Ohjaava natiivimainonta

Kannattavampaa kuin perinteinen sisältömainonta

Natiivimainonta on erittäin kovaa vauhtia yleistyvä mainontamuoto. Natiivimainos on artikkelinomainen mainosmuoto, jonka ulkomuoto ja sisältö ovat linjassaan sivuston muun sisällön kanssa.

Ohjaava natiivimainonta

Natiivimainos voi olla esimerkiksi artikkeli, video, tutkimus tai referenssicase. Useimmiten natiivimainos muodostuu kuvasta, otsikosta ja lyhyestä ingressitekstistä. Mainosta klikattaessa siirrytään joko mainostajan omalle verkkosivulle tai sisältö on voitu tuoda itse median sisään.

Miten ohjaava natiivimainos eroaa perinteisestä sisältömainoksesta?

Natiivimainonta voidaan jakaa kahteen päätyyppiin: ohjaavaan natiivimainokseen ja sisältömainokseen eli brändätyksi, premium-natiivimainokseksi. Ohjaava natiivimainos näkyy osana hakutuloksia, uutisvirtaa, sisältösuosituksia tai muuta medialle ominaista sisältöjen listaustapaa. Ohjaavan natiivimainonnan tavoitteena on ohjata kuluttaja pois alkuperäiseltä sivustolta mainostajan oman sisällön pariin. Premium sisältömainos puolestaan julkaistaan julkaisijan sivustolla samanmuotoisena muun sisällön kanssa eikä käyttäjää ohjata sivustolta pois mainostajan omalle sivulle. Natiivimainokset tulee aina erottaa tunnistein journalistisesta sisällöstä, tämän vuoksi natiivimainoksen yhteydessä näkee usein tekstin ”Mainos” tai ”Kaupallinen yhteistyö”.

Syitä, miksi ohjaava natiivimainonta on kannattavampaa kuin perinteinen sisältömainonta

  1. Hyvä tapa lisätä laadukasta kävijäliikennettä. Hyvä sisältö ei yksin riitä, se tarvitsee lukijoita.
  2. Asiantuntija mielikuva kehittyy laadukkaan sisällön myötä.
  3. Google-löydettävyys paranee.
  4. Saa täysin itse päättää, millaista sisältöä luo.
  5. Mikäli sisältö ei kiinnosta lukijoita, sisältöä voi muokata aina tarvittaessa ja kokeilla erilaisia lähestymistapoja.
  6. Parempi mitattavuus ja verkkoanalytiikan hyödyntäminen helpottuu.
  7. Datan kerääminen mahdollistuu ja sisällön lukijoista voi muodostaa esim. retargetointia varten kohderyhmän.
  8. Lukijalle jää vahvempi muistijälki sisällön tarjonneesta tahosta. Opetat lukijaa käyttämään sivustoasi ja mahdollisesti palaamaan sivustollesi uudelleen koukuttavan ja mielenkiintoisen sisällön vuoksi.
  9. Ei tarvitse valita yhtä täsmämediaa mainokselle, vaan voi hyödyntää kaikki suomalaiset tavoittavat natiivimainosverkostot.
  10. Klikkihinnoitteinen ohjaava natiivimainonta on kustannustehokasta sisällön jakamista oikealle kohderyhmälle.

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä artikkelin kirjoittaneeseen ammattilaiseen.

Oddy Digital CEO Jenna Leino

Tutustu myös blogeihimme aiheesta

Ulkomainonta blogi

Ulkomainonta tavoittaa ihmiset siellä missä he liikkuvat

Ulkomainonta on tehokas tapa tavoittaa yleisö laajasti eri ympäristöissä. Ulkomainontaa kannattaa hyödyntää osana monikanavaista markkinointikampanjaa.
Graafisen suunnittelun 10 trendiä

Graafisen suunnittelun 10 trendiä

Mitä trendejä graafisessa suunnittelussa on ollut viime vuosina? Lue 10 tämän hetken trendiä, jotka auttavat sinua ja yritystäsi pysymään kilpailukykyisenä.
Pk-yritysten brändimarkkinointi

Miksi pk-yrityksen kannattaa tehdä brändimarkkinointia?

Brändi on mielikuva yrityksestä asiakkaan ja kuluttajan silmissä. Brändimarkkinointi on strateginen investointi, joka voi tuoda merkittävää hyötyä myös pienille ja keskisuurille yrityksille.
Somen vuosikello

Miksi somen vuosikellon tekeminen kannattaa?

Suunnitelmallisuus on avain tehokkaaseen sometekemiseen. Tässä postauksessa käsittelemme, miksi somen vuosikello on niin tärkeä ja mitä sillä saavutetaan.
Mikä on Threads?

Mikä on Threads?

Metan lanseeraama uusi somealusta Threads on nyt myös Suomessa. Mistä Threadissa puhutaan, miten se otetaan käyttöön ja mitä mainostajille on luvassa? Lue blogimme, niin tiedät!

Painotuotteet brändin ja digitaalisen mainonnan tukena

Painotuotteilla on edelleen merkittävä rooli brändin vahvistamisessa ja näkyvyyden lisäämisessä digitaalisen markkinoinnin rinnalla.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.