Meta-mainonnan kohdentaminen

Some-mainonnan tehokkuuden ytimessä on kohderyhmän oikea määrittely

Meta-mainonnan avulla voit tavoittaa halutun yleisön hienovaraisesti ja vaikuttavasti. Mutta mistä aloittaa ja miten varmistaa, että mainoksesi osuvat oikeille silmäpareille? Lue blogimme ja tutustu kohderyhmäkuvausten merkitykseen ja Meta-mainonnan kohdentamisen vaihtoehtoihin, jotka auttavat sinua saavuttamaan haluamasi tulokset.

Meta-mainonnan kohdentaminen

Tee vapaamuotoinen kohderyhmäkuvaus Meta-mainonnan kohdentamista varten

Tehokkaassa Facebook-mainonnassa pitää ottaa useita asioita huomioon. Kohderyhmän määrittäminen on yksi tärkeimmistä some-mainonnan vaiheista. Kohderyhmäkuvaus voi olla hyvinkin vapaamuotoinen. Kirjaa ylös kaikki tiedot, mitä tiedät kohderyhmästäsi.

Asiantuntijamme valitsee mainoksille kohdennukset soveltaen annettua kohderyhmämäärittelyä. Metan kohderyhmämittari kertoo asiantuntijalle, onko kohderyhmä liian tarkka, liian laaja vai juuri sopiva.

Aloitetaan Meta-mainostaminen laveammalla kohderyhmämäärityksellä ja tarkennetaan

Meta suosittelee määrittämään alkuun lavean kohderyhmän. Suuremmassa kohderyhmässä huutokaupalla on paremmat mahdollisuudet näyttää mainoksia, seurata tuloksia ja optimoitua. Esimerkiksi geo-sijainti, ikä ja sukupuoli ovat yleensä tyypillisiä määritettäviä kohdennuksia tässä vaiheessa.

Tarkan kohdentamisen käyttäminen esimerkiksi lisäämällä kiinnostuksen kohteen voi pienentää kohderyhmien kokoa, mutta se voi myös auttaa kohdentamaan mainoksiasi henkilöille, jotka reagoivat niihin todennäköisemmin.

Meta-kohdentamisen vaihtoehtoja

1. Uudet asiakkaat, joilla on tiettyjä kiinnostuksen kohteita tai jotka ovat tietystä geo-sijainnista

Houkuttele uusia asiakkaita rajaamalla kohderyhmää erilaisilla kriteereillä kuten sijainti, demografiset tiedot, kiinnostuksen kohteet ja toiminta.

2. Käyttäjät, jotka ovat jo osoittaneet kiinnostusta yritystäsi kohtaan

Mukautettujen kohderyhmien avulla voit tavoittaa ihmisiä, jotka ovat jo osoittaneet kiinnostusta yritystäsi kohtaan, ja kohdentaa mainontaa uudelleen heille. He voivat olla uskollisia asiakkaita, sovelluksesi käyttäjiä tai sivustosi vierailijoita.

Mukautettujen kohderyhmien avulla voit kohdentaa käyttäjille, jotka

  • ovat käyneet sivustollasi
  • käyttävät sovellustasi
  • ovat asiakasluettelossasi
  • sitoutuvat profiileihisi ja sisältöösi

3. Käyttäjät, joilla on samoja kiinnostuksen kohteita kuin nykyisillä asiakkaillasi

Voit luoda mukautetun kohderyhmäsi pohjalta samankaltaisuuteen perustuvan kohderyhmän (look-a-like yleisön). Samankaltaisuuteen perustuvat kohderyhmät ovat listoja käyttäjistä, joille kohdennetaan mainontaa ja jotka ovat samankaltaisia kuin yrityksesi kanssa jo asioineet käyttäjät.

Tarvitset olemassa olevan lähdekohderyhmän ennen kuin voit luoda samankaltaisuuteen perustuvan kohderyhmän. Lähdekohderyhmässä on oltava vähintään 100 henkilöä yhdestä maasta, jotta sitä voidaan käyttää samankaltaisuuteen perustuvan kohderyhmän perustana. Kohdentamisvaihtoehtoja on rajoitettu sellaisten kohderyhmien osalta, joihin kuuluvat useimmissa maissa alle 18-vuotiaat.

Yrityksen kannattaa satsata Meta-mainontaan

Meta-mainonta tarjoaa yrityksille potentiaalin tavoittaa kohdeyleisönsä tehokkaasti ja kustannustehokkaasti. Se tarjoaa mahdollisuuden kohdentaa mainoksia erilaisten demografisten tietojen, kiinnostusten ja käyttäytymisen perusteella. Näin voit varmistaa, että mainokset näkyvät juuri niille ihmisille, jotka ovat todennäköisimmin kiinnostuneita tarjoamistanne tuotteista tai palveluista. Jos kiinnostuit, tutustu myös viiteen syyhyn, miksi yrityksen kannattaa tehdä Facebook-mainontaa.

 

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä artikkelin kirjoittaneeseen ammattilaiseen.

Oddy Digital CEO Jenna Leino

Tutustu myös blogipostauksiimme aiheesta

B2B sisällöntuotanto

Vinkit B2B-yrityksen sosiaalisen median sisällöntuotantoon

B2B-yrityksille sosiaalisen median sisällöntuotanto voi olla erinomainen tapa tavoittaa potentiaalisia asiakkaita, lisätä näkyvyyttä ja rakentaa asiantuntijastatusta. Tässä blogissa on listattu teemoja, joista B2B-yrityksen tyypillisesti kannattaa tehdä somepostauksia.

Tehokkaampaa mainontaa bannerien A/B-testauksella

Paranna bannerimainonnan tehokkuutta A/B-testauksen avulla. Ajamalla useampaa eri mainosaineistoa samaan aikaan näet helposti erot niiden tuloksissa ja voit tehdä oikeita johtopäätöksiä tulevia aineistoja ajatellen.

Ammattilainen avuksi sisällöntuotantoon – 5 tapaa, joilla hyödyt ulkoisen sisällöntuottajan tuesta

Ulkoinen sisällöntuottaja suunnittelee ja toteuttaa sisältöjä, joiden avulla tulet löydetyksi verkosta ja tarjoat kiinnostavaa ja informatiivista tietoa tuotteistasi tai palveluistasi.

Mitä Oddyn ja asiakkaan välisessä tutustumispalaverissa tapahtuu?

Maksuttomassa tutustumispalaverissa asiantuntijamme kartoittavat digimarkkinoinnin toiveitasi ja tarpeitasi, jotta voimme palvella sinua parhaalla mahdollisella tavalla.
Analytiikan määrittely koristekuva

Miksi verkkosivuston analytiikkaa tarvitaan?

Opi ymmärtämään, mitä yrityksesi verkkosivuston analytiikan määrittely tarkoittaa käytännössä ja miksi analytiikkaa ylipäätään tarvitaan.
Google Performance Max

Ovatko Google Perfomance Max -kampanjat oikeasti tehokkaita?

Google Performance Max on uusi mainontaratkaisu, joka tarjoaa mahdollisuuden maksimoida mainoskampanjoiden suorituskykyä entistäkin helpommin. Tämä kampanjamuoto perustuu tekoälyyn ja koneoppimiseen.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.