Monipuolisia muistijälkiä

Spotify mainonta

Vaikuta kaikkien aistien avulla.

Spotify on maailman suurin musiikin suoratoistopalvelu. Äänimainonta on tehokas tapa välittää tietoa asiakkaille. Puhutteleva äänimainos muistetaan vielä pitkänkin ajan kuluttua ostopäätöksiä tehtäessä.

Spotify on maailman suurin musiikin suoratoistopalvelu. Menestyneen tuotteen taustalta löytyy usein hyvä äänimainos. Parhaiten toimivat ratkaisut vetoavat tunteisiin ja jättävät muistijäljen kuulijan korvien väliin. Spotify tarjoaa käyttäjilleen ilmaisen version, jossa mainoksia soitetaan ajoittain kappaleiden välissä, ja niitä on sijoitettu myös ohjelmiston käyttöliittymään. Maksullinen premium-versio on puolestaan mainokseton ja se on varustettu paremmilla ominaisuuksilla, kuten paremmalla äänenlaadulla.

Spotifyssa mainostettaessa äänimainoksen kanssa yhtä aikaa laitteen, kuten kännykän, näytölle tulee display-mainos, jota klikkaamalla henkilö ohjataan mainostajan määrittämälle sivustolle. Ääni- ja displaymainos yhdistelmää voidaan kohdentaa iän, sukupuolen, musiikki genren ja playlistin mukaan. Mainoksen suosituspituus on alle 30 sekuntia.

10 syytä – Miksi Spotify mainonta?

  1. Hyvä äänimainos muistetaan. Äänimainokset vetoavat tunteisiin ja jättävät muistijäljen kuulijan korvien väliin.
  2. Tavoittavuus: Spotify on maailman suosituin musiikin suoratoistopalvelu. Milleniaalit ovat suurin käyttäjäryhmä, mutta kaikki ikäluokat ovat hyvin edustettuina.
  3. Vaikuttaminen oikeassa hetkessä. Tavoita kohderyhmä useita kertoja päivässä eri tilanteissa. Keskiverto käyttäjä kuuntelee Spotifya kaksi tuntia päivittäin.
  4. Laadukas mediaympäristö.
  5. Täydentää muuta markkinointia. Täydentää erinomaisesti radiomainontaa ja koko markkinointikokonaisuutta.
  6. Kustannustehokas äänimainonnan kanava. Sopii pienemmällekin markkinointibudjetille.
  7. Ohjelmallisesti ostettua äänimainontaa. Ohjelmallinen ostaminen on tehokasta ja mahdollistaa reaaliaikaisen optimoinnin.
  8. Mitattavuus. Ohjelmallisesti ostettava äänimainonta on mitattavampaa kuin perinteinen äänimainonta.
  9. Display-mainos tukee äänimainoksen tehoa. Äänimainoksen kanssa yhtä aikaa laitteen, kuten kännykän, näytölle tulee myös bannerimainos, josta kuluttaja voidaan ohjata haluttuun paikkaan.
  10. Toimialariippumatonta. Spotify-mainonta sopii kaikille toimialoille.

Spotify mainonnan hinnoittelu

Spotify-mainonta on kustannustehokasta ja mitattavaa radiomainontaan verrattuna. Ohjelmallisesti ostettuna Spotify-mainonta on hinnoiteltu bannerimainosnäyttöjen mukaan. Kun banneri näkyy näytöllä, samaan aikaan kuuluu myös äänimainos. Tuhannen mainosnäytön hinta on noin 5-10 euroa riippuen kohdennuksista. Eli 1000€ mediabudjetilla saat noin 100 000 – 200 000 mainosnäyttöä.

Näin Spotify mainonta toimii

STEP 1. Kokonaisuuden suunnittelu ja kohderyhmän määrittäminen.

Määritetään yhdessä tavoiteltavat kohderyhmät, realistiset budjettitasot, kampanja-aika ja kohderyhmiä puhuttelevat viestit.

STEP 2. Mainosmateriaalit

Tarvitaan maksimissaan 30 sekunnin äänimainos ja display-mainos sekä URL, mihin mainoksesta halutaan ohjata.

STEP 3. Kampanjan käynnistys, optimointi ja seuranta

Seurataan mainosten toimivuutta ja optimoidaan kohti parhaita mahdollisia tuloksia. Testataan, kokeillaan ja opitaan. Tehtyjä toimenpiteitä ja kokeiluja tulee tarkastella ja analysoida, että hyvät opit tulee monistettua ja virheistä otetaan opiksi.

Palvelumme Spotify mainontaan liittyen

  • Äänimainoskampanjan suunnittelu, toteutus, optimointi ja reaaliaikainen raportointi
  • Äänimainosten suunnittelu ja tuotanto
Katso kaikki palvelumme

Kiinnostaako Spotify-mainonta? Haluaisitko saada ammattilaisen arvion yrityksesi digitaalisen markkinoinnin tilasta?

Annamme ehdotuksemme yrityksesi digimarkkinoinnin kehittämiseen ILMAISEKSI.

Ota meihin yhteyttä!

Lue mielenkiintoisia blogipostauksiamme
Tutustu asiakkaisiimme
Tutustu palveluihimme
2018-11-14T17:56:26+00:00
Ota yhteyttä