Pinterest-mainonta
Pinterest-mainonta on visuaalista ja houkuttelee tehokkaasti luoksesi hankintojaan suunnittelevat
Pinterest on visuaalinen kuva-alusta, jonka sisältö keskittyy paljolti käyttäjien kiinnostuksenkohteisiin, harrastuksiin ja hankintoihin. Alusta on ideaalinen mainostajalle, sillä sen käyttäjät ovat jo virittäytyneet hankintamoodiin.
Pinterest-mainonta tavoittaa aiheesta jo kiinnostuneet
Pinterest-mainonnan palvelumme
- Kampanjoiden suunnittelu, toteutus, optimointi ja reaaliaikainen raportointi
- Kohderyhmämäärittelyt ja viestikärjet
- Mainosmateriaalien suunnittelu ja tuotanto
Saat meiltä myös ylläpidon ja muun sisällöntuotannon Pinterestiin niin halutessasi.
Pinterestin mainosmuodot
Pinterestissä on useita eri mainosmuotoja, joista yleisin on tavallinen pinnaus. Mainosten luomiseen tarvitaan yritystili ja niiden tulee olla tallennettuja tilisi boardeille. Pinnauksessa tulee olla myös URL, johon linkki vie.
Pinterestillä on omat mainosstandardinsa, joihin kannattaa tutustua. Pinterest-mainontaa tehdessä oleellisinta on suositus 2:3 kuvasuhteesta (esim. 1000 x 1500 px). Yli tämän kuvasuhteen menevät kuvat leikkaantuvat ikävästi ja saattavat jättää tärkeää informaatiota pois näkyvistä. Mainos voi olla kuva, video, tuotenosto, collection tai story-mainos.
Pinterest-mainonta ja mainonnan kohdentaminen
Demografiset kohdennukset: Voit kohdentaa Pinterest-mainontaa iän, sijainnin, kielen, laitteen ja mainospaikan sijainnin mukaan.
Yleisökohdennus: Asiakastietojesi hyödyntäminen, retargetointi-mainonta ja mainokseesi reagoineet henkilöt, jotka käyttäytyvät samalla tavalla kuin haluttu kohderyhmä (act-a-like).
Kiinnostuskohdennus: Pinterest-mainonta on kohdennettavissa sen mukaan, millaisia tauluja pinnaajat ovat rakentaneet, millaisiin tauluihin he ovat sitoutuneet ja mistä he ylipäätään ovat kiinnostuneita. Jos esimerkiksi myyt skandinaavisia sisustustuotteita, voit pinnata ”skandinaavinen sisustus” ja yleisemmin ”sisustus”.
Avainsanakohdennus: Kohdennus perustuu sanoihin, joilla pinnaajat ovat hakeneet Pinterestissä.
Yleinen kohdennus: Mainontaa kohdennetaan automaattisesti relevanteille mainoksestasi kiinnostuneille henkilöille perustuen Pinterestin kävijätietoon.
6 syytä — Miksi Pinterest-mainonta?
- Pinterest-mainonta on toimiva väylä houkutteluun. Käyttäjät ovat aktiivisesti kiinnostuneita etsimään ja tallentamaan visuaalisia ideoita ja inspiraatiota omiin kokoelmiinsa sekä suunnittelevat hankintojaan.
- Monipuoliset kohdennusmahdollisuudet. Voit kohdentaa mainoksesi esim. demografisten tietojen, kiinnostusten ja avainsanojen perusteella, mikä auttaa tavoittamaan juuri oikean kohdeyleisön.
- Mahdollisuus ilmaiseen orgaaniseen näkyvyyteen. Et välttämättä tarvitse isoa budjettia, jos sinulla on visuaalisesti hyödynnettävissä olevia palveluja ja tuotteita. Pääset inspiroimaan ja jakamaan kiinnostavaa sisältöä myös ilman mainosrahaa.
- Pinterestin käyttäjät suosivat visuaalisuutta ja inspiraatiota. Mainoksesi voivat olla osa käyttäjien intohimoja ja harrastuksia, jolloin ne voivat resonoida vahvasti yleisösi kanssa. Pääset samalla rakentamaan brändisi tunnettuutta esteettisellä sisällöllä.
- Kasvava käyttäjämäärä ja alustan potentiaali. Pinterestin käyttö on kasvanut merkittävästi, ja kanava tarjoaa paljon mahdollisuuksia mainonnan hyödyntämiseen edullisesti ja tuloksellisesti.
- Kustannustehokkuus ja tehokkaat optimointityökalut. Jos jokin ei toimi, näet kyllä miksi. Pinterestin kattavat tilastotyökalut kertovat sinulle, mikä toimii ja mikä ei. Mainoksia on sekä klikki- että näyttöpohjaiseen hinnotteluun perustuvana.
Kiinnostuitko?
Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.

Tutustu myös blogeihimme

Mikrovaikuttajat ja yhteisöpohjainen markkinointi
Suuren yleisön vaikuttaja saattaa tavoittaa miljoonia, mutta yksittäisen postauksen sitoutumisaste jää usein matalaksi. Mikrovaikuttajat sen sijaan luovat vuorovaikutusta, keskustelua ja luottamusta.

Analytiikka – yrityksen salainen säästötyökalu
Analytiikka ei ole vain raportteja ja numeroita vaan työkalu, jolla yritys säästää rahaa. Kun analytiikkaa hyödynnetään oikein, se kertoo selkeästi, mihin eurot kannattaa sijoittaa ja missä niitä kuluu turhaan.

Tekoälyn rooli sisällöntuotannossa
Tekoäly on noussut hetkessä yhdeksi markkinoinnin puhutuimmista aiheista, mutta milloin se tukee markkinoijaa ja milloin tarvitaan ihmisen luovuutta sekä brändin ymmärrystä?

Kevyt videotuotanto tuo brändisi tehokkaasti esiin
Kevyt videotuotanto tarjoaa yrityksille kustannustehokkaan ja nopean tavan tuottaa kiinnostavaa videosisältöä.

10 vinkkiä AI-optimointiin
10 vinkkiä AI-optimointiin: tee sisällöstäsi tekoälylle ja käyttäjille selkeää, rakenteellista ja helposti löydettävää.

Videomainonnan mittaaminen verkossa
Videomainonnan mittaaminen verkossa perustuu useisiin keskeisiin mittareihin, jotka auttavat arvioimaan tekemisen tehokkuutta ja vaikuttavuutta.
Ota ihmeessä yhteyttä!
Kuinka voimme auttaa?
Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.
Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.
Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.
Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.