Tehokas Facebook-mainonta

Näin aloitat tehokkaan Facebook-mainonnan

Tehokas Facebook-mainonta onnistuu varmemmin, kun noudatat näitä muutamia vinkkejä, mutta hyvät tulokset vaativat aina paljon kokeilua ja jatkuvaa oppimista.

Tehokas Facebook-mainonta

1. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty

Mitä haluat mainostaa? Kenelle haluat mainostaa? Miten haluat mainostaa? Milloin haluat mainostaa? Mikä on tavoitteesi? Mitä mittareita käytät?

Mieti mikä on järkevin tuote tai palvelu, jota mainostaa Facebookissa. Mieti kohderyhmä, jota haluat mainonnalla tavoitella. Kirjoita itsellesi konkreettinen ja vapaamuotoinen kuvaus kohderyhmästä ja sen erityispiirteistä. Onko käytettävissä videomateriaalia vai kuvamateriaalia? Mikä olisi otollisin kampanja-aika, onko kellonajalla tai viikonpäivällä merkitystä? Mikä on tavoitteesi, tunnettuuden parantaminen, verkkosivujen kävijämäärän kasvattaminen, liidien hankinta, myynti, FB-tykkääjien määrä tai jokin muu? Miten aiot mitat kampanjan onnistumista?

2. Ota Facebook Business Manager käyttöön

Moni tekee Facebook-mainontaa Facebook-sivun kautta mainostamalla julkaisua. Suosittelen kuitenkin ottamaan käyttöön Facebook Business Managerin, koska se tarjoaa muun muassa paremmat kohdennusmahdollisuudet tehokkaaseen Facebook-mainontaan. Mainonnan tulosten seuranta on kattavampaa Business Managerin puolella ja kampanjaa voi optimoida kohti parempia tuloksia. Business Managerista saat myös kuitit tulostettua näppärästi kirjanpitäjälle.

3. Käytä kampanjassa useampaa erilaista mainosmateriaalia

Eri ihmiset reagoivat hyvin eri tavoin erilaisiin mainoksiin. Erilaisia kuva-teksti-yhdistelmiä kannattaa mainoksissa olla useita, aina vähintään kaksi. Usein kuvalla on suurempi merkitys kuin tekstillä. Muista, että kuva ei saa sisältää juurikaan tekstiä. Parhaiten toimiva kuva-teksti-kombo löytyy vain testaamalla. Yhteen mainokseen voi laittaa jopa kuusi eri kuvaa. Videomainonta ja ylipäätään liikkuva kuva tehoaa myös moneen paremmin kuin perinteinen kuvamainos.

4. Valitse järkevä markkinointitavoite kampanjallesi

Facebook Business Manager tarjoaa toistakymmentä erilaista markkinointitavoitevaihtoehtoa kampanjallesi.

Facebook mainonnan tavoitteet

5. Tallenna parhaat kohderyhmät jatkokäyttöä varten

Facebook-mainostaminen Business Managerilla voi tuntua työläältä, erityisesti jos joka kerta täytyy suunnitella ja rakentaa kohderyhmät uudelleen. Tehokkuuden nimissä, parhaat ja toimivimmat kohderyhmät kannattaa aina tallentaa. Tällöin saat näppärästi tallennetun kohderyhmän käyttöön seuraavaan kampanjaan.

Lue myös blogimme mainonnan kohdentamisesta Metan alustoilla.

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä artikkelin kirjoittaneeseen ammattilaiseen.

Oddy Digital CEO Jenna Leino

Tutustu myös blogeihimme aiheesta

B2B sisällöntuotanto

Vinkit B2B-yrityksen sosiaalisen median sisällöntuotantoon

B2B-yrityksille sosiaalisen median sisällöntuotanto voi olla erinomainen tapa tavoittaa potentiaalisia asiakkaita, lisätä näkyvyyttä ja rakentaa asiantuntijastatusta. Tässä blogissa on listattu teemoja, joista B2B-yrityksen tyypillisesti kannattaa tehdä somepostauksia.

Infografiikka kommunikoi monimutkaiset asiat visuaalisesti

Infografiikan tärkein tavoite on selkeys, ja sen tehtävänä on selkeyttää monimutkaista viestiä. Infografiikan avulla teet datasta ymmärrettävää.
Somen vuosikello

Miksi somen vuosikellon tekeminen kannattaa?

Suunnitelmallisuus on avain tehokkaaseen sometekemiseen. Tässä postauksessa käsittelemme, miksi somen vuosikello on niin tärkeä ja mitä sillä saavutetaan.
Mikä on Threads?

Mikä on Threads?

Metan lanseeraama uusi somealusta Threads on nyt myös Suomessa. Mistä Threadissa puhutaan, miten se otetaan käyttöön ja mitä mainostajille on luvassa? Lue blogimme, niin tiedät!
Meta-mainonnan kohdentaminen

Meta-mainonnan kohdentaminen

Meta-mainonnan avulla voit tavoittaa halutun yleisön hienovaraisesti ja vaikuttavasti. Mutta mistä aloittaa ja miten varmistaa, että mainoksesi osuvat oikeille silmäpareille?

Miksi taantumassa markkinoinointihanoja ei kannata laittaa kiinni?

Haastavassa taloustilanteessa raha on tiukilla ja usein markkinointi on osa-alue, josta säästetään. Tässä blogipostauksessa kerromme, miksi markkinoinnin lopettaminen ainakaan täysin ei ole hyvä ratkaisu pitkässä juoksussa.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.