertoo selkeästi, mihin eurot kannattaa sijoittaa ja missä niitä kuluu turhaan.

Tekoälyn rooli sisällöntuotannossa
Tekoäly on noussut hetkessä yhdeksi markkinoinnin puhutuimmista aiheista, mutta milloin se tukee markkinoijaa ja milloin tarvitaan ihmisen luovuutta sekä brändin ymmärrystä?

Kevyt videotuotanto tuo brändisi tehokkaasti esiin
Kevyt videotuotanto tarjoaa yrityksille kustannustehokkaan ja nopean tavan tuottaa kiinnostavaa videosisältöä.

10 vinkkiä AI-optimointiin
10 vinkkiä AI-optimointiin: tee sisällöstäsi tekoälylle ja käyttäjille selkeää, rakenteellista ja helposti löydettävää.
Videomainonnan mittaaminen verkossa
Videomainonnan mittaaminen verkossa perustuu useisiin keskeisiin mittareihin, jotka auttavat arvioimaan tekemisen tehokkuutta ja vaikuttavuutta.
Ota ihmeessä yhteyttä!
Kuinka voimme auttaa?
Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.
Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.
Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.
Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.