Twitter-mainonta
X eli entinen Twitter tarjoaa laajat kohdennusmahdollisuudet uskolliselle käyttäjäkunnalle
Suosittu lyhyisiin tekstipohjaisiin viesteihin perustuva Twitter on kokenut myllertäviä muutoksia. Nykyisin X-nimellä kulkevalla alustalla viettää edelleen aikaansa noin puoli miljoonaa suomalaista käyttäjää, jotka hyödyntävät palvelua tiedon jakamiseen ja keskusteluun ajankohtaisista asioista.
Twitter-mainonta kannattaa yhä
X:llä (ent. Twitter), on laaja globaali käyttäjäkunta, ja palvelussa hyödynnettävät hashtagit auttavat algoritmeja keräämään tarkempaa tietoa käyttäjien kiinnostusten kohteista. X:ssä lisäät bränditietoisuutta, jaat informaatiota ja otat kantaa. Alusta on erinomainen myös orgaaniseen postaamiseen, asiakaspalveluun ja asiakassuhteiden muodostamiseen.
Hashtagit puolestaan ohjaavat aiheesta kiinnostuneita luoksesi. Ajankohtaiset ja oivaltavat postaukset synnyttävät liikennettä, jota voit tarkkailla tehokkaasti kattavan analytiikan avulla.
Twitter-mainonnan palvelut
- Kampanjoiden suunnittelu, toteutus, optimointi ja reaaliaikainen raportointi
- Kohderyhmämäärittely ja viestikärjet
- Orgaaninen postaaminen
- Mainosmateriaalien suunnittelu ja tuotanto
Me hoidamme mainonnan teknisen puolen ja analytiikan sekä pidämme sinut ajan tasalla mainontasi toimivuudesta. Saat meiltä myös mainosmateriaalit aina suunnittelusta tuotantoon. Tarvittaessa autamme myös orgaanisen sosiaalisen median sisällöntuotannossa ja ylläpidossa.
X:n erilaiset mainosformaatit
Kuvamainokset (Image Ads):
Esittelevät tuotteitasi tai palveluitasi yksittäisen kuvan avulla. Mainosmuoto tarjoaa visuaalisen tavan houkutella yleisöä luoksesi.
Videomainokset (Video Ads):
Trendikäs mainosmuoto, joka ohjaa ihmisiä verkkosivustollesi, sovellukseesi tai vuorovaikutukseen kanssasi. Videomainokset ovat tehokas tapa kertoa yrityksestäsi ja sitouttaa yleisöä.
Karusellimainokset (Carousel Ads):
Karuselliformaatti antaa mahdollisuuden hyödyntää kuutta vaakasuunnassa pyyhkäistävää kuvaa tai videota, joilla esitellä tuotteita tai kampanjoita. Karusellimainosten avulla laajempaa valikoimaa voidaan esitellä miellyttävästi. Formaattia voidaan hyödyntää myös visuaalisuuden lisäämiseksi.
Tekstimainokset (Text Ads):
Tekstimainokset ovat perinteisiä postauksia muistuttavia yksinkertaisia mainoksi, jotka näkyvät luontevasti osana X:n sisältöjä. Tekstimainokset laajentavat tavoittavuutta tavoittamalla enemmän ihmisiä halutuista kohderyhmistä.
Millaiset mainokset toimivat parhaiten X:ssä?
- Lyhyet ja iskevät. X:n nopeatempoinen luonne vaatii huomioita, joten mainosten kannattaa olla lyhyitä ja ytimekkäitä. Rajattu merkkimäärä tarkoittaa, että toimintakehotusten (CTA) on oltava selkeitä ja tehokkaita.
- Visuaalisesti vetovoimaiset. Mainostajan kannattaa hyödyntää myös kuvia, sillä niiden avulla palvelun tekstivirrasta erottuu parhaiten.
- Ajankohtaiset. Ajankohtaisiin aiheisiin kannattaa ottaa kantaa, ja hyvät kannanotot tuovat parhaimmillaan isoa näkyvyyttä. Tärkeää on kuitenkin pysyä brändille uskollisena ja asiallisena.
- Hashtagatut. Hashtagien avulla tavoitetaan laajempi yleisö ja mainos saadaan liitettyä juuri oikeisiin aiheisiin. Hashtageja ei kuitenkaan tulisi käyttää liikaa.
- Aktivoivat. Erilaiset kilpailut ja tarjoukset lisäävät sitoutumista ja kiinnostusta.
6 syytä — Miksi Twitter/X-mainonta?
- Twiittaaminen on helppoa. Twiitin tekeminen ei vaadi paljoa, eikä seuraajiasi haittaa, vaikka postaisit useammin kuin kerran päivässä. Päinvastoin, näin oikeastaan oletetaan.
- Mainostaminen on kustannustehokasta. Twitterissä mainostaminen on erittäin edullista. Mainostamisen hinta riippuu sen tehokkuudesta, jonka takia maksat vain saavutetuista tuloksista. Kampanjointia on helppo optimoida ja se tavoittaa laajan yleisön.
- Omistautunut käyttäjäkunta. Twitterin käyttäjät ovat alustalle uskollisia, ja myös otollisempia vastaanottamaan mainontaasi.
- Hyödynnettävät avainsanat. Voit kohdentaa mainontaasi halutuilla avainsanoilla, jolloin mainonta tavoittaa halumasi kohderyhmän.
- Lisää bränditietoisuutta. Twitterin avulla saat brändisi ihmisten tietoisuuteen ja rakennat sitä. Myös brändin äänensävystä saadaan persoonallinen esimerkiksi erilaisten kannanottojen tai alalle sopivan huumorin avulla.
- Loistavaa analytiikkaa. Twitterin analytiikkatyökalujen avulla voit seurata kilpailijoitasi, yhteisöäsi ja avainsanoja. Seuraajatilastot tarjoavat sinulle kullanarvoista tietoa profiilisi seuraajista. Näet, kuinka seuraajasi vaikuttavat eri brändien kanssa ja mistä he ovat kiinnostuneita.
Kiinnostuitko?
Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.
Tutustu myös blogeihimme
Ulkomainonta tavoittaa ihmiset siellä missä he liikkuvat
Ulkomainonta on tehokas tapa tavoittaa yleisö laajasti eri ympäristöissä. Ulkomainontaa kannattaa hyödyntää osana monikanavaista markkinointikampanjaa.
Graafisen suunnittelun 10 trendiä
Mitä trendejä graafisessa suunnittelussa on ollut viime vuosina? Lue 10 tämän hetken trendiä, jotka auttavat sinua ja yritystäsi pysymään kilpailukykyisenä.
Saavutettavuuden huomioiminen graafisessa suunnittelussa
Saavutettavuus graafisessa suunnittelussa ei ainoastaan paranna käyttäjäkokemusta, vaan edistää myös yhdenvertaisuutta ja laajentaa käyttäjäkuntaa.
Väripsykologian voima graafisessa suunnittelussa
Väripsykologia on keskeinen tekijä markkinoinnissa, sillä värit luovat erilaisia merkityksiä ja luovat tunteita. Lue blogistamme miten värien avulla voi jäädä katsojan mieleen.
Responsiivinen suunnittelu
Responsiivinen suunnittelu takaa miellyttävän käyttökokemuksen kaikilla laitteilla, sekä vahvistaa brändin yhtenäistä ilmettä.
Miksi pk-yrityksen kannattaa tehdä brändimarkkinointia?
Brändi on mielikuva yrityksestä asiakkaan ja kuluttajan silmissä. Brändimarkkinointi on strateginen investointi, joka voi tuoda merkittävää hyötyä myös pienille ja keskisuurille yrityksille.
Ota ihmeessä yhteyttä!
Kuinka voimme auttaa?
Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.
Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.
Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.
Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.