UX-suunnittelu
Kaunis ja käytettävä ulkoasu auttaa vakuuttamaan
UX-suunnittelu (User Interface ja User Experience) muodostaa olennaisen osan jokaisen verkkosivuston ja applikaation onnistunutta toteuttamista. Hyvän UX-suunnittelun avulla digitaaliset tuotteet saavat kasvojen lisäksi ilmeet, jotka tekevät käyttäjään syvemmän vaikutuksen ja varmistavat inhimillisen, mutta aistikkaan kokemuksen.
Kaunis ja harkittu käyttöliittymä lisää palvelun vetovoimaisuutta
UI (User Interface) eli käyttöliittymäsuunnittelu on UX-suunnittelun olennainen osa, jonka keskiössä on näkyvät elementit, värit, fontit ja tila. Sitä hyödynnetään etenkin verkkosivustoja ja applikaatioita suunnitellessa. Laadukkaiden ulkoasujen suunnittelu vaatii graafista silmää ja tietotaitoa. Suunnitteluun panostaminen on aina vaivan arvoista: brändille uskollisen ja hiotun ilmeen avulla saadaan välitettyä luotettava ja visuaalisesti eheä kuva.
Suunniteltaessa esimerkiksi verkkosivustoa, rakennetaan sivuston luuranko eli perusta sellaiseen muotoon, jossa se on helppo presentoida eteenpäin sivuston teknisestä toteuttamisesta vastaavalle. Luonnosten avulla hahmotetaan tulevan tuotteen rakenne, jota lähdetään hiomaan eteenpäin tarpeiden ja kommenttien mukaan.
Käyttöliittymän elementtien ja niiden suunnittelu määrittelevät pitkälti verkkosivuston käytettävyyttä, vetovoimaisuutta ja olemusta. Suunnittelu helpottaa uuden verkkosivuston, applikaation tai portaalin rakentamista.
UX-suunnittelu on kokonaisvaltaista
UX-suunnittelu (User experience design) keskittyy käyttäjän kokemukseen sivustolla vieraillessa tai applikaatiota käyttäessä. Käyttökokemus muodostuu muun muassa sivuston interaktiivisuudesta, jota syntyy esimerkiksi hiiren liikkeestä linkin tai napin päällä.
UX-suunnittelussa hahmotellaan käyttäjäpolku, joka ohjaa käyttäjää halki sivuston. Käyttäjäpolkua optimoidaan ja tutkitaan. Brändi ja käytettävyys ovat avainasemassa: ne määrittävät sivuston tai digipalvelun ulkoasun ja tunnelman sekä käytön helppouden.
Hyvin toteutettuna UX-suunnittelu takaa, että käyttäjä löytää tarvitsemansa helposti ja samalla kokemus on miellyttävä. Verkkosivuston selaaminen on mukavampaa, kun sivusto reagoi käyttäjän tekemiin muutoksiin, oli kyseessä sitten linkkien värin muutos tai erilaiset ilmavuutta tuovat efektit, kuten nappien häivytykset.
UI- ja UX-suunnittelun harmoninen yhteispeli takaa, että verkkosivusto tai palvelu ei ainoastaan näytä upealta, vaan se myös toimii saumattomasti ja houkuttelee käyttäjiä palaamaan. Onnistunut digitaalinen tuote lumoaa kävijän alusta loppuun asti.
UX-suunnittelun palvelumme
- Räätälöidyt kokonaisuudet
Tarjoamme erilaisia UI- ja UX-suunnittelun palveluitamme esimerkiksi verkkosivustouudistusten yhteydessä. Ammattilaistemme käsissä syntyy vetovoimaisia graafisia materiaaleja ja sisältöjä, joiden avulla verkkopalveluasi voidaan kehittää eteenpäin myös suunnitteluvaiheen jälkeen.
Kiinnostuitko?
Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.
Tutustu myös blogeihimme
Responsiivinen suunnittelu
Responsiivinen suunnittelu takaa miellyttävän käyttökokemuksen kaikilla laitteilla, sekä vahvistaa brändin yhtenäistä ilmettä.
Miksi pk-yrityksen kannattaa tehdä brändimarkkinointia?
Brändi on mielikuva yrityksestä asiakkaan ja kuluttajan silmissä. Brändimarkkinointi on strateginen investointi, joka voi tuoda merkittävää hyötyä myös pienille ja keskisuurille yrityksille.
Vinkit B2B-yrityksen sosiaalisen median sisällöntuotantoon
B2B-yrityksille sosiaalisen median sisällöntuotanto voi olla erinomainen tapa tavoittaa potentiaalisia asiakkaita, lisätä näkyvyyttä ja rakentaa asiantuntijastatusta. Tässä blogissa on listattu teemoja, joista B2B-yrityksen tyypillisesti kannattaa tehdä somepostauksia.
Infografiikka kommunikoi monimutkaiset asiat visuaalisesti
Infografiikan tärkein tavoite on selkeys, ja sen tehtävänä on selkeyttää monimutkaista viestiä. Infografiikan avulla teet datasta ymmärrettävää.
Tehokkaampaa mainontaa bannerien A/B-testauksella
Paranna bannerimainonnan tehokkuutta A/B-testauksen avulla. Ajamalla useampaa eri mainosaineistoa samaan aikaan näet helposti erot niiden tuloksissa ja voit tehdä oikeita johtopäätöksiä tulevia aineistoja ajatellen.
Ammattilainen avuksi sisällöntuotantoon – 5 tapaa, joilla hyödyt ulkoisen sisällöntuottajan tuesta
Ulkoinen sisällöntuottaja suunnittelee ja toteuttaa sisältöjä, joiden avulla tulet löydetyksi verkosta ja tarjoat kiinnostavaa ja informatiivista tietoa tuotteistasi tai palveluistasi.
Ota ihmeessä yhteyttä!
Kuinka voimme auttaa?
Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.
Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.
Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.
Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.