Parhaat tavat mainostaa blogeja

Tutustu parhaisiin tapoihin mainostaa blogeja

Mitkä ovat parhaat blogimainonnan kanavat? Kuinka kävijät tuodaan kustannustehokkaasti blogien pariin?

Parhaat tavat mainostaa blogeja

Hyvän sisällön avulla vaikutetaan ostopäätökseen. Olemme tehneet itsellemme ja useille mainostajille kampanjoita liittyen blogeihin. Tavoitteena on ollut blogien lukijamäärien kasvattaminen, ostopäätökseen vaikuttaminen kiinnostavan sisällön kautta ja yhteydenottojen määrän kasvattaminen. Olemme seuranneet uusien blogilukijoiden määrää ja laatua, blogeissa vietettyä aikaa ja sivulatausten määrää. Usein blogien lopussa on lisäksi ollut yhteydenottolomake, jonka lähetys on toiminut kampanjan maali-/konversiopisteenä. Kampanjoissa on ollut mukana myös muistuttavaa retargetointi-mainontaa. Eli käytännössä kun henkilö on lukenut blogin, hän tulee osaksi retargetointi-kohderyhmään, ja häntä voidaan jatkossa lähestyä muistuttavalla mainonnalla, joka voi ohjata esimerkiksi lukemaan aina uusinta blogia.

Kokemuksiemme pohjalta parhaat blogimainonnan kanavat ovat Facebook ja ohjaava natiivimainonta. Näiden kautta olemme saaneet kustannustehokkaasti laadukasta kävijäkuntaa blogien pariin.

Facebook-mainonta

Facebook tarjoaa hyvät kohdennusvaihtoehdot halutun kohderyhmän tavoittamiseksi. Mainosmuotona esimerkiksi karuselli mahdollistaa useamman eri aiheisen blogin nostamisen mainontaan.

Ohjaava natiivimainonta

Natiivimainos on artikkelinomainen mainosmuoto, jonka ulkomuoto ja sisältö ovat linjassaan sivuston muun sisällön kanssa. Useimmiten natiivimainos muodostuu kuvasta, otsikosta ja lyhyestä ingressitekstistä. Klikattaessa ohjaavasta natiivimainoksesta siirrytään mainostajan omalle verkkosivulle lukemaan mainostettua sisältöä, kuten blogia. Hyvällä otsikko- ja kuvayhdistelmällä saadaan haluttua porukkaa houkuteltua lukemaan blogia. Natiivimainonta on lähes aina tehokkaampaa kuin perinteinen bannerimainonta. Ihmiset haluavat kuluttaa hyvää sisältöä, ja tässä heitä lähestytään nimenomaan sisältö edellä.

LinkedIn-mainonta

Mikäli haluat tavoitella hyvin tarkkaa B2B-kohderyhmää, LinkedIn voi olla hyvä kanava buustata blogitekstejä. LinkedIn-mainonta on melko hinnakasta, mutta sitäkin tarkemmin kohdennettavissa vaikkapa tittelin tai työpaikan nimen mukaan.

Twitter (X)

Twitter on rajallinen kanava tavoittaa suuria massoja, mutta B2B-puolella ja tietyillä toimialoilla käyttäjiä voi hyvinkin saada aktivoitua lukemaan uusimpia blogeja. Kiinnostavat aiheet koukuttavat. Tärkeää on ymmärtää, käyttääkö oma kohderyhmä Twitteriä vai ei.

Google My Business -postaukset

Google My Business (GMB) mahdollistaa postaukset, joissa voi nostaa omia blogitekstejä. Jos yrityksesi tietoja haetaan Googlesta, voi tämä olla hyvä paikka buustata ajankohtaisia blogitekstejä.

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä artikkelin kirjoittaneeseen ammattilaiseen.

Oddy Digital CEO Jenna Leino

Tutustu myös blogeihimme aiheesta

Pk-yritysten brändimarkkinointi

Miksi pk-yrityksen kannattaa tehdä brändimarkkinointia?

Brändi on mielikuva yrityksestä asiakkaan ja kuluttajan silmissä. Brändimarkkinointi on strateginen investointi, joka voi tuoda merkittävää hyötyä myös pienille ja keskisuurille yrityksille.
B2B sisällöntuotanto

Vinkit B2B-yrityksen sosiaalisen median sisällöntuotantoon

B2B-yrityksille sosiaalisen median sisällöntuotanto voi olla erinomainen tapa tavoittaa potentiaalisia asiakkaita, lisätä näkyvyyttä ja rakentaa asiantuntijastatusta. Tässä blogissa on listattu teemoja, joista B2B-yrityksen tyypillisesti kannattaa tehdä somepostauksia.
infografiikka koristekuva

Infografiikka kommunikoi monimutkaiset asiat visuaalisesti

Infografiikan tärkein tavoite on selkeys, ja sen tehtävänä on selkeyttää monimutkaista viestiä. Infografiikan avulla teet datasta ymmärrettävää.

Tehokkaampaa mainontaa bannerien A/B-testauksella

Paranna bannerimainonnan tehokkuutta A/B-testauksen avulla. Ajamalla useampaa eri mainosaineistoa samaan aikaan näet helposti erot niiden tuloksissa ja voit tehdä oikeita johtopäätöksiä tulevia aineistoja ajatellen.

Ammattilainen avuksi sisällöntuotantoon – 5 tapaa, joilla hyödyt ulkoisen sisällöntuottajan tuesta

Ulkoinen sisällöntuottaja suunnittelee ja toteuttaa sisältöjä, joiden avulla tulet löydetyksi verkosta ja tarjoat kiinnostavaa ja informatiivista tietoa tuotteistasi tai palveluistasi.

Mitä Oddyn ja asiakkaan välisessä tutustumispalaverissa tapahtuu?

Maksuttomassa tutustumispalaverissa asiantuntijamme kartoittavat digimarkkinoinnin toiveitasi ja tarpeitasi, jotta voimme palvella sinua parhaalla mahdollisella tavalla.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.