Sosiaalisen median markkinointi

Tavoita kohderyhmäsi oikeissa kanavissa

Ota some haltuun mainonnan avulla

Facebook, Instagram ja LinkedIn ovat Suomen suosituimpia sosiaalisen median palveluita. Facebookia käyttää jo 2,7 miljoonaa, Instagramia 2,6 miljoonaa ja LinkedIniä 1,5 miljoonaa suomalaista. TikTok nousee vauhdilla 1,3 käyttäjämäärällään*.

Somessa liikkuu valtava määrä potentiaalisia asiakkaita. Kuitenkin moni yritys panostaa näihin kanaviin vain satunnaisesti tai tekee sen virheen, että luottaa vain maksuttomaan orgaaniseen näkyvyyteen.

* Lähde: Facebook Ads Manager, LinkedIn Ads Manager, TikTok Ads Manager, Google (2022)

Pelkkä postaaminen ei enää riitä

Tiesitkö, että vain osa somen käyttäjistä seuraa ylipäätään yritysten Facebook- tai Instagram-sivuja ja sivujen seuraajistakin vain keskimäärin 2-5 prosenttia näkee yrityksen tekemiä orgaanisia postauksia?

Esimerkiksi Facebook rajoittaa yritysten orgaanista näkyvyyttä ja siksi julkaisut ilman mainontaa eivät tavoita katsojia yhtä hyvin kuin ennen. Maksettu mainonta orgaanisen tekemisen lisäksi on siis tärkeää oikeiden kohderyhmien ja uusien asiakkaiden tavoittamiseen.

Miksi juuri some-mainonta?

Sosiaalisen median mainonnalla vahvistat brändiäsi, kasvatat myyntiä ja saat oman viestisi näkyville juuri oikeiden ihmisten ruudulle. Facebook ja Instagram ovat yhdessä loistava kombo monipuolisen mainonnan tekoon. Tehokas kohdentaminen ja monipuoliset mainosvaihtoehdot yhdistettynä valtaviin massoihin saavat tuloksia aikaan. LinkedIn taas tarjoaa väylän tavoittaa erityisesti korkeakoulutettuja ja päättäjäasemissa olevia henkilöitä. Se on myös hyvä kanava B2B-mainostarpeisiin. TikTok tavoittaa entistä enemmän suomalaisia ja nuorten lisäksi TikTokista tavoitat myös muita vanhempia ikäryhmiä.

  • Sosiaalisen median kautta tavoitat kohderyhmän halutessasi useita kertoja päivässä eri tilanteissa.
  • Mainospaikat valittavissa kohderyhmän käyttäytymisen mukaan.
  • Soveltuu erilaisiin tarpeisiin. Mainonnan tavoitteeksi voi asettaa tavoittavuuden, videoiden katselumäärän, konversioiden määrän lisäämisen tai vaikkapa lisää osallistujia tapahtumaasi.
  • Mainonta on hyvin mitattavaa. Mainonnan vaikutus on mahdollista mitata aina konversioon saakka.
  • Palveluilla on erittäin hyvät kohdennusmahdollisuudet, erityisesti demografisten tietojen osalta. Mainonta tuntuu oikein kohdennettuna henkilökohtaisemmalta kuin perinteinen bannerimainonta.
  • Facebookissa ja Instagramissa on käytössä myös kustannustehokas klikkihinnoittelu. Halutessasi mainosnäytöt ovat täysin ilmaisia – maksat ainoastaan klikkauksista.
  • Skaalautuvaa ja joustavaa. Mainontaa voi tehdä pienellä tai isommalla budjetilla.
  • Mainosmateriaalit on helppo tuottaa.
  • Perusmainokseen tarvitaan vain kuva, otsikko ja lyhyt teksti.
  • Käytössä on moniopuolisia mainosmuotoja; videot, kuvat, kuvakarusellit.

Hyödynnä näkemystämme

Varaa kanssamme ilmainen konsultointi (30 min)
ja katsotaan yhdessä miten voimme auttaa teitä.

Olemme tehneet erilaisia somemainonnan kampanjoita pienillä ja isoilla budjeteilla monille eri toimialoille. Kerro meille vain tavoiteltava kohderyhmä, niin kerromme sinulle, miten tavoitat sen parhaiten somemainontaa hyödyntäen.

Ilmaisen konsultaation aikana kerromme sinulle, kuinka juuri sinä otat parhaat tehot irti sosiaalisesta mediasta! (Arvo 120 €)

Tarjous voimassa 30.4.2024 asti.

LUE AIHEESEEN LIITTYVÄT BLOGIKIRJOITUKSEMME

Mikä on Threads?
Metan lanseeraama uusi somealusta Threads on nyt myös Suomessa. Mistä Threadissa puhutaan, miten se otetaan käyttöön ja mitä mainostajille on luvassa? Lue blogimme, niin tiedät!
Meta-mainonnan kohdentaminen
Meta-mainonnan avulla voit tavoittaa halutun yleisön hienovaraisesti ja vaikuttavasti. Mutta mistä aloittaa ja miten varmistaa, että mainoksesi osuvat oikeille silmäpareille?
Painotuotteilla on edelleen merkittävä rooli brändin vahvistamisessa ja näkyvyyden lisäämisessä digitaalisen markkinoinnin rinnalla.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.