Facebook-mainonta
Facebook-mainonnan avulla saat viestisi näkyviin sosiaalisessa mediassa
Facebook-mainonta auttaa taistelemaan feedien loputtomaan sisältömereen hautautumista vastaan. Saat viestisi näkyville oikeiden ihmisten ruuduille, juuri oikeaan aikaan.
Facebook on Suomen suosituin sosiaalisen median kanava, jota käyttää lähes 3 miljoonaa suomalaista. Maailmanlaajuisesti Facebookia käyttää miltein 3 miljardia ihmistä.
Facebookissa mainostaminen on kustannustehokasta, joustavaa ja hyvin kohdennettavaa. Oikein toteutettuna Facebook-mainonta tavoittaa erinomaisesti ja juuri toivotut kohdeyleisöt. Kuva- ja videomainokset ilmestyvät halutun käyttäjän uutisfeedin sekaan sponsoroituina julkaisuina tai Stories-mainoksina. Suosittuja ovat myös kaupallinen yhteistyö -tyyppiset julkaisut esimerkiksi vaikuttajien kanssa.
Uudelleenkohdentamista eli remarketing-mainontaa voidaan toteuttaa helposti Facebook-mainonnassa. Tämä tarkoittaa sitä, että tunnistettavan kävijän käydessä esimerkiksi liiketoimintasi verkkosivustolla hänelle voidaan kohdentaa mainontaa ikään kuin muistutuksena olemassaolostasi.
Yritystili tarvitsee mainontaa näkyäkseen
Nykyään yritystilillä mainostaminen on lähes välttämätöntä, mikäli haluaa laajempaa näkyvyyttä Facebookissa, sillä yritystilien tilapäivitysten orgaanista näkyvyyttä on rajoitettu vahvasti. Mainostamalla algoritmit huomioivat sinut huomattavasti paremmin.
Facebook-mainonnan palvelumme
- Kampanjoiden suunnittelu, toteutus, optimointi ja reaaliaikainen raportointi
- Kohderyhmämäärittely ja viestikärjet
- Mainosmateriaalien suunnittelu ja tuotanto
- Nykytila-analyysi ja toimenpide-ehdotukset
- Räätälöidyt workshopit ja koulutukset
10 syytä — Miksi mainostaa Facebookissa?
- Erittäin suosittu ja tavoittava kanava. Facebookin kautta tavoitat kohderyhmät halutessasi useita kertoja päivässä useissa eri tilanteissa. 3 miljoonaa kotimaista käyttäjää takaa, että viestisi saadaan parhaimmillaan myös laajalle yleisölle.
- Meta on rajoittanut yritysten orgaanista näkyvyyttä. Maksuton näkyvyys Facebookissa ei tavoita kohderyhmää samalla tavalla kuin ennen. Facebook-mainonta on välttämätöntä uusien ja vanhojen kohdeyleisöjen tavoittamiseksi.
- Erittäin hyvät kohdennusmahdollisuudet, erityisesti demografisten tietojen osalta. Facebook-mainonta koetaan oikein kohdennettuna henkilökohtaisemmaksi kuin perinteinen bannerimainonta.
- Erilaisia mainosmuotoja. Mainospaikat valittavissa kohderyhmän käyttäytymisen mukaan. Facebook on myös tehokas videomainonnan kanava. Vaihtoehtoja Facebook-videomainontaan on useita: Reels- ja Stories-mainonta, Facebook Watch, karusellimainosformaatit jne.
- Soveltuu erilaisiin tarpeisiin. Mainonnan tavoitteeksi voi asettaa tavoittavuuden, videoiden katselumäärän, konversioiden määrän lisäämisen tai vaikkapa osallistujien hankkiminen tapahtumaa varten.
- Kustannustehokas klikkihinnoittelu. Halutessasi mainosnäytöt ovat täysin ilmaisia – maksat ainoastaan klikkauksista.
- Skaalautuvaa ja joustavaa. Facebook-mainontaa voi tehdä pienellä tai isommalla budjetilla.
- Mainonta on hyvin mitattavaa. Mainonnan vaikutus on mahdollista mitata aina konversioon saakka.
- Mainosmateriaalit on helppo tuottaa. Facebook-mainokseen tarvitaan vain kuva, otsikko ja lyhyt tekstipätkä.
- Vaikutus SEO:on. Sosiaalinen media vaikuttaa myös sivustosi orgaaniseen hakukonelöydettävyyteen (SEO).
Facebook-mainonnan hinta
Facebook-mainonta on hinnaltaan edullista, ja mainostaessa on mahdollista maksaa ainoastaan mainoksen klikkauksista. Yhden klikkauksen hinta vaihtelee tuotteen, toimialan ja mainostusmaan mukaan.
Kannattaa tehdä hyvä ja kohderyhmään uppoava mainos, niin mainonnan hinta laskee: mitä useampi mainoksen nähneistä mainosta klikkaa, sitä alhaisempi on yhden klikkauksen hinta. Facebook-mainonta hinnoitellaan huutokauppaperiaatteella. Keskimäärin Suomessa voi varautua maksamaan muutaman kymmenen senttiä yhdestä klikkauksesta. Mainostettaessa ulkomailla, hinnat ovat yleensä Suomea alhaisempia, sillä kohdeyleisötkin ovat suurempia.
Facebookiin saa rakennettua tavoitteidesi mukaan erilaisia kampanjatyyppejä, joiden hinnoittelumallit vaihtelevat. Hinnoittelustrategiaksi voi valita reach, jolloin haetaan mahdollisimman laajaa peittoa kohderyhmässä, tai traffic, jolloin haetaan vahvemmin klikkauksia ja sivustokävijöitä tai engagement, jolloin haetaan postauksille tykkäyksiä ja kommentteja.
Kiinnostuitko?
Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.
Tutustu myös blogeihimme
Ovatko Google Perfomance Max -kampanjat oikeasti tehokkaita?
Google Performance Max on uusi mainontaratkaisu, joka tarjoaa mahdollisuuden maksimoida mainoskampanjoiden suorituskykyä entistäkin helpommin. Tämä kampanjamuoto perustuu tekoälyyn ja koneoppimiseen.
Miksi somen vuosikellon tekeminen kannattaa?
Suunnitelmallisuus on avain tehokkaaseen sometekemiseen. Tässä postauksessa käsittelemme, miksi somen vuosikello on niin tärkeä ja mitä sillä saavutetaan.
Mikä on Threads?
Metan lanseeraama uusi somealusta Threads on nyt myös Suomessa. Mistä Threadissa puhutaan, miten se otetaan käyttöön ja mitä mainostajille on luvassa? Lue blogimme, niin tiedät!
Meta-mainonnan kohdentaminen
Meta-mainonnan avulla voit tavoittaa halutun yleisön hienovaraisesti ja vaikuttavasti. Mutta mistä aloittaa ja miten varmistaa, että mainoksesi osuvat oikeille silmäpareille?
Painotuotteet brändin ja digitaalisen mainonnan tukena
Painotuotteilla on edelleen merkittävä rooli brändin vahvistamisessa ja näkyvyyden lisäämisessä digitaalisen markkinoinnin rinnalla.
Miksi taantumassa markkinoinointihanoja ei kannata laittaa kiinni?
Haastavassa taloustilanteessa raha on tiukilla ja usein markkinointi on osa-alue, josta säästetään. Tässä blogipostauksessa kerromme, miksi markkinoinnin lopettaminen ainakaan täysin ei ole hyvä ratkaisu pitkässä juoksussa.
Ota ihmeessä yhteyttä!
Kuinka voimme auttaa?
Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.
Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.
Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.
Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.