Kolme syytä, miksi sometyön ulkoistaminen kannattaa

ULKOISTAMALLA SOMETYÖN SISÄLLÖNTUOTANNON AMMATTILAISELLE VAPAUTAT RESURSSEJA, SAAT KÄYTTÖÖSI SISÄLLÖNTUOTTAJAN AMMATTITAIDON JA PIDÄT SOMETEKEMISEN TAVOITTEELLISENA JA AKTIIVISENA.

Sometyön ulkoistaminen koristekuva

Miksi sosiaalisen median sisällöntuotanto kannattaa ulkoistaa?

Sosiaalinen media on tärkeä väylä yrityksille tavoittaa potentiaalinen asiakaskunta. Sen avulla voi rakentaa brändiä ja luoda tunnettuutta, markkinoida yrityksesi tarjoomaa ja luoda yhteisön brändisi ympärille. Lisäksi se edistää myyntiä luomalla kysyntää tuotteillesi tai palveluillesi.

Aina sosiaalisen median tekemiselle ei kuitenkaan ole aikaa. Oman työn ohessa kulkevana vastuuna se voi olla kuormittavaa. Sosiaalisen median algoritmit muuttuvat jatkuvasti ja kanavia on lukuisia – Facebook, Instagram, X (aiemmin Twitter), Linkedin, TikTok – ja niistä jokaista koskevat omat lainalaisuutensa.

Sosiaalinen media on nykyisin hyvin laaja kenttä, jonka hallinnasta on muodostunut kokonaan oma ammattialansa. Muun työn ohessa tehtynä algoritmien, sisältötrendien ja eri työkalujen opiskelu vie paljon aikaa muilta työtehtäviltä. Silti juuri tämä syväosaaminen on avainasemassa, jotta sosiaalista mediaa tehdään tehokkaasti ja jotta se tukee liiketoiminnan kasvua.

Tässä kolme tärkeää syytä, miksi ulkoistettu sisällöntuottaja on sosiaalisen median tiliesi pelastava enkeli.

1. Ulkoistettu sosiaalisen median tuotanto vapauttaa resursseja ydinliiketoimintasi kehittämiseen

Tavoitteellisesti tehtynä sosiaalisen median sisällöntuotanto vie paljon työtunteja siinä missä mikä tahansa liiketoimintaa tukeva työpanos. Kun otat apukädet sosiaalisen median tiliesi hallintaan, voit itse keskittyä oman ydinliiketoimintasi kehittämiseen.

Aikaa säästyy, kun sinun ei tarvitse käyttää aikaasi sosiaalisen median opiskeluun tai huolehtia asioista, jotka mahdollisesti ovat oman osaamisalueesi ulkopuolella. Sinun tulee vain huolehtia, että sisällöntuottajalla on käytössään riittävästi taustatietoa ja materiaalia työstään suoriutumiseen.

2. Somestrategia toimii tavoitteellisen somesisällöntuotannon pohjana

Ammattilainen auttaa luomaan sosiaalisen median strategian, johon pohjautuen sometyötä tehdään. Somestrategia on suunnitelma, jossa huomioidaan sosiaalisen median presenssin tarkoitus ja miksi sosiaalista mediaa tehdään.

Siinä määritellään käytettävät sosiaalisen median kanavat, eri kanavien tavoitteet, sisältökonseptit ja tavoiteltava kohderyhmä. Strategian avulla siis varmistut, että sometekeminen on aktiivista, tavoitteellista sekä liiketoimintaasi ja muuta markkinointiasi tukevaa.

3. Ulkoistettu somemanageri tuo koko ammattitaitonsa käyttöösi

Sometyön ulkoistaminen mahdollistaa käyttöösi sisällöntuottajan ammattitaidon ja ajankohtaisimman tietämyksen algoritmeista, sisältötrendeistä ja siitä, millainen sisältö toimii eri alustoilla. Ammattilainen tietää myös, millä keinoin sitouttaa yleisö ja saada näin sosiaalisen median tilit kasvamaan.

Somesisällöntuottaja ajattelee myös laatikon ulkopuolelta, joten häneltä voit saada uusia ideoita sosiaalisen median tiliesi sisältöihin.

Sometyöhön kuuluu olennaisena osana myös analytiikan seuraaminen ja sen analysoiminen, minkä tyyppiset sisällöt toimivat parhaiten. Tämän pohjalta sometyötä voidaan kehittää oikeaan suuntaan.

Kiinnostuitko sosiaalisen median sisällöntuotannon palveluista?

Tahdotko kokeilla, millaista hyötyä sometyön ulkoistaminen voisi tuoda omalle yrityksellesi tai työnantajallesi? Me Oddylla autamme mielellämme. Ota yhteyttä ja suunnitellaan teidän yrityksellenne sopiva somemanageroinnin paketti.

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä artikkelin kirjoittaneeseen ammattilaiseen.

Heta Laajalahti Oddy Digital

Heta Laajalahti

Digital Marketing Specialist

Tutustu myös blogeihimme aiheesta

Tarinankerronta pk-yritysten brändimarkkinoinnissa

Pk-yrityksen salainen ase: tarinankerronta brändimarkkinoinnissa

Hyvin kerrottu tarina herättää tunteita, tekee brändistä inhimillisen ja auttaa asiakkaita näkemään, miten yrityksesi voi parantaa heidän elämäänsä. Tutustu tarinankerronnan merkitykseen ja opi, miten löydät ja hyödynnät oman bränditarinasi.
Näin markkinointipäällikkö voi hyödyntää tekoälyä käytännön työssä

Näin markkinointipäällikkö voi hyödyntää tekoälyä käytännön työssä

Tekoäly voi olla erittäin hyödyllinen assistentti markkinointipäällikölle tai muulle markkinoinnin parissa työskentelevälle. Tässä käytännönläheisiä vinkkejä aiheeseen!
Microlearning-sisällöt

Microlearning-sisällöt

Microlearning-sisällöt ovat yhä suositumpia monilla aloilla, kuten yrityskoulutuksessa, markkinoinnissa ja kuluttajasisällöissä. Microlearning vastaa tarpeeseen omaksua tietoa nopeasti ja tehokkaasti.
Sisällöntuotannon trendit 2025

10+1 sisällöntuotannon trendit 2025

Vuosi 2025 tuo mukanaan uusia mahdollisuuksia, mutta myös haasteita. Lue vuoden keskeisistä sisällöntuotannon trendeistä ja niiden merkityksestä yrityksille.
Digitaalisen markkinoinnin trendit pk-yrityksille 2025

Digitaalisen markkinoinnin trendit pk-yrityksille 2025

Mitä uutta vuosi 2025 tuo pk-sektorille digitaalisen markkinoinnin saralla? Lue koosteemme ja varaudu uuteen vuoteen!
Graafisen suunnittelun 10 trendiä

Graafisen suunnittelun 10 trendiä

Mitä trendejä graafisessa suunnittelussa on ollut viime vuosina? Lue 10 tämän hetken trendiä, jotka auttavat sinua ja yritystäsi pysymään kilpailukykyisenä.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.