5 syytä miksi yrityksen kannattaa tehdä Facebook-mainontaa

LUE VIISI SYYTÄ, MIKSI FACEBOOK-MAINONTA KANNATTAA OTTAA OSAKSI SINUNKIN YRITYKSESI MARKKINOINNIN KOKONAISUUTTA

5 syytä miksi yrityksen kannattaa tehdä Facebook-mainontaa

Facebook-mainonta kantaa pitkälle

Facebookin tavoittavuus markkinointikanavana on omaa luokkaansa ja myös sen mainontatyökalujen monipuolisuus poikkeaa vertailussa edukseen.

Vaikka nuoremmat kohderyhmät kenties ovat viime vuosina siirtyneet suosimaan muita alustoja, on Facebook edelleen laajojen ikäryhmien somekäytössä selkeä ykköskanava ja siten tärkeä tiedonvälitysväylä ostohaluisille ja maksukykyisille asiakkaille.

Tässä viisi syytä, miksi sinunkin yrityksesi kannattaa viimeistään nyt ottaa Facebook osaksi markkinointia, jollei se sitä vielä ole.

1. Facebook-mainonnan tavoittavuus on laaja

Facebookia käyttää lähes kolme miljoonaa suomalaista, ja siitä on muodostunut tärkeä osa monen elämää ja arkea. Facebookin kautta tavoitat kohderyhmäsi useita kertoja päivässä – juuri niissä arjen tilanteissa, joissa haluatkin päästä näkyviin.

2. Facebook-mainonta on mitattavaa

Facebook-mainonnan avulla voit saavuttaa tavoitteesi selkeitä mittareita seuraten. Haluatko kasvattaa brändisi, tuotteesi tai palvelusi tunnettuutta, videoidesi katselukertoja tai verkkosivujesi liikennettä?

Ennen mainonnan aloittamista kannattaa tehdä selväksi, mitä haluat mainonnan avulla saavuttaa. Onko toiveenasi saada esimerkiksi yhteydenottoja tai myyntiä verkkokaupassasi? Kun konversiot ja tavoitteet ovat kirkkaana mielessä, Facebook-mainonta voidaan optimoida niiden saavuttamiseksi.

3. Facebook-mainonnan kohdennusmahdollisuudet ovat tehokkaat

Facebook-mainonnan avulla tavoitat haluamasi kohderyhmän. Voit kohdentaa mainontaa demografisten tietojen, kiinnostuksen kohteiden sekä käyttäytymisen mukaan.

Voit myös tehdä niin sanottuja retargeting- ja look-a-like -yleisöjä. Retargeting-yleisö puolestaan koostuu henkilöistä, jotka ovat vierailleet verkkosivullasi. Facebook pystyy tunnistamaan heidät tietyin kriteerein ja voit muistuttaa heitä tuotteestasi tai palvelustasi mainonnan keinoin. Look-a-like, eli samankaltaisuuteen perustuva yleisö puolestaan koostuu ihmisistä, jotka muistuttavat verkkosivusi kävijöitä, Facebook-sivusi tykkääjiä tai jo konvertoituneita henkilöitä. Kun kohdennat mainonnan oikein, se tuntuu henkilökohtaisemmalta ja lisää todennäköisyyttä mainoksen klikkaamiselle.

Voit myös valita mainospaikat kohderyhmäsi käyttäytymisen mukaan. Selaako kohderyhmäsi Facebook-feediä, vai katsovatko he pelkät storyt? Facebook-mainonnalla tavoitat helposti myös Messengerin ja Marketplacen käyttäjät sekä videoiden katsojat. Kertyneen datan perusteella näet, miltä mainospaikoilta he klikkaavat mainosta eniten.

Lue myös blogimme mainonnan kohdentamisesta Metan alustoilla.

4. Facebookin mainosmuodot ovat monipuolisia

Facebookissa on saatavilla erilaisia mainosmuotoja, kuten yksittäiset kuvat, kuvakarusellit, videot, storyt ja reelsit. Voit myös mainostaa orgaanisen Facebook-kanavasi julkaisuja. Voit helposti testata, mikä mainostyyppi ja millaiset mainospaikat toimivat parhaiten juuri sinun kohderyhmällesi.

Kuvien ja videoiden lisäksi voit kertoa tarkemmin brändistäsi, tuotteestasi tai palvelustasi mainoksen kuvauksessa ja otsikoissa. Erilaisten tekstivariaatioiden avulla on mahdollista tehdä tehokasta testausta mainosten toimivuudesta kohderyhmäsi keskuudessa.

5. Facebook-mainonta on skaalautuvaa ja joustavaa

Mainonnan Facebookissa voi aloittaa yllättävän pienellä budjetilla. Facebook mainontakanavana sopii yhtä lailla sekä pienyritysten että suurempien toimijoiden käyttöön.
Yritysten mainontabudjetit vaihtelevat laajalla skaalalla satojen, tuhansien ja satojentuhansien eurojen välillä. Jos kysymys on hyvin pienestä mainostajasta, jopa joidenkin satojen eurojen budjetti riittää alkuun pääsemiseen. Facebook-mainonnan kustannukset ovat helposti hallittavissa, ja kevyen alun jälkeen budjettia voi skaalata tehokkaasti suuremmaksi.

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä artikkelin kirjoittaneeseen ammattilaiseen.

Heta Laajalahti Oddy Digital

Heta Laajalahti

Digital Marketing Specialist

Tutustu myös blogeihimme aiheesta

B2B sisällöntuotanto

Vinkit B2B-yrityksen sosiaalisen median sisällöntuotantoon

B2B-yrityksille sosiaalisen median sisällöntuotanto voi olla erinomainen tapa tavoittaa potentiaalisia asiakkaita, lisätä näkyvyyttä ja rakentaa asiantuntijastatusta. Tässä blogissa on listattu teemoja, joista B2B-yrityksen tyypillisesti kannattaa tehdä somepostauksia.

Infografiikka kommunikoi monimutkaiset asiat visuaalisesti

Infografiikan tärkein tavoite on selkeys, ja sen tehtävänä on selkeyttää monimutkaista viestiä. Infografiikan avulla teet datasta ymmärrettävää.
Somen vuosikello

Miksi somen vuosikellon tekeminen kannattaa?

Suunnitelmallisuus on avain tehokkaaseen sometekemiseen. Tässä postauksessa käsittelemme, miksi somen vuosikello on niin tärkeä ja mitä sillä saavutetaan.
Mikä on Threads?

Mikä on Threads?

Metan lanseeraama uusi somealusta Threads on nyt myös Suomessa. Mistä Threadissa puhutaan, miten se otetaan käyttöön ja mitä mainostajille on luvassa? Lue blogimme, niin tiedät!
Meta-mainonnan kohdentaminen

Meta-mainonnan kohdentaminen

Meta-mainonnan avulla voit tavoittaa halutun yleisön hienovaraisesti ja vaikuttavasti. Mutta mistä aloittaa ja miten varmistaa, että mainoksesi osuvat oikeille silmäpareille?

Miksi taantumassa markkinoinointihanoja ei kannata laittaa kiinni?

Haastavassa taloustilanteessa raha on tiukilla ja usein markkinointi on osa-alue, josta säästetään. Tässä blogipostauksessa kerromme, miksi markkinoinnin lopettaminen ainakaan täysin ei ole hyvä ratkaisu pitkässä juoksussa.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.