Sosiaalisen median mainonta
TAVOITA KOHDERYHMÄSI OIKEISSA KANAVISSA
Ota some haltuun mainonnan avulla
Facebook, Instagram ja LinkedIn ovat Suomen suosituimpia sosiaalisen median palveluita. Facebookia käyttää jo 2,7 miljoonaa, Instagramia 2,6 miljoonaa ja LinkedIniä 1,5 miljoonaa suomalaista. TikTok nousee vauhdilla 1,3 käyttäjämäärällään*. Somessa liikkuu valtava määrä potentiaalisia asiakkaita. Kuitenkin moni yritys panostaa näihin kanaviin vain satunnaisesti tai tekee sen virheen, että luottaa vain maksuttomaan orgaaniseen näkyvyyteen.
* Lähde: Facebook Ads Manager, LinkedIn Ads Manager, TikTok Ads Manager, Google (2022)
Miksei pelkkä orgaaninen postaaminen riitä?
Tiesitkö, että vain osa somen käyttäjistä seuraa ylipäätään yritysten Facebook- tai Instagram-sivuja ja sivujen seuraajistakin vain keskimäärin 2-5% prosenttia näkee yrityksen tekemiä orgaanisia postauksia? Esimerkiksi Facebook rajoittaa yritysten orgaanista näkyvyyttä ja siksi julkaisut ilman mainontaa eivät tavoita katsojia yhtä hyvin kuin ennen. Maksettu mainonta orgaanisen tekemisen lisäksi on siis tärkeää oikeiden kohderyhmien ja uusien asiakkaiden tavoittamiseen.
Hyödynnä näkemystämme
Olemme tehneet erilaisia somemainonnan kampanjoita pienillä ja isoilla budjeteilla monille eri toimialoille. Kerro meille vain tavoiteltava kohderyhmä, niin kerromme sinulle, miten tavoitat sen parhaiten somemainontaa hyödyntäen.
Varaa kanssamme 30 min ilmainen konsultaatio, kuinka juuri sinä otat parhaat tehot irti sosiaalisesta mediasta? (Arvo 120 €)
Tarjous voimassa 31.10.2023 asti.
Miksi juuri some-mainonta?
Sosiaalisen median mainonnalla vahvistat brändiäsi, kasvatat myyntiä ja saat oman viestisi näkyville juuri oikeiden ihmisten ruudulle. Facebook ja Instagram ovat yhdessä loistava kombo monipuolisen mainonnan tekoon. Tehokas kohdentaminen ja monipuoliset mainosvaihtoehdot yhdistettynä valtaviin massoihin saavat tuloksia aikaan. LinkedIn taas tarjoaa väylän tavoittaa erityisesti korkeakoulutettuja ja päättäjäasemissa olevia henkilöitä. Se on myös hyvä kanava B2B-mainostarpeisiin. TikTok tavoittaa entistä enemmän suomalaisia ja nuorten lisäksi TikTokista tavoitat myös muita vanhempia ikäryhmiä.
- Sosiaalisen median kautta tavoitat kohderyhmän halutessasi useita kertoja päivässä eri tilanteissa.
- Mainospaikat valittavissa kohderyhmän käyttäytymisen mukaan.
- Soveltuu erilaisiin tarpeisiin. Mainonnan tavoitteeksi voi asettaa tavoittavuuden, videoiden katselumäärän, konversioiden määrän lisäämisen tai vaikkapa lisää osallistujia tapahtumaasi.
- Mainonta on hyvin mitattavaa. Mainonnan vaikutus on mahdollista mitata aina konversioon saakka.
- Palveluilla on erittäin hyvät kohdennusmahdollisuudet, erityisesti demografisten tietojen osalta. Mainonta tuntuu oikein kohdennettuna henkilökohtaisemmalta kuin perinteinen bannerimainonta.
- Facebookissa ja Instagramissa on kustannustehokas klikkihinnoittelu. Halutessasi mainosnäytöt ovat täysin ilmaisia – maksat ainoastaan klikkauksista.
- Skaalautuvaa ja joustavaa. Mainontaa voi tehdä pienellä tai isommalla budjetilla.
- Mainosmateriaalit on helppo tuottaa. Perusmainokseen tarvitaan vain kuva, otsikko ja lyhyt teksti.
- Käytössä on moniopuolisia mainosmuotoja; videot, kuvat, kuvakarusellit.
Palveluitamme some-mainontaan liittyen:
- Kampanjoiden suunnittelu, toteutus, optimointi ja reaaliaikainen raportointi
- Kohderyhmämäärittely ja viestikärjet
- Mainosmateriaalien suunnittelu ja tuotanto
- Visual Guidelines -määritykset
- Some Audit eli somekanavien nykytila-analyysi ja toimenpide-ehdotukset
- Some-kanavien ylläpito ja sisällöntuotanto
- Sosiaalisen median vuosikellon luominen
- Somestrategia
- Räätälöidyt workshopit ja koulutukset
Lue aiheeseen liittyvät blogikirjoituksemme
5 syytä miksi yrityksen kannattaa tehdä Facebook-mainontaa
Kokosimme sinulle 5 syytä miksi yrityksen kannattaa tehdä Facebook-mainontaa. Tutustu ajankohtaisiin syihin tarkemmin blogipostauksessa!
Lue lisää »
Instagramin uudet ominaisuudet
Instagramin uudet ominaisuudet ovat täällä. Instagram on kasvava ja monipuolinen alusta, joka tarjoaa monenlaisia mahdollisuuksia tuotteista ja palveluista kertomiseen sekä vuorovaikutukseen lukijoiden kanssa.
Lue lisää »
Kuvien ja visuaalisuuden merkitys somessa
Millaisilla kuvilla yritys menestyy sosiaalisessa mediassa? Lue mitkä 7 asiaa kannattaa pitää mielessä some-kuvia tehdessä ja julkaistaessa.
Lue lisää »
Heräsikö kysymyksiä?
Soita, viestittele tai piipahda käymään, niin jutellaan lisää.