Spotify-mainonta

Spotify-mainonta vaikuttaa kaikkien aistien avulla

Hyödynnä Spotify-mainontaa! Spotify on maailman suurin musiikin suoratoistopalvelu. Äänimainonta on tehokas tapa välittää tietoa asiakkaille. Puhutteleva äänimainos muistetaan vielä pitkänkin ajan kuluttua ostopäätöksiä tehtäessä.

Spotify-mainos jättää voimakkaan muistijäljen

Spotify on maailman suurin musiikin suoratoistopalvelu. Menestyneen tuotteen taustalta löytyy usein hyvä äänimainos. Parhaiten toimivat ratkaisut vetoavat tunteisiin ja jättävät muistijäljen kuulijan korvien väliin. Spotify tarjoaa käyttäjilleen ilmaisen version, jossa mainoksia soitetaan ajoittain kappaleiden välissä, ja niitä on sijoitettu myös ohjelmiston käyttöliittymään. Maksullinen premium-versio on puolestaan mainokseton ja se on varustettu paremmilla ominaisuuksilla, kuten paremmalla äänenlaadulla.

Miten Spotify-mainonta käytännössä toimii? Spotifyssa mainostettaessa äänimainoksen kanssa tulee yhtä aikaa laitteen, kuten kännykän, näytölle display-mainos, jota klikkaamalla henkilö ohjataan mainostajan määrittämälle sivustolle. Ääni- ja displaymainos yhdistelmää voidaan kohdentaa iän, sukupuolen, musiikkigenren, playlistin ja maantieteellisesti paikkakunnan nimen mukaan. Mainoksen suosituspituus on alle 30 sekuntia.

Spotify-mainonnan palvelut

Spotify-mainonnan hinnoittelu

Spotify-mainonta on kustannustehokasta ja mitattavaa radiomainontaan verrattuna. Ohjelmallisesti ostettuna Spotify-mainonta on hinnoiteltu bannerimainosnäyttöjen mukaan. Kun banneri näkyy näytöllä, samaan aikaan kuuluu myös äänimainos. Spotify-mainonnan hinta on noin 5-10 euroa tuhatta mainosnäyttöä kohden, riippuen kohdennuksista. Eli 1000€ mediabudjetilla saat noin 100 000 – 200 000 mainosnäyttöä.

10 syytä — Miksi Spotify-mainonta?

  1. Hyvä äänimainos muistetaan. Äänimainokset vetoavat tunteisiin ja jättävät muistijäljen kuulijan korvien väliin. Spotify-mainonta on tehokasta!
  2. Tavoittavuus: Spotify on maailman suosituin musiikin suoratoistopalvelu. Milleniaalit ovat suurin käyttäjäryhmä, mutta kaikki ikäluokat ovat hyvin edustettuina.
  3. Vaikuttaminen oikeassa hetkessä. Tavoita kohderyhmä useita kertoja päivässä eri tilanteissa. Keskiverto käyttäjä kuuntelee Spotifya kaksi tuntia päivittäin.
  4. Laadukas mediaympäristö.
  5. Täydentää muuta markkinointia. Täydentää erinomaisesti radiomainontaa ja koko markkinointikokonaisuutta.
  6. Kustannustehokas äänimainonnan kanava. Sopii pienemmällekin markkinointibudjetille.
  7. Ohjelmallisesti ostettua äänimainontaa. Ohjelmallinen ostaminen on tehokasta ja mahdollistaa reaaliaikaisen optimoinnin.
  8. Mitattavuus. Ohjelmallisesti ostettava äänimainonta on mitattavampaa kuin perinteinen äänimainonta.
  9. Display-mainos tukee äänimainoksen tehoa. Äänimainoksen kanssa yhtä aikaa laitteen, kuten kännykän, näytölle tulee myös bannerimainos, josta kuluttaja voidaan ohjata haluttuun paikkaan.
  10. Toimialariippumatonta. Spotify-mainonta sopii kaikille toimialoille.

Näin Spotify-mainonta toimii

STEP 1. Kokonaisuuden suunnittelu ja kohderyhmän määrittäminen.

Määritetään yhdessä tavoiteltavat kohderyhmät, realistiset budjettitasot, kampanja-aika ja kohderyhmiä puhuttelevat viestit.

STEP 2. Mainosmateriaalit

Tarvitaan maksimissaan 30 sekunnin äänimainos ja display-mainos sekä URL, mihin mainoksesta halutaan ohjata.

STEP 3. Kampanjan käynnistys, optimointi ja seuranta

Seurataan mainosten toimivuutta ja optimoidaan kohti parhaita mahdollisia tuloksia. Testataan, kokeillaan ja opitaan. Tehtyjä toimenpiteitä ja kokeiluja tulee tarkastella ja analysoida, että hyvät opit tulee monistettua ja virheistä otetaan opiksi.

 

Kiinnostuitko?

Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.

Laura Nevasalo Oddy

Laura Nevasalo

Commercial & Client Director

Tutustu myös blogeihimme

Mikä on Threads?
Blogi

Mikä on Threads?

Metan lanseeraama uusi somealusta Threads on nyt myös Suomessa. Mistä Threadissa puhutaan, miten se otetaan käyttöön ja mitä mainostajille on luvassa? Lue blogimme, niin tiedät!

Lue lisää »
Meta-mainonnan kohdentaminen
Blogi

Meta-mainonnan kohdentaminen

Meta-mainonnan avulla voit tavoittaa halutun yleisön hienovaraisesti ja vaikuttavasti. Mutta mistä aloittaa ja miten varmistaa, että mainoksesi osuvat oikeille silmäpareille?

Lue lisää »

Ota ihmeessä yhteyttä!

Kuinka voimme auttaa?

Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.

Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.

Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.

Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.