Graafinen ohjeisto ja logot
Graafinen ohjeisto auttaa pitämään brändi-ilmeen yhtenäisenä kaikessa tekemisessä
Graafisen ohjeiston avulla varmistetaan brändin visuaalinen yhtenäisyys ja tunnistettavuus kaikissa materiaaleissa ja kanavissa. Logo taas on yrityksen tärkein symboli, joka auttaa erottumaan muista yrityksistä sekä rakentamaan brändiä ja sen tunnistettavuutta.
Graafinen ohjeisto, myös toisinaan brändin tyyliopas, on asiakirja, joka määrittelee visuaalisten elementtien, kuten logon, värien, typografian ja kuvien yhdenmukaisen käytön tunnistettavuuden ylläpitämiseksi.
Brändin eheyden ja tunnistettavuuden lisäämiseksi on tärkeää ymmärtää ja noudattaa graafista ohjeistoa. Samalla varmistetaan yhtenäinen ja tunnistettava brändi-ilme kaikissa markkinointimateriaaleissa ja -kanavissa. Visuaalisen presentaation yhdenmukaisuus vahvistaa brändin tunnistettavuutta, rakentaa luotettavaa kuvaa ja tehostaa markkinoinnista jäävää muistijälkeä.
Hyvä logo ilmentää yrityksen persoonallisuutta
Logo on yrityksen tärkein symboli eli visuaalinen tunnus, joka erottaa sinut muista yrityksistä sekä auttaa rakentamaan brändiä ja tunnistettavuutta.
Hyvä logo erottuu muista, on tunnistettava ja pystyy välittämään brändin arvoa ja identiteettiä. Se mahdollistaa brändin tehokkaan esille tuomisen eri materiaaleissa ja kanavissa. Hyvin suunniteltu logo on aikaa kestävä, moniulotteinen ja eri käyttötarkoituksiin skaalautuva.
Graafinen ohjeisto sisältää
- Logon variaatiot ja käyttöohjeet
- Väripaletti ja värien käyttö
- Typografian käyttö
- Graafiset elementit
- Visuaaliset ohjeistukset
- Ohjeet digi- ja printtimateriaaleihin
Saat meiltä räätälöidyt graafiset ohjeistot, jotka sisältävät joko laajemmat tai suppeammat ohjeet yrityksesi visuaaliseen viestintään.
Logon variaatiot ja käyttöohjeet
Logo ja logon variaatiot, hyödyntäminen sekä mahdollinen symboliikka. Sisältää myös suojatilan eli logon ja muiden graafisten elementtien väliin jäävän viitteellisen tilan määrittelyn.
Väripaletti ja värien käyttö
Väripaletin avulla yrityksesi brändin värit pysyvät yhtenäisinä ja edesauttavat tunnistettavuuden lisäämistä. Väripaletin avulla graafikkojen on helppo tarttua tuumasta toimeen materiaalejasi suunnitellessa.
Fonttien käyttö
Typografia eli fontit ovat osa yrityksen brändi-identiteettiä ja sen avulla voidaan panostaa myös saavutettavuuteen. Graafinen ohjeisto esittelee ohjeet yrityksellesi oleellisten kirjainten käyttöön. Ohjeiston typografisessa osiossa määritetään, mitä kokoa ja tyyppiä kirjaisinten tulisi olla erilaisissa markkinointimateriaaleissasi.
Visuaaliset ohjeistukset
Ulkoasun yleisilmeen määrittely ja mahdolliset havainnollistukset, joilla ylläpidetään yhtenäistä visuaalista linjaa. Tässä osiossa kerrotaan myös esimerkein, kuinka brändille toteutettuja elementtejä tulisi käyttää. Samaan osioon voidaan mahdollisesti sisällyttää myös kiellot ja suunnitteluperiaatteet.
Graafiset elementit
Yrityksellesi ominaiset graafiset elementit ja niiden käytön esittely tapahtuu tässä osiossa. Erilaisten omintakeisten elementtien avulla lisätään brändin tunnistettavuutta ja muistettavuutta sekä elävöitytetään viestintää.
Ohjeet digiin ja printtiin
Digitaalinen materiaali taipuu helposti printtiin, kunhan vain tietää mitä tekee. Tässä osiossa opastetaan brändimateriaalien oikeaoppinen käyttö, jotta sama ilme saadaan pysymään yhtä laadukkaana sekä digissä että printissä.
Kiinnostuitko?
Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.

Tutustu myös blogeihimme

Pk-yrityksen salainen ase: tarinankerronta brändimarkkinoinnissa
Hyvin kerrottu tarina herättää tunteita, tekee brändistä inhimillisen ja auttaa asiakkaita näkemään, miten yrityksesi voi parantaa heidän elämäänsä. Tutustu tarinankerronnan merkitykseen ja opi, miten löydät ja hyödynnät oman bränditarinasi.

Näin markkinointipäällikkö voi hyödyntää tekoälyä käytännön työssä
Tekoäly voi olla erittäin hyödyllinen assistentti markkinointipäällikölle tai muulle markkinoinnin parissa työskentelevälle. Tässä käytännönläheisiä vinkkejä aiheeseen!

Microlearning-sisällöt
Microlearning-sisällöt ovat yhä suositumpia monilla aloilla, kuten yrityskoulutuksessa, markkinoinnissa ja kuluttajasisällöissä. Microlearning vastaa tarpeeseen omaksua tietoa nopeasti ja tehokkaasti.

10+1 sisällöntuotannon trendit 2025
Vuosi 2025 tuo mukanaan uusia mahdollisuuksia, mutta myös haasteita. Lue vuoden keskeisistä sisällöntuotannon trendeistä ja niiden merkityksestä yrityksille.

Digitaalisen markkinoinnin trendit pk-yrityksille 2025
Mitä uutta vuosi 2025 tuo pk-sektorille digitaalisen markkinoinnin saralla? Lue koosteemme ja varaudu uuteen vuoteen!

Ulkomainonta tavoittaa ihmiset siellä missä he liikkuvat
Ulkomainonta on tehokas tapa tavoittaa yleisö laajasti eri ympäristöissä. Ulkomainontaa kannattaa hyödyntää osana monikanavaista markkinointikampanjaa.
Ota ihmeessä yhteyttä!
Kuinka voimme auttaa?
Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.
Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.
Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.
Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.