Instagram-mainonta
Instagram-mainonnan avulla pääset feedien kärkeen ja otollisten yleisöjen ulottuville
Instagram-mainonta on monipuolista ja tuloksellista. Valtava käyttäjäkunta on sitoutunutta ja alustan visuaalisuus on mainostajalle valttia: Instagramissa voidaan tehokkaasti nostaa brändin näkyvyyttä ja houkutella uusia asiakkaita.
Instagram on toiseksi Suomen toiseksi suosituin sosiaalisen median kanava, jolla on 1,6 miljoonaa suomalaista käyttäjää. Maailmanlaajuisesti kanavaa hyödyntää 1,35 miljardia ihmistä.
Instagram-mainonta on kustannustehokasta, loistavasti kohdennettavissa ja monipuolista. Mainosmuotoja on useampia, aina staattisista feedille sijoittuvista mainoksista kuvakaruselleihin ja stories-mainoksiin. Viime vuosina myös kaupalliset yhteistyö -tyyppiset julkaisut ovat saaneet suosiotaan.
Instagramissa on helppoa toteuttaa remarketing-mainontaa. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että tunnistetulle kävijälle voidaan näyttää erilaisia mainosviestejä yrityksen sivulla käymisen jälkeen.
Yritystili tarvitsee mainontaa näkyäkseen
Instagram on visuaalinen alusta, jossa mainostaminen toimii parhaiten laadukkailla graafisilla sisällöillä, osuvilla teksteillä, trendikkäillä videoilla ja profiili-interaktioiden myötä.
Nykyään yritystilillä mainostaminen on lähes välttämätöntä, mikäli haluaa laajempaa näkyvyyttä Instagramissa, sillä yritystilien tilapäivitysten orgaanista näkyvyyttä on rajoitettu vahvasti. Mainostamalla algoritmit huomioivat sinut huomattavasti paremmin.
Instagram-mainonnan palvelumme
- Kampanjoiden suunnittelu, toteutus, optimointi ja reaaliaikainen raportointi
- Kohderyhmämäärittely ja viestikärjet
- Mainosmateriaalien suunnittelu ja tuotanto
- Visual Guidelines ‑määritykset
- nykytila-analyysi ja toimenpide-ehdotukset
- Sometilien ylläpito ja sisällöntuotanto
- Somestrategiat ja vuosikellot
- Räätälöidyt workshopit ja koulutukset
10 syytä — Miksi mainostaa Instagramissa?
- Erittäin suosittu ja tavoittava kanava. Instagram tavoittaa kohderyhmäsi useita kertoja päivässä, useissa erilaisissa tilanteissa. Laaja yleisö takaa, että markkinointisi saadaan myös näkyviin laajalle yleisölle.
- Meta on rajoittanut yritystilien orgaanista näkyvyyttä. Orgaaninen sisältö Instagramissa ei tavoita kohderyhmiä samalla tavalla kuin ennen. Mainostaminen on välttämätöntä kohdeyleisöjen tavoittamiseksi.
- Erittäin hyvät kohdennusmahdollisuudet. Kohdennettu Instagram-mainonta koetaan henkilökohtaiseksi ja vetovoimaisemmaksi kuin perinteinen mainonta. Tämä johtuu erinomaisista kohdennusmahdollisuuksista, jotta varmistavat, että markkinointia voidaan suunnata otollisille yleisöille.
- Erilaisia mainosmuotoja. Mainospaikkoja voidaan valita kohderyhmän käyttäytymisen mukaan. Instagram on erittäin tehokas videomainonnan kanava. Mahdollisuuksia videomainontaan on useita: staattiset mainokset, reels- ja stories-mainonta, kuvakarusellimainosformaatit ja muita muotoja.
- Soveltuu moneen. Instagram-mainonta soveltuu moneen, ja mainonnan toteutustavat ovat räätälöitävissä juuri liiketoiminnan tarpeiden mukaiseksi.
- Mahdollisuus kustannustehokkaaseen klikkihinnoitteluuun. Joissain mainosmuodoissa voit maksaa ainoastaan klikkauksista.
- Skaalautuvaa ja mukautuvaa. Instagram-mainontaa voi tehdä pienellä tai isommalla budjetilla.
- Mainonta on hyvin mitattavissa. Instagram-mainonnan tuloksellisuutta on mahdollista mitata aina konversioon saakka.
- Mainosmateriaaleja on helppo tuottaa. Instagram-mainokseen tarvitaan vain kuva, otsikko ja lyhyt tekstipätkä. Parhaimmillaan toki kannattaa hyödyntää videomateriaalia tai karusellikuvia myös mainoksissa.
- Vaikutus SEO:on. Sosiaalinen media vaikuttaa sivustosi orgaaniseen hakukonelöydettävyyyteen (SEO).
Instagram-mainonnan hinta
Instagram-mainonta on edullista, ja mainostajan on mahdollista maksaa ainoastaan mainoksen klikkauksista. Yksittäisen klikkauksen hinta vaihtelee tuotteen, toimialan ja maan mukaan.
Mainonnan hinta laskee sitä myötä, mitä useampi mainoksen nähneistä mainosta klikkaa. Kannattaakin siis tehdä osuva ja visuaalisesti vetovoimainen mainos. Keskimääräisesti kotimaisessa mainonnassa voi varautua maksamaan muutaman kymmenen senttiä yhdestä klikkauksesta. Ulkomailla mainostaessa hinnat ovat yleensä alhaisempia, sillä kohdeyleisötkin ovat suurempia.
Instagramiin voi rakentaa tavoitteiden mukaan erilaisia kampanjatyyppejä, joiden hinnoittelumallit vaihtelevat.
Hinnoittelustrategiaksi voi valita reach, jolloin haetaan mahdollisimman laajaa peittoa kohderyhmässä, tai traffic, jolloin haetaan vahvemmin klikkauksia ja sivustokävijöitä tai engagement, jolloin haetaan postauksille tykkäyksiä ja kommentteja.
Kiinnostuitko?
Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.
![Laura Nevasalo Oddy](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2021/12/laura_nevasalo_2021.jpg)
Tutustu myös blogeihimme
![Pk-yritysten brändimarkkinointi](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2024/07/brandimarkkinointi_pk-yritykset.jpg)
Miksi pk-yrityksen kannattaa tehdä brändimarkkinointia?
Brändi on mielikuva yrityksestä asiakkaan ja kuluttajan silmissä. Brändimarkkinointi on strateginen investointi, joka voi tuoda merkittävää hyötyä myös pienille ja keskisuurille yrityksille.
![B2B sisällöntuotanto](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2024/06/b2b_sisallontuotanto_blogi.jpg)
Vinkit B2B-yrityksen sosiaalisen median sisällöntuotantoon
B2B-yrityksille sosiaalisen median sisällöntuotanto voi olla erinomainen tapa tavoittaa potentiaalisia asiakkaita, lisätä näkyvyyttä ja rakentaa asiantuntijastatusta. Tässä blogissa on listattu teemoja, joista B2B-yrityksen tyypillisesti kannattaa tehdä somepostauksia.
![infografiikka koristekuva](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2024/05/blogiin73.jpg)
Infografiikka kommunikoi monimutkaiset asiat visuaalisesti
Infografiikan tärkein tavoite on selkeys, ja sen tehtävänä on selkeyttää monimutkaista viestiä. Infografiikan avulla teet datasta ymmärrettävää.
![](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2024/05/blogiin52.jpg)
Tehokkaampaa mainontaa bannerien A/B-testauksella
Paranna bannerimainonnan tehokkuutta A/B-testauksen avulla. Ajamalla useampaa eri mainosaineistoa samaan aikaan näet helposti erot niiden tuloksissa ja voit tehdä oikeita johtopäätöksiä tulevia aineistoja ajatellen.
![](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2024/05/ammattilainen-avuksi-sisallontuotantoon.jpg)
Ammattilainen avuksi sisällöntuotantoon – 5 tapaa, joilla hyödyt ulkoisen sisällöntuottajan tuesta
Ulkoinen sisällöntuottaja suunnittelee ja toteuttaa sisältöjä, joiden avulla tulet löydetyksi verkosta ja tarjoat kiinnostavaa ja informatiivista tietoa tuotteistasi tai palveluistasi.
![](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2024/05/mita-oddyn-ja-asiakkaan-tutustumispalaverissa-tapahtuu.jpg)
Mitä Oddyn ja asiakkaan välisessä tutustumispalaverissa tapahtuu?
Maksuttomassa tutustumispalaverissa asiantuntijamme kartoittavat digimarkkinoinnin toiveitasi ja tarpeitasi, jotta voimme palvella sinua parhaalla mahdollisella tavalla.
Ota ihmeessä yhteyttä!
Kuinka voimme auttaa?
Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.
Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.
Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.
Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.