Seitsemän syytä ulkoistaa sisällöntuotanto ammattilaiselle

KAIKKIA TAISTELUJA EI TARVITSE TAISTELLA YKSIN. VERKKOSIVUJEN, SOMEN TAI MYYNTIMATERIAALIEN SISÄLLÖNTUOTANTO ON ASIA, JOHON ON VIISASTA KÄYTTÄÄ AMMATTIAPUA.

Seitseman syyta ulkoistaa sisallontuotanto ammattilaiselle

Miksi ulkoistettu sisällöntuotanto kannattaa?

Ovatko yrityksesi kotisivut jääneet päivittämättä? Haluaisitko, että asiakkaille olisi tarjolla kiinnostavaa ja tuoretta sisältöä? Nukkuvatko somekanavasi, mutta toivoisit, että Facebookissa, Instagramissa ja LinkedInissäkin olisi elämää ympäri vuoden?

Älä yritä tehdä kaikkea itse, vaan ota ammattilainen avuksi sisällöntuotannossa. Uskomme, että tutustumalla näihin seitsemään syyhyn saamme sinut ainakin harkitsemaan asiaa.

1. Ulkoistettu sisällöntuotanto säästää omaa aikaasi

Olet oman työsi ekspertti ja toimialasi tuntija, mutta sinun ei tarvitse olla ammattimainen kirjoittaja. Hyvä sisällöntuottaja hyppää hetkeksi saappaisiisi, ottaa selvää yrityksesi yleisöistä ja asiakkaista, ja suuntaa sisällöt juuri heille sopiviksi.

Sisällöntuottaja on oman alansa asiantuntija, jonka vuorostaan ei edes tarvitse olla syvällä sisällä sinun toimialassasi. Se on usein jopa hyvä, sillä suurta yleisöä on puhuteltava suuren yleisön kielellä. Sisällöntuottajan tehtävä on kysyä oikeat kysymykset, kaivaa oikeat tiedot ja muotoilla ne viesteiksi, jotka vetoavat oikeisiin yleisöihin.

Ottamalla ammattilaisen avuksesi sisällöntuotannossa voit itse keskittyä olennaiseen, vähentää stressiä asioista, jotka kenties ovat oman kompetenssialueesi ulkopuolella. Asiakkaan tärkein tehtävä on huolehtia siitä, että sisällöntuottaja saa riittävästi taustatietoa ja materiaalia työnsä tueksi.

2. Hakukonetyö vaatii asiantuntemusta

Google kulkee omia reittejään ja hakukoneiden algoritmit muuttuvat jatkuvasti. Ammattimainen sisällöntuottaja seuraa alan muutoksia aktiivisesti ja osaa tuottaa sisällöt siten, että ne palvelevat sekä ihmislukijaa että hakukoneita.

3. Hyvä sisällöntuotanto on aina tavoitteellista

Rakennetaanko brändiä, haetaanko suoraa kauppaa, välitetäänkö tärkeää tietoa? Jokaisella organisaatiosi viestillä on jokin tavoite. Joskus tavoite on näkyvä, joskus piilotetumpi. Tavoite kuitenkin on aina olemassa.

Sisällöntuotannon ammattilainen pohjaa työnsä yhdessä asiakkaan kanssa määriteltyihin tavoitteisiin. Sisällön tehokkuuden mittaamiseen on omat keinonsa, ja osaava ammattilainen auttaa asiakasta myös niissä.

4. Ulkoistettu sisällöntuottaja auttaa löytämään aiheita sieltäkin, missä ne eivät ole ilmeisiä

Lähelle on joskus vaikea nähdä. On enemmän kuin tyypillistä, että asiakas toteaa “eihän meillä ole oikein mitään kerrottavaa”. Hyvä sisällöntuottaja tarttuu keskusteluun, kysyy muutaman kysymyksen ja rakentaa aiheet tarvittaessa itse – todellisuudessa aina löytyy tarinoita kerrottavaksi, uutisia välitettäväksi tai taustoja avattavaksi.

Kyse on vain näkökulman vaihtamisesta, ja siinä ammattikirjoittajat ovat vahvoilla. Monet yritysviestinnän konsultit ovat taustaltaan toimittajia, jotka ovat rutinoituneita näkemään hyviä juttuaiheita ympärillään ja jalostamaan ne kuhunkin tilanteeseen sopiviksi. Näin myös meillä Oddy Digitalilla!

5. Hyvä sisällöntuotanto linjaa brändiarvoa

Verkkosivujen ja muiden yrityksen viestintäkanavien sisällöt ovat monella tapaa kaiken markkinoinnin kulmakiviä.

Hyvän sisällön merkityksen huomaa usein vasta sitten, kun se puuttuu. Kirjoitusvirheet, huolimattomuudet, virheelliset tai vanhentuneet tiedot ovat asioita, jotka peilautuvat välittömästi koko organisaatioosi ja sen työntekijöihin. Hyvä sisällöntuottaja työskentelee eduksesi ja pitää huolta, että teksti on huoliteltua ja ammattimaista kautta linjan.

6. Mainonta voi toimia tehokkaasti vain jos sisältö on kunnossa

Digimainonnassa puhutaan paljon siitä, kuinka laskeutumissivujen on tärkeää olla kunnossa, jotta mainonnalla päästään tavoitteisiin. Yksittäisenä kanavana verkkosivujen sisällön merkitys tässä on valtava.

Jos käytät rahaa Google-mainontaan, ohjelmalliseen ostamiseen tai sosiaalisen median mainontaan, käytä sitä myös sivustosi kunnossa pitämiseen. Kaikki liikenteen hankkimiseen sijoitetut eurot menevät hukkaan, jos vaivalla saatu yleisö ei löydä sivustoltasi sitä, mitä hakee. Ammattimainen sisällöntuottaja pitää huolta, että nämä kaksi toimintoa tukevat toisiaan.

7. Ulkoistetulla sisällöntuottajalla on rinnallaan koko joukko digimarkkinoinnin ammattilaisia

Kun ostat sisällöntuotantopalvelut osaavalta digitoimistolta, avaat samalla ovet yhteistyöhön myös muiden ammattilaisten kanssa työskentelyyn. Ammattimainen sisällöntuotanto hakee tukea analytiikasta, työskentelee yhdessä graafisen puolen kanssa ja muistaa huomioida myös mainonnan tarpeet.

Kiinnostuitko sisällöntuotannon palveluista?

Tahdotko kokeilla, millaista hyötyä ulkoistettu sisällöntuotanto voisi tuoda omalle yrityksellesi tai työnantajallesi? Ulkoistettu sisällöntuotanto on parhaimmillaan erittäin antoisaa.

Me Oddylla tartumme mielellämme projektiin kuin projektiin. Kokeile vaikkapa sosiaalisen median palveluitamme tai tilaa meiltä artikkelipaketti verkkosivuillesi! Teemme myös sisällön auditointeja ja voimme editoida isojakin olemassa olevia tekstimassoja ammattimaiseen muotoon.

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä Oddyn ammattilaisiin.

Laura Nevasalo Oddy

Laura Nevasalo

Commercial & Client Director

Tutustu myös blogeihimme aiheesta

Ulkomainonta blogi

Ulkomainonta tavoittaa ihmiset siellä missä he liikkuvat

Ulkomainonta on tehokas tapa tavoittaa yleisö laajasti eri ympäristöissä. Ulkomainontaa kannattaa hyödyntää osana monikanavaista markkinointikampanjaa.
Graafisen suunnittelun 10 trendiä

Graafisen suunnittelun 10 trendiä

Mitä trendejä graafisessa suunnittelussa on ollut viime vuosina? Lue 10 tämän hetken trendiä, jotka auttavat sinua ja yritystäsi pysymään kilpailukykyisenä.
Saavutettavuus graafisessa suunnittelussa koristekuva

Saavutettavuuden huomioiminen graafisessa suunnittelussa

Saavutettavuus graafisessa suunnittelussa ei ainoastaan paranna käyttäjäkokemusta, vaan edistää myös yhdenvertaisuutta ja laajentaa käyttäjäkuntaa.
Väripsykologia koristekuva

Väripsykologian voima graafisessa suunnittelussa

Väripsykologia on keskeinen tekijä markkinoinnissa, sillä värit luovat erilaisia merkityksiä ja luovat tunteita. Lue blogistamme miten värien avulla voi jäädä katsojan mieleen.
Responsiivinen suunnittelu koristekuva

Responsiivinen suunnittelu

Responsiivinen suunnittelu takaa miellyttävän käyttökokemuksen kaikilla laitteilla, sekä vahvistaa brändin yhtenäistä ilmettä.
Pk-yritysten brändimarkkinointi

Miksi pk-yrityksen kannattaa tehdä brändimarkkinointia?

Brändi on mielikuva yrityksestä asiakkaan ja kuluttajan silmissä. Brändimarkkinointi on strateginen investointi, joka voi tuoda merkittävää hyötyä myös pienille ja keskisuurille yrityksille.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.