LinkedIn mainonnan kohdentaminen

TUTUSTU ERILAISIIN KOHDENTAMISEN VAIHTOEHTOIHIN

LinkedIn-mainonnan kohdentaminen on tarkkaa ja monipuolista. Tutustu kattavaan listaukseen LinkedIn-mainonnan kohdentamistavoista.

LinkedIn mainonnan kohdentaminen

LinkedIn on suurin ammatillinen verkosto ja somekanava, jossa ihmiset keskustelevat työhönsä liittyvistä aiheista, verkostoituvat muiden ammattilaisten kanssa, kehittävät osaamistaan ja etsivät työpaikkaa tai työntekijää.

Suomalaisia LinkedInissä on noin miljoona. LinkedIn tarjoaa erinomaiset kohdentamisvaihtoehdot pohjautuen käyttäjien antamiin tietoihin koulutuksestaan, työhistoriastaan, osaamisestaan ja kiinnostuksenkohteistaan. Mainonnanhallinnan työkalu antaa arvion kohdeyleisön koosta annettujen kohdennuskriteerien perusteella. Kohderyhmä ei saa kuitenkaan olla liian pieni, muuten mainoskampanja ei lähde käyntiin.

Demografisten tietojen mukaan

  • Sijainti (pakollinen kohdennuskriteeri)
  • Ikä
  • Sukupuoli
  • Tietyn LinkedIn ryhmän jäsenet

 

Yritystiedon perusteella

  • Yrityksen toimiala
  • Yrityksen koko
  • Yrityksen nimi
  • Tiettyyn yritykseen yhteydessä olevat henkilöt (esim. työntekijät, seuraajat, 1st degree connections, henkilöiden määrä oltava yli 500)
  • Oman LinkedIn yrityssivun seuraajille

 

Osaamisen ja koulutuksen perusteella

  • Tietyn tutkinnon suorittaneet
  • Tietystä oppilaitoksesta valmistuneet
  • Taidot ja muut tunnustukset
  • LinkedIn mainonnan kohdentaminen työkokemuksen mukaan
  • Tämän hetkinen ammattinimike (valitaan vaihtoehdoista)
  • Entinen ammattinimike (valitaan vaihtoehdoista)
  • Tehtäväalue (esim. työskentelee markkinoinnin parissa)
  • Henkilön asema (esim. yrityksen omistaja)
  • Senioriteetti / Työkokemuksen määrä vuosissa

 

Kiinnostuksen kohteiden mukaan

  • Erilaisiin LinkedIn-ryhmiin kuuluminen (Digital Marketing -ryhmä)
  • LinkedIn käyttäjän kiinnostuksen kohteet

 

LinkedIn mainonnan kohdentaminen muilla tavoilla

  • Verkkosivukävijöiden retargetointi eli mainonnan uudelleen kohdentaminen
  • CSV listan mukaan kohdentaminen (esim. uutiskirjeen tilaajat, CRM asiakastiedot)
  • ”Look-a-like”-kohdentaminen

Lähde: LinkedIn (2019)

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä artikkelin kirjoittaneeseen ammattilaiseen.

Oddy Digital CEO Jenna Leino

Tutustu myös blogeihimme aiheesta

Henkilöbrändäys & LinkedIn-profiilin erottuvuus

Henkilöbrändäys ja LinkedIn-profiilin erottuvuus

8 käytännön vinkkiä, kuinka tehostat LinkedIn-profiilisi erottuvuutta ja brändäät itseäsi. Lue vinkit ja erotu eduksesi!
Millainen sisältö pärjää somessa? 10 vinkkiä yrityksen somesisältöihin

Millainen sisältö toimii somessa?

Kuulostaako tutulta tilanteelta: yrityksen sometilit ovat olleet taas pitkään hiljaa ja pitäisi julkaista jotakin sisältöä, mutta et tiedä mitä? Lue vinkkimme suosituista somen postaustyypeistä ja nappaa parhaat ideat toteutukseen.

6 vinkkiä sisällöntuotantoon somessa

Mistä keksiä uutta, mielenkiintoista ja lukijaa houkuttelevaa sisältöä someen? Lue 6 hyväksi havaittua vinkkiä, joiden avulla saat sisältöjä syntymään helposti.
kuvien ja visuaalisuuden merkitys somessa

Kuvien ja visuaalisuuden merkitys somessa

Millaisilla kuvilla yritys menestyy sosiaalisessa mediassa? Lue mitkä 7 asiaa kannattaa pitää mielessä some-kuvia tehdessä ja julkaistaessa.
Parhaat tavat mainostaa blogeja

Parhaat tavat mainostaa blogeja

Blogien mainostaminen kannattaa. Hyvän sisällön avulla vaikutetaan ostopäätökseen. Katso parhaat tavat mainostaa blogeja!
Rakennusalan toimijan tavoitteena tuplata sovittujen tapaamisten määrä

Rakennusalan toimijan tavoite tuplata tapaamisten määrä

Rakennusalan toimijan tavoite tuplata tapaamisten määrä digitaalista markkinointia apuna käyttäen. Lue casekuvaus ja tutustu, miten tavoitteet saavutettiin.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.