Tehokas Facebook-mainonta

Näin aloitat tehokkaan Facebook-mainonnan

Tehokas Facebook-mainonta

Tehokas Facebook-mainonta onnistuu varmemmin, kun noudatat näitä muutamia vinkkejä, mutta hyvät tulokset vaativat aina paljon kokeilua ja jatkuvaa oppimista.

1. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty

Mitä haluat mainostaa? Kenelle haluat mainostaa? Miten haluat mainostaa? Milloin haluat mainostaa? Mikä on tavoitteesi? Mitä mittareita käytät?

Mieti mikä on järkevin tuote tai palvelu, jota mainostaa Facebookissa. Mieti kohderyhmä, jota haluat mainonnalla tavoitella. Kirjoita itsellesi konkreettinen ja vapaamuotoinen kuvaus kohderyhmästä ja sen erityispiirteistä. Onko käytettävissä videomateriaalia vai kuvamateriaalia? Mikä olisi otollisin kampanja-aika, onko kellonajalla tai viikonpäivällä merkitystä? Mikä on tavoitteesi, tunnettuuden parantaminen, verkkosivujen kävijämäärän kasvattaminen, liidien hankinta, myynti, FB-tykkääjien määrä tai jokin muu? Miten aiot mitat kampanjan onnistumista?

2. Ota Facebook Business Manager käyttöön

Moni tekee Facebook-mainontaa Facebook-sivun kautta mainostamalla julkaisua. Suosittelen kuitenkin ottamaan käyttöön Facebook Business Managerin, koska se tarjoaa muun muassa paremmat kohdennusmahdollisuudet tehokkaaseen Facebook-mainontaan. Mainonnan tulosten seuranta on kattavampaa Business Managerin puolella ja kampanjaa voi optimoida kohti parempia tuloksia. Business Managerista saat myös kuitit tulostettua näppärästi kirjanpitäjälle.

3. Käytä kampanjassa useampaa erilaista mainosmateriaalia

Eri ihmiset reagoivat hyvin eri tavoin erilaisiin mainoksiin. Erilaisia kuva-teksti-yhdistelmiä kannattaa mainoksissa olla useita, aina vähintään kaksi. Usein kuvalla on suurempi merkitys kuin tekstillä. Muista, että kuva ei saa sisältää juurikaan tekstiä. Parhaiten toimiva kuva-teksti-kombo löytyy vain testaamalla. Yhteen mainokseen voi laittaa jopa kuusi eri kuvaa. Videomainonta ja ylipäätään liikkuva kuva tehoaa myös moneen paremmin kuin perinteinen kuvamainos.

4. Valitse järkevä markkinointitavoite kampanjallesi

Facebook Business Manager tarjoaa toistakymmentä erilaista markkinointitavoitevaihtoehtoa kampanjallesi.

Facebook mainonnan tavoitteet

5. Tallenna parhaat kohderyhmät jatkokäyttöä varten

Facebook-mainostaminen Business Managerilla voi tuntua työläältä, erityisesti jos joka kerta täytyy suunnitella ja rakentaa kohderyhmät uudelleen. Tehokkuuden nimissä, parhaat ja toimivimmat kohderyhmät kannattaa aina tallentaa. Tällöin saat näppärästi tallennetun kohderyhmän käyttöön seuraavaan kampanjaan.

Haluatko kuulla aiheesta lisää? Ota yhteyttä blogin kirjoittajaan!

Jenna LeinoCEO, Partner
+358 40 686 5540

Tutustu myös muihin blogeihimme

Kiinnostaako digitaalinen markkinointi, verkkoanalytiikka, sisältö- ja materiaalituotanto tai suunnittelu ja koulutukset?

Ota meihin yhteyttä, niin jutellaan lisää!