Tehokas Facebook-mainonta
Näin aloitat tehokkaan Facebook-mainonnan

Tehokas Facebook-mainonta onnistuu varmemmin, kun noudatat näitä muutamia vinkkejä, mutta hyvät tulokset vaativat aina paljon kokeilua ja jatkuvaa oppimista.
1. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty
Mitä haluat mainostaa? Kenelle haluat mainostaa? Miten haluat mainostaa? Milloin haluat mainostaa? Mikä on tavoitteesi? Mitä mittareita käytät?
Mieti mikä on järkevin tuote tai palvelu, jota mainostaa Facebookissa. Mieti kohderyhmä, jota haluat mainonnalla tavoitella. Kirjoita itsellesi konkreettinen ja vapaamuotoinen kuvaus kohderyhmästä ja sen erityispiirteistä. Onko käytettävissä videomateriaalia vai kuvamateriaalia? Mikä olisi otollisin kampanja-aika, onko kellonajalla tai viikonpäivällä merkitystä? Mikä on tavoitteesi, tunnettuuden parantaminen, verkkosivujen kävijämäärän kasvattaminen, liidien hankinta, myynti, FB-tykkääjien määrä tai jokin muu? Miten aiot mitat kampanjan onnistumista?
2. Ota Facebook Business Manager käyttöön
Moni tekee Facebook-mainontaa Facebook-sivun kautta mainostamalla julkaisua. Suosittelen kuitenkin ottamaan käyttöön Facebook Business Managerin, koska se tarjoaa muun muassa paremmat kohdennusmahdollisuudet tehokkaaseen Facebook-mainontaan. Mainonnan tulosten seuranta on kattavampaa Business Managerin puolella ja kampanjaa voi optimoida kohti parempia tuloksia. Business Managerista saat myös kuitit tulostettua näppärästi kirjanpitäjälle.
3. Käytä kampanjassa useampaa erilaista mainosmateriaalia
Eri ihmiset reagoivat hyvin eri tavoin erilaisiin mainoksiin. Erilaisia kuva-teksti-yhdistelmiä kannattaa mainoksissa olla useita, aina vähintään kaksi. Usein kuvalla on suurempi merkitys kuin tekstillä. Muista, että kuva ei saa sisältää juurikaan tekstiä. Parhaiten toimiva kuva-teksti-kombo löytyy vain testaamalla. Yhteen mainokseen voi laittaa jopa kuusi eri kuvaa. Videomainonta ja ylipäätään liikkuva kuva tehoaa myös moneen paremmin kuin perinteinen kuvamainos.
4. Valitse järkevä markkinointitavoite kampanjallesi
Facebook Business Manager tarjoaa toistakymmentä erilaista markkinointitavoitevaihtoehtoa kampanjallesi.
5. Tallenna parhaat kohderyhmät jatkokäyttöä varten
Facebook-mainostaminen Business Managerilla voi tuntua työläältä, erityisesti jos joka kerta täytyy suunnitella ja rakentaa kohderyhmät uudelleen. Tehokkuuden nimissä, parhaat ja toimivimmat kohderyhmät kannattaa aina tallentaa. Tällöin saat näppärästi tallennetun kohderyhmän käyttöön seuraavaan kampanjaan.
Haluatko kuulla lisää?
Ota yhteyttä blogin kirjoittajaan!

Jenna Leino
CEO, Co-Owner
Tutustu myös muihin blogeihimme
Ota ihmeessä yhteyttä!
Kuinka voimme auttaa?
Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä ja haluamme auttaa sinua, olipa tarpeesi suuri tai pieni.
Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille ja otamme sinuun yhteyttä. Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.
Kaipaatko apua ideointiin? Tai oletko epävarma, siitä, millaiset markkinointitoimenpiteet ovat juuri sinun tilanteessasi tehokkaimpia? Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.
Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.