Twitter-mainonta

X eli entinen Twitter tarjoaa laajat kohdennusmahdollisuudet uskolliselle käyttäjäkunnalle

Suosittu lyhyisiin tekstipohjaisiin viesteihin perustuva Twitter on kokenut myllertäviä muutoksia. Nykyisin X-nimellä kulkevalla alustalla viettää edelleen aikaansa noin puoli miljoonaa suomalaista käyttäjää, jotka hyödyntävät palvelua tiedon jakamiseen ja keskusteluun ajankohtaisista asioista.

Twitter-mainonta kannattaa yhä

X:llä (ent. Twitter), on laaja globaali käyttäjäkunta, ja palvelussa hyödynnettävät hashtagit auttavat algoritmeja keräämään tarkempaa tietoa käyttäjien kiinnostusten kohteista. X:ssä lisäät bränditietoisuutta, jaat informaatiota ja otat kantaa. Alusta on erinomainen myös orgaaniseen postaamiseen, asiakaspalveluun ja asiakassuhteiden muodostamiseen.

Hashtagit puolestaan ohjaavat aiheesta kiinnostuneita luoksesi. Ajankohtaiset ja oivaltavat postaukset synnyttävät liikennettä, jota voit tarkkailla tehokkaasti kattavan analytiikan avulla.

Twitter-mainonnan palvelut

Me hoidamme mainonnan teknisen puolen ja analytiikan sekä pidämme sinut ajan tasalla mainontasi toimivuudesta. Saat meiltä myös mainosmateriaalit aina suunnittelusta tuotantoon. Tarvittaessa autamme myös orgaanisen sosiaalisen median sisällöntuotannossa ja ylläpidossa.

X:n erilaiset mainosformaatit

Kuvamainokset (Image Ads):

Esittelevät tuotteitasi tai palveluitasi yksittäisen kuvan avulla. Mainosmuoto tarjoaa visuaalisen tavan houkutella yleisöä luoksesi.

Videomainokset (Video Ads):

Trendikäs mainosmuoto, joka ohjaa ihmisiä verkkosivustollesi, sovellukseesi tai vuorovaikutukseen kanssasi. Videomainokset ovat tehokas tapa kertoa yrityksestäsi ja sitouttaa yleisöä.

Karusellimainokset (Carousel Ads):

Karuselliformaatti antaa mahdollisuuden hyödyntää kuutta vaakasuunnassa pyyhkäistävää kuvaa tai videota, joilla esitellä tuotteita tai kampanjoita. Karusellimainosten avulla laajempaa valikoimaa voidaan esitellä miellyttävästi. Formaattia voidaan hyödyntää myös visuaalisuuden lisäämiseksi.

Tekstimainokset (Text Ads):

Tekstimainokset ovat perinteisiä postauksia muistuttavia yksinkertaisia mainoksi, jotka näkyvät luontevasti osana X:n sisältöjä. Tekstimainokset laajentavat tavoittavuutta tavoittamalla enemmän ihmisiä halutuista kohderyhmistä.

Millaiset mainokset toimivat parhaiten X:ssä?

  1. Lyhyet ja iskevät. X:n nopeatempoinen luonne vaatii huomioita, joten mainosten kannattaa olla lyhyitä ja ytimekkäitä. Rajattu merkkimäärä tarkoittaa, että toimintakehotusten (CTA) on oltava selkeitä ja tehokkaita.
  2. Visuaalisesti vetovoimaiset. Mainostajan kannattaa hyödyntää myös kuvia, sillä niiden avulla palvelun tekstivirrasta erottuu parhaiten.
  3.  Ajankohtaiset. Ajankohtaisiin aiheisiin kannattaa ottaa kantaa, ja hyvät kannanotot tuovat parhaimmillaan isoa näkyvyyttä. Tärkeää on kuitenkin pysyä brändille uskollisena ja asiallisena.
  4. Hashtagatut. Hashtagien avulla tavoitetaan laajempi yleisö ja mainos saadaan liitettyä juuri oikeisiin aiheisiin. Hashtageja ei kuitenkaan tulisi käyttää liikaa.
  5. Aktivoivat. Erilaiset kilpailut ja tarjoukset lisäävät sitoutumista ja kiinnostusta.

6 syytä — Miksi Twitter/X-mainonta?

  1. Twiittaaminen on helppoa. Twiitin tekeminen ei vaadi paljoa, eikä seuraajiasi haittaa, vaikka postaisit useammin kuin kerran päivässä. Päinvastoin, näin oikeastaan oletetaan.
  2. Mainostaminen on kustannustehokasta. Twitterissä mainostaminen on erittäin edullista. Mainostamisen hinta riippuu sen tehokkuudesta, jonka takia maksat vain saavutetuista tuloksista. Kampanjointia on helppo optimoida ja se tavoittaa laajan yleisön.
  3. Omistautunut käyttäjäkunta. Twitterin käyttäjät ovat alustalle uskollisia, ja myös otollisempia vastaanottamaan mainontaasi.
  4. Hyödynnettävät avainsanat. Voit kohdentaa mainontaasi halutuilla avainsanoilla, jolloin mainonta tavoittaa halumasi kohderyhmän.
  5. Lisää bränditietoisuutta. Twitterin avulla saat brändisi ihmisten tietoisuuteen ja rakennat sitä. Myös brändin äänensävystä saadaan persoonallinen esimerkiksi erilaisten kannanottojen tai alalle sopivan huumorin avulla.
  6. Loistavaa analytiikkaa. Twitterin analytiikkatyökalujen avulla voit seurata kilpailijoitasi, yhteisöäsi ja avainsanoja. Seuraajatilastot tarjoavat sinulle kullanarvoista tietoa profiilisi seuraajista. Näet, kuinka seuraajasi vaikuttavat eri brändien kanssa ja mistä he ovat kiinnostuneita.

Kiinnostuitko?

Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.

Laura Nevasalo Oddy

Laura Nevasalo

Commercial & Client Director

Tutustu myös blogeihimme

Mikä on Threads?
Blogi

Mikä on Threads?

Metan lanseeraama uusi somealusta Threads on nyt myös Suomessa. Mistä Threadissa puhutaan, miten se otetaan käyttöön ja mitä mainostajille on luvassa? Lue blogimme, niin tiedät!

Lue lisää »
Meta-mainonnan kohdentaminen
Blogi

Meta-mainonnan kohdentaminen

Meta-mainonnan avulla voit tavoittaa halutun yleisön hienovaraisesti ja vaikuttavasti. Mutta mistä aloittaa ja miten varmistaa, että mainoksesi osuvat oikeille silmäpareille?

Lue lisää »

Ota ihmeessä yhteyttä!

Kuinka voimme auttaa?

Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.

Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.

Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.

Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.