Uudelleenmarkkinoinnilla tehoja verkkosivuliikenteeseen

Ohjaa potentiaaliset asiakasvirrat luoksesi uudelleenmarkkinoinnin avulla

Uudelleenmarkkinointi on tehokas tapa tehdä markkinointia yleisölle joka harkitsee ostopäätöstä. Tarkasti määritelty yleisö on yleensä sen kokoinen, että alkuun päästään jo hyvin kohtuullisilla kuukausibudjeteilla. Kun alkuun on päästy, kannattaa aloittaa testaus eri kanavien ja yleisöiden välillä.

Tehokas uudelleenmarkkinointi

Usean lähteen mukaan uusista verkkosivu kävijöistä noin 2-5% tekee halutun toimenpiteen. Ostaa tuotteen tai jättää yhteydenottopyynnön ensimmäisellä kerralla sivustolla käynnin yhteydessä. Ostopäätös on vasta alkanut hahmottua ja tehdään vertailua eri tuotteista. Tullaan tilanteeseen, jossa kävijä on käynyt tutustumassa useaan vaihtoehtoon eri verkkosivuilla. Kuinka erottua tässä tilanteessa? Tähän auttaa uudelleenmarkkinointi. Sivustolle asennetaan tunniste, joka tunnistaa kävijät sivustolla tai sen tietyssä osiossa. Näin rakentuu uudelleenmarkkinointiyleisö, josta voidaan suodattaa pois kävijät jotka päätyvät haluttuun toimenpiteeseen jo ensimmäisellä vierailulla.

Yleisölle näytetään mainontaa heidän vieraillessaan eri verkkosivuilla. Mainonnalla muistutetaan tai voidaan kertoa lisätietoa sisällöistä, joihin oltiin käyty aikaisemmin tutustumassa. Näin vahvistetaan ostopäätöstä ja saadaan kävijä palaamaan verkkosivuille. Suosittelen mainonnnassa käytettävän toistorajoitetta, jotta mainontaa ei näytetä liikaa yksittäiselle selaimelle. 1-3 mainosnäyttöä päivässä riittää.

Uudelleenmarkkinointi eri kanavissa

Uudelleenmarkkinointia voidaan näyttää eri kanavissa. Suosittuja kanavia ovat Google Display Network ja Facebook. Kanavilla saadaan kiinni iso yleisö ja maksuperusteeksi voidaan asettaa klikki. Uudelleen markkinointia voidaan ostaa myös ohjelmallisesti suomalaisista uutismedioista. Ohjelmallisen ostotavan etuna on se, että kampanjalle voidaan asettaa yhteinen toistorajoite eri sivustojen välillä.

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä Oddyn ammattilaisiin.

Laura Nevasalo Oddy

Laura Nevasalo

Commercial & Client Director

Tutustu myös blogeihimme aiheesta

Videomainonnan mittaaminen verkossa

Videomainonnan mittaaminen verkossa

Videomainonnan mittaaminen verkossa perustuu useisiin keskeisiin mittareihin, jotka auttavat arvioimaan tekemisen tehokkuutta ja vaikuttavuutta.
Tarinankerronta pk-yritysten brändimarkkinoinnissa

Pk-yrityksen salainen ase: tarinankerronta brändimarkkinoinnissa

Hyvin kerrottu tarina herättää tunteita, tekee brändistä inhimillisen ja auttaa asiakkaita näkemään, miten yrityksesi voi parantaa heidän elämäänsä. Tutustu tarinankerronnan merkitykseen ja opi, miten löydät ja hyödynnät oman bränditarinasi.
Näin markkinointipäällikkö voi hyödyntää tekoälyä käytännön työssä

Näin markkinointipäällikkö voi hyödyntää tekoälyä käytännön työssä

Tekoäly voi olla erittäin hyödyllinen assistentti markkinointipäällikölle tai muulle markkinoinnin parissa työskentelevälle. Tässä käytännönläheisiä vinkkejä aiheeseen!
Microlearning-sisällöt

Microlearning-sisällöt

Microlearning-sisällöt ovat yhä suositumpia monilla aloilla, kuten yrityskoulutuksessa, markkinoinnissa ja kuluttajasisällöissä. Microlearning vastaa tarpeeseen omaksua tietoa nopeasti ja tehokkaasti.
Sisällöntuotannon trendit 2025

10+1 sisällöntuotannon trendit 2025

Vuosi 2025 tuo mukanaan uusia mahdollisuuksia, mutta myös haasteita. Lue vuoden keskeisistä sisällöntuotannon trendeistä ja niiden merkityksestä yrityksille.
Digitaalisen markkinoinnin trendit pk-yrityksille 2025

Digitaalisen markkinoinnin trendit pk-yrityksille 2025

Mitä uutta vuosi 2025 tuo pk-sektorille digitaalisen markkinoinnin saralla? Lue koosteemme ja varaudu uuteen vuoteen!

Ota yhteyttä

Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.