Uudelleenmarkkinoinnilla tehoja verkkosivuliikenteeseen
Ohjaa potentiaaliset asiakasvirrat luoksesi uudelleenmarkkinoinnin avulla
Uudelleenmarkkinointi on tehokas tapa tehdä markkinointia yleisölle joka harkitsee ostopäätöstä. Tarkasti määritelty yleisö on yleensä sen kokoinen, että alkuun päästään jo hyvin kohtuullisilla kuukausibudjeteilla. Kun alkuun on päästy, kannattaa aloittaa testaus eri kanavien ja yleisöiden välillä.
Avainsanat:
Usean lähteen mukaan uusista verkkosivu kävijöistä noin 2-5% tekee halutun toimenpiteen. Ostaa tuotteen tai jättää yhteydenottopyynnön ensimmäisellä kerralla sivustolla käynnin yhteydessä. Ostopäätös on vasta alkanut hahmottua ja tehdään vertailua eri tuotteista. Tullaan tilanteeseen, jossa kävijä on käynyt tutustumassa useaan vaihtoehtoon eri verkkosivuilla. Kuinka erottua tässä tilanteessa? Tähän auttaa uudelleenmarkkinointi. Sivustolle asennetaan tunniste, joka tunnistaa kävijät sivustolla tai sen tietyssä osiossa. Näin rakentuu uudelleenmarkkinointiyleisö, josta voidaan suodattaa pois kävijät jotka päätyvät haluttuun toimenpiteeseen jo ensimmäisellä vierailulla.
Yleisölle näytetään mainontaa heidän vieraillessaan eri verkkosivuilla. Mainonnalla muistutetaan tai voidaan kertoa lisätietoa sisällöistä, joihin oltiin käyty aikaisemmin tutustumassa. Näin vahvistetaan ostopäätöstä ja saadaan kävijä palaamaan verkkosivuille. Suosittelen mainonnnassa käytettävän toistorajoitetta, jotta mainontaa ei näytetä liikaa yksittäiselle selaimelle. 1-3 mainosnäyttöä päivässä riittää.
Uudelleenmarkkinointi eri kanavissa
Uudelleenmarkkinointia voidaan näyttää eri kanavissa. Suosittuja kanavia ovat Google Display Network ja Facebook. Kanavilla saadaan kiinni iso yleisö ja maksuperusteeksi voidaan asettaa klikki. Uudelleen markkinointia voidaan ostaa myös ohjelmallisesti suomalaisista uutismedioista. Ohjelmallisen ostotavan etuna on se, että kampanjalle voidaan asettaa yhteinen toistorajoite eri sivustojen välillä.
Haluatko kuulla lisää?
Ota yhteyttä Oddyn ammattilaisiin.