Somestrategia
Sosiaalisen median strategia takaa online-menestyksen
Hyvin suunniteltu sosiaalisen median strategia muodostaa pohjan onnistuneelle markkinoinnille sosiaalisessa mediassa. Somestrategia linjaa pitkän aikavälin tavoitteet ja antaa raamit käytännön tekemiselle: mitä, missä ja milloin sosiaalisessa mediassa julkaistaan.
Somestrategia ohjaa toimintaa oikeaan suuntaan
Sosiaalista mediaa kannattaa tehdä strategisesti, jotta se palvelisi tehokkaasti yrityksesi tavoitteita ja synnyttäisi merkityksellistä vuorovaikutusta kohdeyleisösi kanssa.
Sosiaalisen median strategian tärkein tarkoitus on määritellä yrityksen tavoitteet sosiaalisessa mediassa. Strategiassa määritellään tavoitteet, kohdeyleisö, käytettävät kanavat, julkaisuaikataulu, sisältökonseptit, tone-of-voice ja kuvamaailma. Lisäksi siinä määritellään, miten sometekemisen onnistumista mitataan. Somestrategian tulee olla linjassa yrityksen muun tekemisen ja markkinoinnin kanssa, jotta yhtenäinen viestintä kaikissa kanavissa varmistuisi.
Räätälöity, tarpeidesi mukaan toteutettu somestrategia auttaa tuottamaan vaikuttavaa sisältöä, joka kiinnostaa kohdeyleisöäsi, rakentaa brändisi tunnettuutta ja auttaa saavuttamaan tavoitteesi sosiaalisessa mediassa.
Mitä somestrategia sisältää?
Somestrategiassa määritellään tarkasti:
- Käytettävät somekanavat: Valitaan ne kanavat, jotka parhaiten palvelevat yrityksen tavoitteita ja tavoittavat kohdeyleisön.
- Kanavakohtaiset tavoitteet: Jokaiselle kanavalle asetetaan selkeät ja mitattavat tavoitteet, joiden saavuttamiseen pyritään.
- Sisällön luonti ja julkaisutiheys: Määritellään millaista sisältöä tuotetaan, kuka sen tuottaa ja miten usein se julkaistaan.
- Maksetun mainonnan käyttö: Pohditaan, milloin ja millä tavoin maksettua mainontaa hyödynnetään somestrategiassa.
- Kohderyhmät ja viestintä: Määritellään, mitä kohderyhmiä halutaan tavoittaa ja millaisilla viesteillä heitä puhutellaan.
Suunnittelemme toimivan strategian yrityksellesi
Strategiatyön aloitukseen suosittelemme yhteistä workshopia. Näin varmistetaan yhtenäinen linja sosiaalisen median strategian työstämiselle. Workshopissa mietitään suurten linjojen lisäksi konkreettisia toimenpiteitä, kuten postausaiheita, jotka kiinnostavat kohdeyleisöä.
Strategia laaditaan tavoitteidesi mukaisesti. Tavoitteita voivat olla esimerkiksi brändin tunnettuuden kasvattaminen, yleisön sitouttaminen, liikenteen ohjaaminen verkkosivuille sekä myynnin edistäminen.
Workshopin jälkeen kukin osallistuja vastaa sovituista toimenpiteistä tietyssä aikataulussa. Tämän jälkeen pidetään tarvittaessa tiivis statuspalaveri, jonka jälkeen aloitetaan somen tekeminen sovitun mallin mukaisesti.
Miten mitata somestrategian onnistumista?
Menestyvän somestrategian varmistamiseksi on tärkeää seurata tuloksia ja tehdä muutoksia strategiaan tarpeen mukaisesti.
Tuloksia olisi hyvä tarkastella esimerkiksi kerran kuukaudessa. Alussa se voi olla järkevää useamminkin, jotta voidaan varmistua toimivista käytännöistä juuri sinun yrityksellesi.
Kiinnostuitko?
Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.
Tutustu myös blogeihimme
Ulkomainonta tavoittaa ihmiset siellä missä he liikkuvat
Ulkomainonta on tehokas tapa tavoittaa yleisö laajasti eri ympäristöissä. Ulkomainontaa kannattaa hyödyntää osana monikanavaista markkinointikampanjaa.
Graafisen suunnittelun 10 trendiä
Mitä trendejä graafisessa suunnittelussa on ollut viime vuosina? Lue 10 tämän hetken trendiä, jotka auttavat sinua ja yritystäsi pysymään kilpailukykyisenä.
Saavutettavuuden huomioiminen graafisessa suunnittelussa
Saavutettavuus graafisessa suunnittelussa ei ainoastaan paranna käyttäjäkokemusta, vaan edistää myös yhdenvertaisuutta ja laajentaa käyttäjäkuntaa.
Väripsykologian voima graafisessa suunnittelussa
Väripsykologia on keskeinen tekijä markkinoinnissa, sillä värit luovat erilaisia merkityksiä ja luovat tunteita. Lue blogistamme miten värien avulla voi jäädä katsojan mieleen.
Responsiivinen suunnittelu
Responsiivinen suunnittelu takaa miellyttävän käyttökokemuksen kaikilla laitteilla, sekä vahvistaa brändin yhtenäistä ilmettä.
Miksi pk-yrityksen kannattaa tehdä brändimarkkinointia?
Brändi on mielikuva yrityksestä asiakkaan ja kuluttajan silmissä. Brändimarkkinointi on strateginen investointi, joka voi tuoda merkittävää hyötyä myös pienille ja keskisuurille yrityksille.
Ota ihmeessä yhteyttä!
Kuinka voimme auttaa?
Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.
Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.
Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.
Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.