Kolme syytä, miksi sometyön ulkoistaminen kannattaa

ULKOISTAMALLA SOMETYÖN SISÄLLÖNTUOTANNON AMMATTILAISELLE VAPAUTAT RESURSSEJA, SAAT KÄYTTÖÖSI SISÄLLÖNTUOTTAJAN AMMATTITAIDON JA PIDÄT SOMETEKEMISEN TAVOITTEELLISENA JA AKTIIVISENA.

Miksi sosiaalisen median sisällöntuotanto kannattaa ulkoistaa?

Sosiaalinen media on tärkeä väylä yrityksille tavoittaa potentiaalinen asiakaskunta. Sen avulla voi rakentaa brändiä ja luoda tunnettuutta, markkinoida yrityksesi tarjoomaa ja luoda yhteisön brändisi ympärille. Lisäksi se edistää myyntiä luomalla kysyntää tuotteillesi tai palveluillesi.

Aina sosiaalisen median tekemiselle ei kuitenkaan ole aikaa. Oman työn ohessa kulkevana vastuuna se voi olla kuormittavaa. Sosiaalisen median algoritmit muuttuvat jatkuvasti ja kanavia on lukuisia – Facebook, Instagram, X (aiemmin Twitter), Linkedin, TikTok – ja niistä jokaista koskevat omat lainalaisuutensa.

Sosiaalinen media on nykyisin hyvin laaja kenttä, jonka hallinnasta on muodostunut kokonaan oma ammattialansa. Muun työn ohessa tehtynä algoritmien, sisältötrendien ja eri työkalujen opiskelu vie paljon aikaa muilta työtehtäviltä. Silti juuri tämä syväosaaminen on avainasemassa, jotta sosiaalista mediaa tehdään tehokkaasti ja jotta se tukee liiketoiminnan kasvua.

Tässä kolme tärkeää syytä, miksi ulkoistettu sisällöntuottaja on sosiaalisen median tiliesi pelastava enkeli.

1. Ulkoistettu sosiaalisen median tuotanto vapauttaa resursseja ydinliiketoimintasi kehittämiseen

Tavoitteellisesti tehtynä sosiaalisen median sisällöntuotanto vie paljon työtunteja siinä missä mikä tahansa liiketoimintaa tukeva työpanos. Kun otat apukädet sosiaalisen median tiliesi hallintaan, voit itse keskittyä oman ydinliiketoimintasi kehittämiseen.

Aikaa säästyy, kun sinun ei tarvitse käyttää aikaasi sosiaalisen median opiskeluun tai huolehtia asioista, jotka mahdollisesti ovat oman osaamisalueesi ulkopuolella. Sinun tulee vain huolehtia, että sisällöntuottajalla on käytössään riittävästi taustatietoa ja materiaalia työstään suoriutumiseen.

2. Somestrategia toimii tavoitteellisen somesisällöntuotannon pohjana

Ammattilainen auttaa luomaan sosiaalisen median strategian, johon pohjautuen sometyötä tehdään. Somestrategia on suunnitelma, jossa huomioidaan sosiaalisen median presenssin tarkoitus ja miksi sosiaalista mediaa tehdään.

Siinä määritellään käytettävät sosiaalisen median kanavat, eri kanavien tavoitteet, sisältökonseptit ja tavoiteltava kohderyhmä. Strategian avulla siis varmistut, että sometekeminen on aktiivista, tavoitteellista sekä liiketoimintaasi ja muuta markkinointiasi tukevaa.

3. Ulkoistettu somemanageri tuo koko ammattitaitonsa käyttöösi

Ulkoistamalla sometyön saat käyttöösi sisällöntuottajan ammattitaidon ja ajankohtaisimman tietämyksen algoritmeista, sisältötrendeistä ja siitä, millainen sisältö toimii eri alustoilla. Ammattilainen tietää myös, millä keinoin sitouttaa yleisö ja saada näin sosiaalisen median tilit kasvamaan.

Somesisällöntuottaja ajattelee myös laatikon ulkopuolelta, joten häneltä voit saada uusia ideoita sosiaalisen median tiliesi sisältöihin.

Sometyöhön kuuluu olennaisena osana myös analytiikan seuraaminen ja sen analysoiminen, minkä tyyppiset sisällöt toimivat parhaiten. Tämän pohjalta sometyötä voidaan kehittää oikeaan suuntaan.

Kiinnostuitko sosiaalisen median sisällöntuotannon palveluista?

Tahdotko kokeilla, millaista hyötyä ulkoistettu sisällöntuotanto sosiaalisen median tileillesi voisi tuoda omalle yrityksellesi tai työnantajallesi? Me Oddylla autamme mielellämme. Ota yhteyttä ja suunnitellaan teidän yrityksellenne sopiva somemanageroinnin paketti.

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä artikkelin kirjoittaneeseen ammattilaiseen.

Heta Laajalahti Oddy Digital

Heta Laajalahti

Digital Marketing Specialist

Tutustu myös blogeihimme aiheesta

Mitä Oddyn ja asiakkaan välisessä tutustumuspalaverissa tapahtuu?

Maksuttomassa tutustumispalaverissa asiantuntijamme kartoittavat digimarkkinoinnin toiveitasi ja tarpeitasi, jotta voimme palvella sinua parhaalla mahdollisella tavalla.

Miksi verkkosivuston analytiikkaa tarvitaan?

Opi ymmärtämään, mitä yrityksesi verkkosivuston analytiikan määrittely tarkoittaa käytännössä ja miksi analytiikkaa ylipäätään tarvitaan.
Google Performance Max

Ovatko Google Perfomance Max -kampanjat oikeasti tehokkaita?

Google Performance Max on uusi mainontaratkaisu, joka tarjoaa mahdollisuuden maksimoida mainoskampanjoiden suorituskykyä entistäkin helpommin. Tämä kampanjamuoto perustuu tekoälyyn ja koneoppimiseen.
Somen vuosikello

Miksi somen vuosikellon tekeminen kannattaa?

Suunnitelmallisuus on avain tehokkaaseen sometekemiseen. Tässä postauksessa käsittelemme, miksi somen vuosikello on niin tärkeä ja mitä sillä saavutetaan.
Mikä on Threads?

Mikä on Threads?

Metan lanseeraama uusi somealusta Threads on nyt myös Suomessa. Mistä Threadissa puhutaan, miten se otetaan käyttöön ja mitä mainostajille on luvassa? Lue blogimme, niin tiedät!
Meta-mainonnan kohdentaminen

Meta-mainonnan kohdentaminen

Meta-mainonnan avulla voit tavoittaa halutun yleisön hienovaraisesti ja vaikuttavasti. Mutta mistä aloittaa ja miten varmistaa, että mainoksesi osuvat oikeille silmäpareille?

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.