Sosiaalisen median markkinointi

Sosiaalinen media ei koskaan nuku

Haluatko tavoittaa kohdeyleisösi ilman, että hukut feedien tulvivaan virtaan? Autamme sekä sosiaalisen median mainonnassa että orgaanisen sosiaalisen median sisällöntuotannossa ja ylläpidossa.

Somemarkkinointi tavoittaa laajasti, luo vuorovaikutusta ja lisää brändisi näkyvyyttä

Sosiaalisen median markkinointi mahdollistaa yrityksille laajan kohdeyleisön tavoittamisen, vuorovaikuttamisen ja brändin tunnettuuden lisäämisen.
Kanavat tarjoavat alustan markkinoinnille, mutta sosiaalisessa mediassa menestyminen vaatii suunnitelmallisuutta. Autamme valjastamaan sosiaalisen median kanavat markkinointisi tavoitteiden saavuttamiseksi, olipa kyseessä orgaaninen tekeminen tai maksettu sosiaalisen median mainonta.

Parannetaan somenäkyvyyttäsi yhdessä!

Menestyminen sosiaalisen median markkinoinnissa vaatii kohderyhmätuntemusta sekä laadukkaita ja resonoivia sisältöjä. Menestyksen takana on myös jatkuva tulosten seuranta ja analytiikka, joiden avulla strategiaa voidaan mukauttaa vastaamaan muuttuvia trendejä ja samalla kampanjoita voidaan optimoida tehokkaasti.

Meiltä löydät sosiaalisen median markkinoinnin palvelut saman katon alta. Mainonnan asiantuntijuutemme ulottuu laajasti suosituimpiin sosiaalisen median kanaviin: Facebook, Instagram, TikTok, Linkedin, Pinterest, Snapchat ja X (Twitter).

Lisäksi tarjoamme orgaanisen sosiaalisen median ylläpitopalveluita eli somemanagerointia, jossa tuotamme sosiaalisen median kanaviisi sisältöä ja pidämme huolta kanaviesi aktiivisuudesta.

Tarvittaessa autamme sinua rakentamaan someidentiteettisi kanavakohtaisesti ja jopa kokonaisvaltaisesti aina alusta lähtien.

Sosiaalisen median markkinoinnin palvelut

Saatavilla olevat palvelut kaikkiin sosiaalisen median kanaviin

Facebook-mainonta

Facebook-mainonnan avulla voidaan kasvattaa brändinäkyvyyttä,  sitouttaa yleisöä tai houkutella liikennettä verkkosivulle. Facebook-mainonta tarjoaa mahdollisuuden kohdentaa mainontaa demografisten tietojen, kiinnostuksen kohteiden ja käyttäytymisen perusteella. Hyödynnettävissä on kuva- video- ja story-mainoksia Facebookin eri mainospaikoilla.

Mainonnan tuloksellisuutta voidaan seurata tehokkaasti  analytiikan avulla, ja datan perusteella mainontaa voidaan optimoida. Facebook-mainonta mahdollistaa myös uudelleenkohdennuksen yleisölle, jotka ovat jo osoittaneet kiinnostusta yritystä kohtaan.

Instagram-mainonta

Instagram tarjoaa yrityksille visuaalisesti houkuttelevan tavan tavoittaa kohdeyleisö. Sen avulla voidaan kasvattaa brändinäkyvyyttä, sitouttaa yleisö ja houkutella liikennettä. Instagram-mainontaa voidaan kohdentaa demografisten tietojen, kiinnostuksen kohteiden ja käyttäytymisen mukaan. Kuten Facebookissa, mainokset ovat joko kuva- video- tai storymainoksia.

Analytiikan avulla voidaan seurata Instagram-mainonnan tehokkuutta sekä optimoida kampanjoita parempien tulosten saavuttamiseksi.

TikTok on erittäin viihdyttävä alusta, jossa vietetään paljon aikaa erilaisia videoita katsoen. Mainokset ikään kuin sulautuvat feedien virran muun sisällön sekaan, eivätkä tutkitusti aiheuta yhtä paljon närää katsojissa kuin muilla alustoilla. Alustan avulla tavoittaa laajan nuorten ja nuorten aikuisen yleisön.

TikTokissa markkinointi on kustannustehokasta ja toimivaa, parhaimmillaan myös viihdyttävää. Alustan rento luonne tarjoaa rentoutta mainonnan sisältöihin, vaikka brändin imago olisikin vakavampi. Rennompi mainostaminen myös vetoaa alustan käyttäjiin erinomaisesti. 

LinkedIn-mainonta

LinkedIniä kutsutaan työelämän Facebookiksi, ja se kerää eri alojen ammattilaisia verkostoitumaan ja keskustelemaan alan polttavista puheenaiheista. LinkedIn on erinomainen kanava kasvattaa asiantuntijamielikuvaa ja sen avulla voidaan myös tehokkaasti rekrytoida osaajia.

Linkedin-mainonta mahdollistaa kohdentamisen käyttäjien työtehtävien, alan ja yrityksen koon perusteella, ja se toimii erityisesti B2B-markkinoinnissa. Mainosmuotoja on useampia.

Analytiikkaominaisuudet auttavat seuraamaan kampanjoiden suorituskykyä ja optimoimaan niitä parempien tulosten saavuttamiseksi.

Pinterest-mainonta

Visuaalisiin pinnauksiin perustuva alusta houkuttelee käyttäjikseen intohimoisia harrastajia, sisustajia ja keräilijöitä. Kuvien ja artikkelien jakamisen ympärille keskittyvä alusta on otollinen mainostamiseen, sillä siellä olevat ihmiset ovat usein jo ostoaikeissa.

Pinterest-mainonta on parhaimmillaan vetovoimaista, lähes aina visuaalisesti erittäin hiottua ja myös erinomaisesti kohdennettavissa.

Snapchat-mainonta

Snapchat on markkinoijan unelma, sillä se tarjoaa mahdollisuudet sekä vaikuttavaan että luovaan markkinointiin. Snapchatissa mainostaminen on vetoavaa, personoitua ja myös kustannustehokasta. Snapchat tarjoaa tarkat kohdentamismahdollisuudet, korkeasti sitoutuvia käyttäjiä ja ainutlaatuisia tapoja lisätä brändin tunnettuutta etenkin nuorten ja nuorten aikuisten keskuudessa.

X-mainonta (Twitter-mainonta)

X-mainonta (Twitter-mainonta) avaa yrityksille laajan mahdollisuuden markkinoida tuotteitaan, palveluitaan ja viestejään tehokkaasti. X:n käyttäjäkunta on sitoutunutta ja usein erittäin kiinnostuneita tietyistä aiheista. Monipuoliset mainosmuodot, kuten promotoidut tilit, twiitit ja trendit antavat mahdollisuuden laajentaa näkyvyyttä ja kohdistaa mainokset sopivalle yleisölle juuri heidän kiinnostuksensa mukaisesti.

Kohdentamisen tarkkuus on Twitterissä huippuluokkaa, niin avainsanojen, kiinnostusten kohteiden, seuraajien kuin räätälöityjen yleisöjen johdosta.

Sosiaalisen median ylläpito

Tarvitsetko apua sosiaalisen median sisällöntuotantoon ja ylläpitoon? Sosiaalisen median ylläpidon palvelu eli somemanagerointi tarjoaa käyttöösi Oddyn ammattitaitoisen sisältöasiantuntijan, joka toimii somemanagerina tileillesi.

Avullamme sosiaalisen median kanavasi pysyvät aktiivisina, tavoittavina, sitouttavina ja tavoitteellisina. Kokonaisvaltainen palvelu varmistaa yrityksen läsnäolon somessa. Palvelu räätälöidään aina yrityksen tarpeet, tavoitteet ja kohderyhmät huomioiden.

Tutustu myös blogeihimme

Mikä on Threads?
Blogi

Mikä on Threads?

Metan lanseeraama uusi somealusta Threads on nyt myös Suomessa. Mistä Threadissa puhutaan, miten se otetaan käyttöön ja mitä mainostajille on luvassa? Lue blogimme, niin tiedät!

Lue lisää »
Meta-mainonnan kohdentaminen
Blogi

Meta-mainonnan kohdentaminen

Meta-mainonnan avulla voit tavoittaa halutun yleisön hienovaraisesti ja vaikuttavasti. Mutta mistä aloittaa ja miten varmistaa, että mainoksesi osuvat oikeille silmäpareille?

Lue lisää »

Ota ihmeessä yhteyttä!

Kuinka voimme auttaa?

Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.

Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.

Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.

Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.