Mitä tapahtui vuonna 2019?

#oddytrendit2019

Vuoden alussa veikkaillaan aina tulevia trendejä. Mitä tapahtui vuonna 2019? Paljastamme nyt kymmenen asiakkaidemme keskuudessa toteutunutta trendiä vuodelta 2019.

Mitä tapahtui vuonna 2019? #oddytrendit2019

1. Hakukoneoptimointia ryhdytään tekemään tosissaan

Myös PK-yritykset ovat käyneet panostamaan hakukoneoptimointiin. Näin yrityksen nettisivuista tulee löydettävät hakukoneissa.

2. Videot, videot, videot

Yhä lyhyemmät, jopa alle viisi sekuntia kestävät, videot täyttävät nyt somefiidimme. Pystysuorat ja neliönmuotoiset videot ovat yleistyneet some-kanavissa.

3. Personoitu mainonta

Käyttäjädatan perusteella mainontaa voidaan kohdentaa tehokkaammin kuin koskaan aiemmin. Se parantaa käyttäjille näytettävien mainosten osuvuutta ja mainostajien samaa sijoitetut pääoman tuottoprosenttia (ROI).

4. Sisällön tärkeys kasvaa

Kun sisällön määrä digikanavissa kasvaa, on selvää, että näkyvyyttä on haettava loistavalla sisällöllä. On myös ymmärretty, että sisällön on herätettävä tunteita.

5. Monikanavaisuus ja markkinoinnin automaatio

Kanavien määrä lisääntyy entisestään. On ymmärretty, että aitoon monikanavaiseen tavoittamiseen tarvitaan markkinoinnin automaatiota.

6. Markkinointi ja myynti

Yrityksillä ei ole enää varaa pitää myyntiä ja markkinointia erillään. Aito yhteistyö näiden välillä lähtee asiakasymmärryksestä ja asiakkaan keskiöön siirtämisestä.

7. Tiedon hyödyntäminen ”mutun” sijaan

Liiketoimintaa kehitetään entistä enemmän tietoon pohjautuen. Analytiikan avulla liiketoiminnan ja sivuston tavoitteita voidaan mitata ja toimintaa kehittää.

8. Spotify-mainonnan suosio

Spotifysta on tullut suosittu vaihtoehto radiomainonnalle. Spotifyn ääni- ja bannerimainontaa voidaan tehdä kohdennetusti ja mitattavasti pienemmilläkin budjeteilla.

9. Vaikuttajamarkkinoinnin tärkeys osana markkinointia

Tarkasti valittujen vaikuttajien kautta on mahdollisuus puhutella yleisöä, joka ei pelkälle perinteiselle mainonnalle lämpeä.

10. Persoonat peliin

Persoonallisuus, aitous ja oikeat persoonat nousevat esiin erityisesti some-kanavissa ja rekrytointi-ilmoituksissa.

Ei niin trendaavat asiat

Trendejä joista puhuttiin paljon, mutta jotka eivät niin trendanneetkaan asiakkaidemme keskuudessa.

  • AR=Augmented Reality
  • Äänihakujen räjähdysmäinen kasvu
  • Chatbottien hurja yleistyminen

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä artikkelin kirjoittaneeseen ammattilaiseen.

Oddy Digital CEO Jenna Leino

Tutustu myös blogeihimme aiheesta

B2B sisällöntuotanto

Vinkit B2B-yrityksen sosiaalisen median sisällöntuotantoon

B2B-yrityksille sosiaalisen median sisällöntuotanto voi olla erinomainen tapa tavoittaa potentiaalisia asiakkaita, lisätä näkyvyyttä ja rakentaa asiantuntijastatusta. Tässä blogissa on listattu teemoja, joista B2B-yrityksen tyypillisesti kannattaa tehdä somepostauksia.

Tehokkaampaa mainontaa bannerien A/B-testauksella

Paranna bannerimainonnan tehokkuutta A/B-testauksen avulla. Ajamalla useampaa eri mainosaineistoa samaan aikaan näet helposti erot niiden tuloksissa ja voit tehdä oikeita johtopäätöksiä tulevia aineistoja ajatellen.

Ammattilainen avuksi sisällöntuotantoon – 5 tapaa, joilla hyödyt ulkoisen sisällöntuottajan tuesta

Ulkoinen sisällöntuottaja suunnittelee ja toteuttaa sisältöjä, joiden avulla tulet löydetyksi verkosta ja tarjoat kiinnostavaa ja informatiivista tietoa tuotteistasi tai palveluistasi.

Mitä Oddyn ja asiakkaan välisessä tutustumispalaverissa tapahtuu?

Maksuttomassa tutustumispalaverissa asiantuntijamme kartoittavat digimarkkinoinnin toiveitasi ja tarpeitasi, jotta voimme palvella sinua parhaalla mahdollisella tavalla.
Analytiikan määrittely koristekuva

Miksi verkkosivuston analytiikkaa tarvitaan?

Opi ymmärtämään, mitä yrityksesi verkkosivuston analytiikan määrittely tarkoittaa käytännössä ja miksi analytiikkaa ylipäätään tarvitaan.
Google Performance Max

Ovatko Google Perfomance Max -kampanjat oikeasti tehokkaita?

Google Performance Max on uusi mainontaratkaisu, joka tarjoaa mahdollisuuden maksimoida mainoskampanjoiden suorituskykyä entistäkin helpommin. Tämä kampanjamuoto perustuu tekoälyyn ja koneoppimiseen.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.