Sosiaalisen median markkinointi
Tavoita kohderyhmäsi oikeissa kanavissa
Ota some haltuun mainonnan avulla
Facebook, Instagram ja LinkedIn ovat Suomen suosituimpia sosiaalisen median palveluita. Facebookia käyttää jo 2,7 miljoonaa, Instagramia 2,6 miljoonaa ja LinkedIniä 1,5 miljoonaa suomalaista. TikTok nousee vauhdilla 1,3 käyttäjämäärällään*.
Somessa liikkuu valtava määrä potentiaalisia asiakkaita. Kuitenkin moni yritys panostaa näihin kanaviin vain satunnaisesti tai tekee sen virheen, että luottaa vain maksuttomaan orgaaniseen näkyvyyteen.
* Lähde: Facebook Ads Manager, LinkedIn Ads Manager, TikTok Ads Manager, Google (2022)
Pelkkä postaaminen ei enää riitä
Tiesitkö, että vain osa somen käyttäjistä seuraa ylipäätään yritysten Facebook- tai Instagram-sivuja ja sivujen seuraajistakin vain keskimäärin 2-5 prosenttia näkee yrityksen tekemiä orgaanisia postauksia?
Esimerkiksi Facebook rajoittaa yritysten orgaanista näkyvyyttä ja siksi julkaisut ilman mainontaa eivät tavoita katsojia yhtä hyvin kuin ennen. Maksettu mainonta orgaanisen tekemisen lisäksi on siis tärkeää oikeiden kohderyhmien ja uusien asiakkaiden tavoittamiseen.
Miksi juuri some-mainonta?
Sosiaalisen median mainonnalla vahvistat brändiäsi, kasvatat myyntiä ja saat oman viestisi näkyville juuri oikeiden ihmisten ruudulle. Facebook ja Instagram ovat yhdessä loistava kombo monipuolisen mainonnan tekoon. Tehokas kohdentaminen ja monipuoliset mainosvaihtoehdot yhdistettynä valtaviin massoihin saavat tuloksia aikaan. LinkedIn taas tarjoaa väylän tavoittaa erityisesti korkeakoulutettuja ja päättäjäasemissa olevia henkilöitä. Se on myös hyvä kanava B2B-mainostarpeisiin. TikTok tavoittaa entistä enemmän suomalaisia ja nuorten lisäksi TikTokista tavoitat myös muita vanhempia ikäryhmiä.
- Sosiaalisen median kautta tavoitat kohderyhmän halutessasi useita kertoja päivässä eri tilanteissa.
- Mainospaikat valittavissa kohderyhmän käyttäytymisen mukaan.
- Soveltuu erilaisiin tarpeisiin. Mainonnan tavoitteeksi voi asettaa tavoittavuuden, videoiden katselumäärän, konversioiden määrän lisäämisen tai vaikkapa lisää osallistujia tapahtumaasi.
- Mainonta on hyvin mitattavaa. Mainonnan vaikutus on mahdollista mitata aina konversioon saakka.
- Palveluilla on erittäin hyvät kohdennusmahdollisuudet, erityisesti demografisten tietojen osalta. Mainonta tuntuu oikein kohdennettuna henkilökohtaisemmalta kuin perinteinen bannerimainonta.
- Facebookissa ja Instagramissa on käytössä myös kustannustehokas klikkihinnoittelu. Halutessasi mainosnäytöt ovat täysin ilmaisia – maksat ainoastaan klikkauksista.
- Skaalautuvaa ja joustavaa. Mainontaa voi tehdä pienellä tai isommalla budjetilla.
- Mainosmateriaalit on helppo tuottaa.
- Perusmainokseen tarvitaan vain kuva, otsikko ja lyhyt teksti.
- Käytössä on moniopuolisia mainosmuotoja; videot, kuvat, kuvakarusellit.
Hyödynnä näkemystämme
Varaa kanssamme ilmainen konsultointi (30 min)
ja katsotaan yhdessä miten voimme auttaa teitä.
Olemme tehneet erilaisia somemainonnan kampanjoita pienillä ja isoilla budjeteilla monille eri toimialoille. Kerro meille vain tavoiteltava kohderyhmä, niin kerromme sinulle, miten tavoitat sen parhaiten somemainontaa hyödyntäen.
Ilmaisen konsultaation aikana kerromme sinulle, kuinka juuri sinä otat parhaat tehot irti sosiaalisesta mediasta! (Arvo 120 €)
Tarjous voimassa 31.10.2024 asti.