Graafinen ohjeisto ja logot

Graafinen ohjeisto auttaa pitämään brändi-ilmeen yhtenäisenä kaikessa tekemisessä

Graafisen ohjeiston avulla varmistetaan brändin visuaalinen yhtenäisyys ja tunnistettavuus kaikissa materiaaleissa ja kanavissa. Logo taas on yrityksen tärkein symboli, joka auttaa erottumaan muista yrityksistä sekä rakentamaan brändiä ja sen tunnistettavuutta.

Graafinen ohjeisto, myös toisinaan brändin tyyliopas, on asiakirja, joka määrittelee visuaalisten elementtien, kuten logon, värien, typografian ja kuvien yhdenmukaisen käytön tunnistettavuuden ylläpitämiseksi.

Brändin eheyden ja tunnistettavuuden lisäämiseksi on tärkeää ymmärtää ja noudattaa graafista ohjeistoa. Samalla varmistetaan yhtenäinen ja tunnistettava brändi-ilme kaikissa markkinointimateriaaleissa ja -kanavissa. Visuaalisen presentaation yhdenmukaisuus vahvistaa brändin tunnistettavuutta, rakentaa luotettavaa kuvaa ja tehostaa markkinoinnista jäävää muistijälkeä.

Hyvä logo ilmentää yrityksen persoonallisuutta

Logo on yrityksen tärkein symboli eli visuaalinen tunnus, joka erottaa sinut muista yrityksistä sekä auttaa rakentamaan brändiä ja tunnistettavuutta.

Hyvä logo erottuu muista, on tunnistettava ja pystyy välittämään brändin arvoa ja identiteettiä. Se mahdollistaa brändin tehokkaan esille tuomisen eri materiaaleissa ja kanavissa. Hyvin suunniteltu logo on aikaa kestävä, moniulotteinen ja eri käyttötarkoituksiin skaalautuva.

Graafinen ohjeisto sisältää

Saat meiltä räätälöidyt graafiset ohjeistot, jotka sisältävät joko laajemmat tai suppeammat ohjeet yrityksesi visuaaliseen viestintään.

Logon variaatiot ja käyttöohjeet

Logo ja logon variaatiot, hyödyntäminen sekä mahdollinen symboliikka. Sisältää myös suojatilan eli logon ja muiden graafisten elementtien väliin jäävän viitteellisen tilan määrittelyn.

Väripaletti ja värien käyttö

Väripaletin avulla yrityksesi brändin värit pysyvät yhtenäisinä ja edesauttavat tunnistettavuuden lisäämistä. Väripaletin avulla graafikkojen on helppo tarttua tuumasta toimeen materiaalejasi suunnitellessa.

Fonttien käyttö

Typografia eli fontit ovat osa yrityksen brändi-identiteettiä ja sen avulla voidaan panostaa myös saavutettavuuteen. Graafinen ohjeisto esittelee ohjeet yrityksellesi oleellisten kirjainten käyttöön. Ohjeiston typografisessa osiossa määritetään, mitä kokoa ja tyyppiä kirjaisinten tulisi olla erilaisissa markkinointimateriaaleissasi.

Visuaaliset ohjeistukset

Ulkoasun yleisilmeen määrittely ja mahdolliset havainnollistukset, joilla ylläpidetään yhtenäistä visuaalista linjaa. Tässä osiossa kerrotaan myös esimerkein, kuinka brändille toteutettuja elementtejä tulisi käyttää. Samaan osioon voidaan mahdollisesti sisällyttää myös kiellot ja suunnitteluperiaatteet.

Graafiset elementit

Yrityksellesi ominaiset graafiset elementit ja niiden käytön esittely tapahtuu tässä osiossa. Erilaisten omintakeisten elementtien avulla lisätään brändin tunnistettavuutta ja muistettavuutta sekä elävöitytetään viestintää.

Ohjeet digiin ja printtiin

Digitaalinen materiaali taipuu helposti printtiin, kunhan vain tietää mitä tekee. Tässä osiossa opastetaan brändimateriaalien oikeaoppinen käyttö, jotta sama ilme saadaan pysymään yhtä laadukkaana sekä digissä että printissä.

Kiinnostuitko?

Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.

Laura Nevasalo Oddy

Laura Nevasalo

Commercial & Client Director

Tutustu myös blogeihimme

Ota ihmeessä yhteyttä!

Kuinka voimme auttaa?

Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.

Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.

Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.

Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.