Uudelleenmarkkinoinnilla tehoja verkkosivuliikenteeseen

Ohjaa potentiaaliset asiakasvirrat luoksesi uudelleenmarkkinoinnin avulla

Uudelleenmarkkinointi on tehokas tapa tehdä markkinointia yleisölle joka harkitsee ostopäätöstä. Tarkasti määritelty yleisö on yleensä sen kokoinen, että alkuun päästään jo hyvin kohtuullisilla kuukausibudjeteilla. Kun alkuun on päästy, kannattaa aloittaa testaus eri kanavien ja yleisöiden välillä.

Tehokas uudelleenmarkkinointi

Usean lähteen mukaan uusista verkkosivu kävijöistä noin 2-5% tekee halutun toimenpiteen. Ostaa tuotteen tai jättää yhteydenottopyynnön ensimmäisellä kerralla sivustolla käynnin yhteydessä. Ostopäätös on vasta alkanut hahmottua ja tehdään vertailua eri tuotteista. Tullaan tilanteeseen, jossa kävijä on käynyt tutustumassa useaan vaihtoehtoon eri verkkosivuilla. Kuinka erottua tässä tilanteessa? Tähän auttaa uudelleenmarkkinointi. Sivustolle asennetaan tunniste, joka tunnistaa kävijät sivustolla tai sen tietyssä osiossa. Näin rakentuu uudelleenmarkkinointiyleisö, josta voidaan suodattaa pois kävijät jotka päätyvät haluttuun toimenpiteeseen jo ensimmäisellä vierailulla.

Yleisölle näytetään mainontaa heidän vieraillessaan eri verkkosivuilla. Mainonnalla muistutetaan tai voidaan kertoa lisätietoa sisällöistä, joihin oltiin käyty aikaisemmin tutustumassa. Näin vahvistetaan ostopäätöstä ja saadaan kävijä palaamaan verkkosivuille. Suosittelen mainonnnassa käytettävän toistorajoitetta, jotta mainontaa ei näytetä liikaa yksittäiselle selaimelle. 1-3 mainosnäyttöä päivässä riittää.

Uudelleenmarkkinointi eri kanavissa

Uudelleenmarkkinointia voidaan näyttää eri kanavissa. Suosittuja kanavia ovat Google Display Network ja Facebook. Kanavilla saadaan kiinni iso yleisö ja maksuperusteeksi voidaan asettaa klikki. Uudelleen markkinointia voidaan ostaa myös ohjelmallisesti suomalaisista uutismedioista. Ohjelmallisen ostotavan etuna on se, että kampanjalle voidaan asettaa yhteinen toistorajoite eri sivustojen välillä.

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä Oddyn ammattilaisiin.

Laura Nevasalo Oddy

Laura Nevasalo

Commercial & Client Director

Tutustu myös blogeihimme aiheesta

Oman datan hyödyntäminen markkinoinnissa

Oman datan hyödyntäminen markkinoinnissa

Tiesitkö, että sinunkin yritykselläsi on käytettävissään runsaasti dataa, jota voit hyödyntää markkinoinnin kehittämisessä ja tehostamisessa? Lue lisää!
Ostopolku: Sisällöt ostopolun eri vaiheissa

Sisällöt ostopolun eri vaiheissa

Tutustu asiakkaan ostopolkuun ja oikeanlaisen sisällön tuottamiseen. Tässä blogissa perehdymme tulokselliseen sisältöön, bränditietoisuuteen ja saat samalla toimivia vinkkejä kävijöistä asiakkaiden saamiseen.
Millaiset sisällöt toimivat retargeting-mainonnassa?

Millaiset sisällöt toimivat remarketing-mainonnassa?

Hyvä reta puhuttelee asiakasta hänelle mieluisalla tavalla. Millaiset sisällöt siis toimivat retargeting-mainonnassa? Lue blogimme!
Digitaalisen markkinoinnin trendit 2023

Digitaalisen markkinoinnin trendit 2023

Tekoäly, GA4, videomuotoiset sisällöt ja paljon muuta! Uusi vuosi tarjoaa uudet kujeet myös digitaaliseen markkinointiin. Koostimme yksitoista digitaalisen markkinoinnin trendiä vuodelle 2023.
Retarget-mainonta eli uudelleenmarkkinointi – mitä se on ja mitä sillä voidaan saavuttaa?

Retarget-mainonta eli remarketing

Remarketing, retargeting, reta, rema, uudelleenmarkkinointi… rakkaalla lapsella on monta nimeä. Kaikissa on kuitenkin kyse yhdestä ja samasta asiasta: tunnistetun käyttäjän muistuttamisesta.
Retargetointi

Miksi retargetointi-mainonta on äärimmäisen tärkeää?

Kymmenen syytä, miksi retargetointi-mainonta eli uudelleenkohdistaminen on äärimmäisen tärkeää. Lue lisää muistuttavan mainonnan hyödyistä!

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.