Ohjaava natiivimainonta
Kannattavampaa kuin perinteinen sisältömainonta
Natiivimainonta on erittäin kovaa vauhtia yleistyvä mainontamuoto. Natiivimainos on artikkelinomainen mainosmuoto, jonka ulkomuoto ja sisältö ovat linjassaan sivuston muun sisällön kanssa.
Avainsanat:
![Ohjaava natiivimainonta](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2020/01/ohjaava-natiivimainonta-2.jpg)
Natiivimainos voi olla esimerkiksi artikkeli, video, tutkimus tai referenssicase. Useimmiten natiivimainos muodostuu kuvasta, otsikosta ja lyhyestä ingressitekstistä. Mainosta klikattaessa siirrytään joko mainostajan omalle verkkosivulle tai sisältö on voitu tuoda itse median sisään.
Miten ohjaava natiivimainos eroaa perinteisestä sisältömainoksesta?
Natiivimainonta voidaan jakaa kahteen päätyyppiin: ohjaavaan natiivimainokseen ja sisältömainokseen eli brändätyksi, premium-natiivimainokseksi. Ohjaava natiivimainos näkyy osana hakutuloksia, uutisvirtaa, sisältösuosituksia tai muuta medialle ominaista sisältöjen listaustapaa. Ohjaavan natiivimainonnan tavoitteena on ohjata kuluttaja pois alkuperäiseltä sivustolta mainostajan oman sisällön pariin. Premium sisältömainos puolestaan julkaistaan julkaisijan sivustolla samanmuotoisena muun sisällön kanssa eikä käyttäjää ohjata sivustolta pois mainostajan omalle sivulle. Natiivimainokset tulee aina erottaa tunnistein journalistisesta sisällöstä, tämän vuoksi natiivimainoksen yhteydessä näkee usein tekstin ”Mainos” tai ”Kaupallinen yhteistyö”.
Syitä, miksi ohjaava natiivimainonta on kannattavampaa kuin perinteinen sisältömainonta
- Hyvä tapa lisätä laadukasta kävijäliikennettä. Hyvä sisältö ei yksin riitä, se tarvitsee lukijoita.
- Asiantuntija mielikuva kehittyy laadukkaan sisällön myötä.
- Google-löydettävyys paranee.
- Saa täysin itse päättää, millaista sisältöä luo.
- Mikäli sisältö ei kiinnosta lukijoita, sisältöä voi muokata aina tarvittaessa ja kokeilla erilaisia lähestymistapoja.
- Parempi mitattavuus ja verkkoanalytiikan hyödyntäminen helpottuu.
- Datan kerääminen mahdollistuu ja sisällön lukijoista voi muodostaa esim. retargetointia varten kohderyhmän.
- Lukijalle jää vahvempi muistijälki sisällön tarjonneesta tahosta. Opetat lukijaa käyttämään sivustoasi ja mahdollisesti palaamaan sivustollesi uudelleen koukuttavan ja mielenkiintoisen sisällön vuoksi.
- Ei tarvitse valita yhtä täsmämediaa mainokselle, vaan voi hyödyntää kaikki suomalaiset tavoittavat natiivimainosverkostot.
- Klikkihinnoitteinen ohjaava natiivimainonta on kustannustehokasta sisällön jakamista oikealle kohderyhmälle.
Haluatko kuulla lisää?
Ota yhteyttä artikkelin kirjoittaneeseen ammattilaiseen.
![Oddy Digital CEO Jenna Leino](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2021/12/jenna_leino_2021.jpg)
Jenna Leino
CEO, Co-Owner
Tutustu myös blogeihimme aiheesta
![Pk-yritysten brändimarkkinointi](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2024/07/brandimarkkinointi_pk-yritykset-1024x576.jpg)
Miksi pk-yrityksen kannattaa tehdä brändimarkkinointia?
![Somen vuosikello](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2024/04/somen-vuosikello-1024x576.jpg)
Miksi somen vuosikellon tekeminen kannattaa?
![Mikä on Threads?](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2024/04/mika-on-threads-1024x576.jpg)
Mikä on Threads?
![](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2024/03/painotuotteet-brandin-ja-digitaalisen-mainonnan-tukena-1024x576.jpg)
Painotuotteet brändin ja digitaalisen mainonnan tukena
![Suunnitelmallisempaa markkinointia vuosikellon avulla](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2023/12/suunnitelmallisempaa_markkinointia_vuosikellon_avulla-1024x576.jpg)
Suunnitelmallisempaa markkinointia vuosikellon avulla
![Oman datan hyödyntäminen markkinoinnissa](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2023/12/oman_datan_hyodyntaminen-1024x576.jpg)