Instagram-mainonta

Instagram-mainonnan avulla pääset feedien kärkeen ja otollisten yleisöjen ulottuville

Instagram-mainonta on monipuolista ja tuloksellista. Valtava käyttäjäkunta on sitoutunutta ja alustan visuaalisuus on mainostajalle valttia: Instagramissa voidaan tehokkaasti nostaa brändin näkyvyyttä ja houkutella uusia asiakkaita.

Instagram on toiseksi Suomen toiseksi suosituin sosiaalisen median kanava, jolla on 1,6 miljoonaa suomalaista käyttäjää. Maailmanlaajuisesti kanavaa hyödyntää 1,35 miljardia ihmistä.

Instagram-mainonta on kustannustehokasta, loistavasti kohdennettavissa ja monipuolista. Mainosmuotoja on useampia, aina staattisista feedille sijoittuvista mainoksista kuvakaruselleihin ja stories-mainoksiin. Viime vuosina myös kaupalliset yhteistyö -tyyppiset julkaisut ovat saaneet suosiotaan.

Instagramissa on helppoa toteuttaa remarketing-mainontaa.  Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että tunnistetulle kävijälle voidaan näyttää erilaisia mainosviestejä yrityksen sivulla käymisen jälkeen.

Yritystili tarvitsee mainontaa näkyäkseen

Instagram on visuaalinen alusta, jossa mainostaminen toimii parhaiten laadukkailla graafisilla sisällöillä, osuvilla teksteillä, trendikkäillä videoilla ja profiili-interaktioiden myötä.

Nykyään yritystilillä mainostaminen on lähes välttämätöntä, mikäli haluaa laajempaa näkyvyyttä Instagramissa, sillä yritystilien tilapäivitysten orgaanista näkyvyyttä on rajoitettu vahvasti. Mainostamalla algoritmit huomioivat sinut huomattavasti paremmin.

Instagram-mainonnan palvelumme

10 syytä — Miksi mainostaa Instagramissa?

  1. Erittäin suosittu ja tavoittava kanava.  Instagram tavoittaa kohderyhmäsi useita kertoja päivässä, useissa erilaisissa tilanteissa. Laaja yleisö takaa, että markkinointisi saadaan myös näkyviin laajalle yleisölle.
  2. Meta on rajoittanut yritystilien orgaanista näkyvyyttä. Orgaaninen sisältö Instagramissa ei tavoita kohderyhmiä samalla tavalla kuin ennen. Mainostaminen on välttämätöntä kohdeyleisöjen tavoittamiseksi.
  3. Erittäin hyvät kohdennusmahdollisuudet. Kohdennettu Instagram-mainonta koetaan henkilökohtaiseksi ja vetovoimaisemmaksi kuin perinteinen mainonta. Tämä johtuu erinomaisista kohdennusmahdollisuuksista, jotta varmistavat, että markkinointia voidaan suunnata otollisille yleisöille. 
  4. Erilaisia mainosmuotoja. Mainospaikkoja voidaan valita kohderyhmän käyttäytymisen mukaan.  Instagram on erittäin tehokas videomainonnan kanava. Mahdollisuuksia videomainontaan on useita: staattiset mainokset, reels- ja stories-mainonta, kuvakarusellimainosformaatit ja muita muotoja.
  5. Soveltuu moneen. Instagram-mainonta soveltuu moneen, ja mainonnan toteutustavat ovat räätälöitävissä juuri liiketoiminnan tarpeiden mukaiseksi.
  6. Mahdollisuus kustannustehokkaaseen klikkihinnoitteluuun. Joissain mainosmuodoissa voit maksaa ainoastaan klikkauksista.
  7. Skaalautuvaa ja mukautuvaa. Instagram-mainontaa voi tehdä pienellä tai isommalla budjetilla.
  8. Mainonta on hyvin mitattavissa. Instagram-mainonnan tuloksellisuutta on mahdollista mitata aina konversioon saakka.
  9. Mainosmateriaaleja on helppo tuottaa. Instagram-mainokseen tarvitaan vain kuva, otsikko ja lyhyt tekstipätkä. Parhaimmillaan toki kannattaa hyödyntää videomateriaalia tai karusellikuvia myös mainoksissa.
  10. Vaikutus SEO:on. Sosiaalinen media vaikuttaa sivustosi orgaaniseen hakukonelöydettävyyyteen (SEO).

Instagram-mainonnan hinta

Instagram-mainonta on edullista, ja mainostajan on mahdollista maksaa ainoastaan mainoksen klikkauksista. Yksittäisen klikkauksen hinta vaihtelee tuotteen, toimialan ja maan mukaan.

Mainonnan hinta laskee sitä myötä, mitä useampi mainoksen nähneistä mainosta klikkaa. Kannattaakin siis tehdä osuva ja visuaalisesti vetovoimainen mainos. Keskimääräisesti kotimaisessa mainonnassa voi varautua maksamaan muutaman kymmenen senttiä yhdestä klikkauksesta. Ulkomailla mainostaessa hinnat ovat yleensä alhaisempia, sillä kohdeyleisötkin ovat suurempia.

Instagramiin voi rakentaa tavoitteiden mukaan erilaisia kampanjatyyppejä, joiden hinnoittelumallit vaihtelevat. 

Hinnoittelustrategiaksi voi valita reach, jolloin haetaan mahdollisimman laajaa peittoa kohderyhmässä, tai traffic, jolloin haetaan vahvemmin klikkauksia ja sivustokävijöitä tai engagement, jolloin haetaan postauksille tykkäyksiä ja kommentteja.

Kiinnostuitko?

Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.

Laura Nevasalo Oddy

Laura Nevasalo

Commercial & Client Director

Tutustu myös blogeihimme

Ota ihmeessä yhteyttä!

Kuinka voimme auttaa?

Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.

Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.

Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.

Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.