Pinterest-mainonta
Pinterest-mainonta on visuaalista ja houkuttelee tehokkaasti luoksesi hankintojaan suunnittelevat
Pinterest on visuaalinen kuva-alusta, jonka sisältö keskittyy paljolti käyttäjien kiinnostuksenkohteisiin, harrastuksiin ja hankintoihin. Alusta on ideaalinen mainostajalle, sillä sen käyttäjät ovat jo virittäytyneet hankintamoodiin.
Pinterest-mainonta tavoittaa aiheesta jo kiinnostuneet
Pinterest-mainonnan palvelumme
- Kampanjoiden suunnittelu, toteutus, optimointi ja reaaliaikainen raportointi
- Kohderyhmämäärittelyt ja viestikärjet
- Mainosmateriaalien suunnittelu ja tuotanto
Saat meiltä myös ylläpidon ja muun sisällöntuotannon Pinterestiin niin halutessasi.
Pinterestin mainosmuodot
Pinterestissä on useita eri mainosmuotoja, joista yleisin on tavallinen pinnaus. Mainosten luomiseen tarvitaan yritystili ja niiden tulee olla tallennettuja tilisi boardeille. Pinnauksessa tulee olla myös URL, johon linkki vie.
Pinterestillä on omat mainosstandardinsa, joihin kannattaa tutustua. Pinterest-mainontaa tehdessä oleellisinta on suositus 2:3 kuvasuhteesta (esim. 1000 x 1500 px). Yli tämän kuvasuhteen menevät kuvat leikkaantuvat ikävästi ja saattavat jättää tärkeää informaatiota pois näkyvistä. Mainos voi olla kuva, video, tuotenosto, collection tai story-mainos.
Pinterest-mainonta ja mainonnan kohdentaminen
Demografiset kohdennukset: Voit kohdentaa Pinterest-mainontaa iän, sijainnin, kielen, laitteen ja mainospaikan sijainnin mukaan.
Yleisökohdennus: Asiakastietojesi hyödyntäminen, retargetointi-mainonta ja mainokseesi reagoineet henkilöt, jotka käyttäytyvät samalla tavalla kuin haluttu kohderyhmä (act-a-like).
Kiinnostuskohdennus: Pinterest-mainonta on kohdennettavissa sen mukaan, millaisia tauluja pinnaajat ovat rakentaneet, millaisiin tauluihin he ovat sitoutuneet ja mistä he ylipäätään ovat kiinnostuneita. Jos esimerkiksi myyt skandinaavisia sisustustuotteita, voit pinnata ”skandinaavinen sisustus” ja yleisemmin ”sisustus”.
Avainsanakohdennus: Kohdennus perustuu sanoihin, joilla pinnaajat ovat hakeneet Pinterestissä.
Yleinen kohdennus: Mainontaa kohdennetaan automaattisesti relevanteille mainoksestasi kiinnostuneille henkilöille perustuen Pinterestin kävijätietoon.
6 syytä — Miksi Pinterest-mainonta?
- Pinterest-mainonta on toimiva väylä houkutteluun. Käyttäjät ovat aktiivisesti kiinnostuneita etsimään ja tallentamaan visuaalisia ideoita ja inspiraatiota omiin kokoelmiinsa sekä suunnittelevat hankintojaan.
- Monipuoliset kohdennusmahdollisuudet. Voit kohdentaa mainoksesi esim. demografisten tietojen, kiinnostusten ja avainsanojen perusteella, mikä auttaa tavoittamaan juuri oikean kohdeyleisön.
- Mahdollisuus ilmaiseen orgaaniseen näkyvyyteen. Et välttämättä tarvitse isoa budjettia, jos sinulla on visuaalisesti hyödynnettävissä olevia palveluja ja tuotteita. Pääset inspiroimaan ja jakamaan kiinnostavaa sisältöä myös ilman mainosrahaa.
- Pinterestin käyttäjät suosivat visuaalisuutta ja inspiraatiota. Mainoksesi voivat olla osa käyttäjien intohimoja ja harrastuksia, jolloin ne voivat resonoida vahvasti yleisösi kanssa. Pääset samalla rakentamaan brändisi tunnettuutta esteettisellä sisällöllä.
- Kasvava käyttäjämäärä ja alustan potentiaali. Pinterestin käyttö on kasvanut merkittävästi, ja kanava tarjoaa paljon mahdollisuuksia mainonnan hyödyntämiseen edullisesti ja tuloksellisesti.
- Kustannustehokkuus ja tehokkaat optimointityökalut. Jos jokin ei toimi, näet kyllä miksi. Pinterestin kattavat tilastotyökalut kertovat sinulle, mikä toimii ja mikä ei. Mainoksia on sekä klikki- että näyttöpohjaiseen hinnotteluun perustuvana.
Kiinnostuitko?
Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.
Tutustu myös blogeihimme
Ulkomainonta tavoittaa ihmiset siellä missä he liikkuvat
Ulkomainonta on tehokas tapa tavoittaa yleisö laajasti eri ympäristöissä. Ulkomainontaa kannattaa hyödyntää osana monikanavaista markkinointikampanjaa.
Graafisen suunnittelun 10 trendiä
Mitä trendejä graafisessa suunnittelussa on ollut viime vuosina? Lue 10 tämän hetken trendiä, jotka auttavat sinua ja yritystäsi pysymään kilpailukykyisenä.
Saavutettavuuden huomioiminen graafisessa suunnittelussa
Saavutettavuus graafisessa suunnittelussa ei ainoastaan paranna käyttäjäkokemusta, vaan edistää myös yhdenvertaisuutta ja laajentaa käyttäjäkuntaa.
Väripsykologian voima graafisessa suunnittelussa
Väripsykologia on keskeinen tekijä markkinoinnissa, sillä värit luovat erilaisia merkityksiä ja luovat tunteita. Lue blogistamme miten värien avulla voi jäädä katsojan mieleen.
Responsiivinen suunnittelu
Responsiivinen suunnittelu takaa miellyttävän käyttökokemuksen kaikilla laitteilla, sekä vahvistaa brändin yhtenäistä ilmettä.
Miksi pk-yrityksen kannattaa tehdä brändimarkkinointia?
Brändi on mielikuva yrityksestä asiakkaan ja kuluttajan silmissä. Brändimarkkinointi on strateginen investointi, joka voi tuoda merkittävää hyötyä myös pienille ja keskisuurille yrityksille.
Ota ihmeessä yhteyttä!
Kuinka voimme auttaa?
Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.
Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.
Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.
Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.