Spotify-mainonta
Spotify-mainonta vaikuttaa kaikkien aistien avulla
Hyödynnä Spotify-mainontaa! Spotify on maailman suurin musiikin suoratoistopalvelu. Äänimainonta on tehokas tapa välittää tietoa asiakkaille. Puhutteleva äänimainos muistetaan vielä pitkänkin ajan kuluttua ostopäätöksiä tehtäessä.
Spotify-mainos jättää voimakkaan muistijäljen
Spotify on maailman suurin musiikin suoratoistopalvelu. Menestyneen tuotteen taustalta löytyy usein hyvä äänimainos. Parhaiten toimivat ratkaisut vetoavat tunteisiin ja jättävät muistijäljen kuulijan korvien väliin. Spotify tarjoaa käyttäjilleen ilmaisen version, jossa mainoksia soitetaan ajoittain kappaleiden välissä, ja niitä on sijoitettu myös ohjelmiston käyttöliittymään. Maksullinen premium-versio on puolestaan mainokseton ja se on varustettu paremmilla ominaisuuksilla, kuten paremmalla äänenlaadulla.
Miten Spotify-mainonta käytännössä toimii? Spotifyssa mainostettaessa äänimainoksen kanssa tulee yhtä aikaa laitteen, kuten kännykän, näytölle display-mainos, jota klikkaamalla henkilö ohjataan mainostajan määrittämälle sivustolle. Ääni- ja displaymainos yhdistelmää voidaan kohdentaa iän, sukupuolen, musiikkigenren, playlistin ja maantieteellisesti paikkakunnan nimen mukaan. Mainoksen suosituspituus on alle 30 sekuntia.
Spotify-mainonnan palvelut
- Äänimainoskampanjan suunnittelu, toteutus, optimointi ja reaaliaikainen raportointi
- Äänimainosten suunnittelu, käsikirjoitus ja tuotanto
- Display-mainosten suunnittelu ja tuotanto
Spotify-mainonnan hinnoittelu
Spotify-mainonta on kustannustehokasta ja mitattavaa radiomainontaan verrattuna. Ohjelmallisesti ostettuna Spotify-mainonta on hinnoiteltu bannerimainosnäyttöjen mukaan. Kun banneri näkyy näytöllä, samaan aikaan kuuluu myös äänimainos. Spotify-mainonnan hinta on noin 5-10 euroa tuhatta mainosnäyttöä kohden, riippuen kohdennuksista. Eli 1000€ mediabudjetilla saat noin 100 000 – 200 000 mainosnäyttöä.
10 syytä — Miksi Spotify-mainonta?
- Hyvä äänimainos muistetaan. Äänimainokset vetoavat tunteisiin ja jättävät muistijäljen kuulijan korvien väliin. Spotify-mainonta on tehokasta!
- Tavoittavuus: Spotify on maailman suosituin musiikin suoratoistopalvelu. Milleniaalit ovat suurin käyttäjäryhmä, mutta kaikki ikäluokat ovat hyvin edustettuina.
- Vaikuttaminen oikeassa hetkessä. Tavoita kohderyhmä useita kertoja päivässä eri tilanteissa. Keskiverto käyttäjä kuuntelee Spotifya kaksi tuntia päivittäin.
- Laadukas mediaympäristö.
- Täydentää muuta markkinointia. Täydentää erinomaisesti radiomainontaa ja koko markkinointikokonaisuutta.
- Kustannustehokas äänimainonnan kanava. Sopii pienemmällekin markkinointibudjetille.
- Ohjelmallisesti ostettua äänimainontaa. Ohjelmallinen ostaminen on tehokasta ja mahdollistaa reaaliaikaisen optimoinnin.
- Mitattavuus. Ohjelmallisesti ostettava äänimainonta on mitattavampaa kuin perinteinen äänimainonta.
- Display-mainos tukee äänimainoksen tehoa. Äänimainoksen kanssa yhtä aikaa laitteen, kuten kännykän, näytölle tulee myös bannerimainos, josta kuluttaja voidaan ohjata haluttuun paikkaan.
- Toimialariippumatonta. Spotify-mainonta sopii kaikille toimialoille.
Näin Spotify-mainonta toimii
STEP 1. Kokonaisuuden suunnittelu ja kohderyhmän määrittäminen.
Määritetään yhdessä tavoiteltavat kohderyhmät, realistiset budjettitasot, kampanja-aika ja kohderyhmiä puhuttelevat viestit.
STEP 2. Mainosmateriaalit
Tarvitaan maksimissaan 30 sekunnin äänimainos ja display-mainos sekä URL, mihin mainoksesta halutaan ohjata.
STEP 3. Kampanjan käynnistys, optimointi ja seuranta
Seurataan mainosten toimivuutta ja optimoidaan kohti parhaita mahdollisia tuloksia. Testataan, kokeillaan ja opitaan. Tehtyjä toimenpiteitä ja kokeiluja tulee tarkastella ja analysoida, että hyvät opit tulee monistettua ja virheistä otetaan opiksi.
Kiinnostuitko?
Varaa kanssamme ilmainen konsultaatioaika, niin katsotaan yhdessä, kuinka voisimme parantaa markkinointiasi.
Tutustu myös blogeihimme
Ulkomainonta tavoittaa ihmiset siellä missä he liikkuvat
Ulkomainonta on tehokas tapa tavoittaa yleisö laajasti eri ympäristöissä. Ulkomainontaa kannattaa hyödyntää osana monikanavaista markkinointikampanjaa.
Graafisen suunnittelun 10 trendiä
Mitä trendejä graafisessa suunnittelussa on ollut viime vuosina? Lue 10 tämän hetken trendiä, jotka auttavat sinua ja yritystäsi pysymään kilpailukykyisenä.
Saavutettavuuden huomioiminen graafisessa suunnittelussa
Saavutettavuus graafisessa suunnittelussa ei ainoastaan paranna käyttäjäkokemusta, vaan edistää myös yhdenvertaisuutta ja laajentaa käyttäjäkuntaa.
Väripsykologian voima graafisessa suunnittelussa
Väripsykologia on keskeinen tekijä markkinoinnissa, sillä värit luovat erilaisia merkityksiä ja luovat tunteita. Lue blogistamme miten värien avulla voi jäädä katsojan mieleen.
Responsiivinen suunnittelu
Responsiivinen suunnittelu takaa miellyttävän käyttökokemuksen kaikilla laitteilla, sekä vahvistaa brändin yhtenäistä ilmettä.
Miksi pk-yrityksen kannattaa tehdä brändimarkkinointia?
Brändi on mielikuva yrityksestä asiakkaan ja kuluttajan silmissä. Brändimarkkinointi on strateginen investointi, joka voi tuoda merkittävää hyötyä myös pienille ja keskisuurille yrityksille.
Ota ihmeessä yhteyttä!
Kuinka voimme auttaa?
Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä.
Tiedätkö jo, mitä etsit? Kerro se meille! Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi.
Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.
Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.