Google Analytics

Arvailujen aika on ohi.

Google Analytics on verkkosivujen kävijäseurantaan tarkoitettu analytiikkaohjelma. Kun verkkoanalytiikka on hyvin asennettu, ei tarvitse enää arvailla. Verkkoanalytiikka näyttää kehityskohteet ja näyttää suunnan toiminnalle.

Google Analytics on ilmainen verkkosivujen kävijäseurantaan tarkoitettu web-analytiikkaohjelma. Google Analytics asentaa verkkosivustosi jokaiselle sivulle koodinpätkän, jonka avulla pystytään keräämään tietoa kävijän liikkeistä verkkosivustollasi. Kun analytiikka on hyvin asennettu, ei tarvitse enää arvailla, analytiikka näyttää faktan. Analytiikasta saa suuntaviivoja mainonnan kehittämisen lisäksi sivuston tekniseen ja sisällölliseen parantamiseen. Järkevien maalipisteiden määrittäminen auttaa seuraamaan muun muassa verkkosivun toimivuutta ja optimoimaan mainontaa kohti haluttuja tuloksia.

Oikein asennettuna, verkkoanalytiikkasi pitäisi vastata muun muassa näihin kysymyksiin:

  • Minkä ikäiset ihmiset ovat kiin­nos­tu­neita verk­ko­si­vus­tosi tuotteista?
  • Mikä on poten­ti­aa­lisin kohderyhmäsi?
  • Paljonko tuot­tei­tasi ostetaan verkkosivuiltasi?
  • Montako tar­jous­pyyntöä olet saanut verkkosivustolta?
  • Mihin eri vai­hei­siin ihminen pysähtyy verk­ko­si­vus­tolla pyy­täes­sään tarjousta?
  • Mikä mainonta tuo eniten kävi­jöitä sivustollesi?
  • Mikä mainonta tuottaa eniten tarjouspyyntöjä/​tilauksia/​yhteydenottoja?
  • Miksi ihmiset eivät jätä tar­jous­pyyntöä sivuiltasi?
  • Mitä asiak­kaasi etsivät verkkosivustoltasi?
  • Miten verk­ko­pal­ve­luasi voisi kehittää tek­ni­sesti ja sisällöllisesti?

Joko Google Analytics 4 on sinulle tuttu?

Uusi Google Ana­ly­tics 4 (GA4) on ollut tarjolla syksystä 2020 lähtien. Kyseessä ei ole pelkkä päivitys olemassa olevaan Google Uni­versal Ana­ly­tic­siin (UA), vaan siinä on täysin uusia omi­nai­suuksia. Google Ana­ly­tics 4 ei päivity auto­maat­ti­sesti, vaan se on otettava erikseen käyttöön. Googlen viral­linen suositus GA4:n käytölle on ottaa sen seuranta Uni­versal Ana­ly­ticsin rinnalle. Näin saadaan kaikki hyöty irti Googlen ana­ly­tii­kasta. Mitä aiemmin uuden GA4:n ottaa käyttöön, sitä enemmän siitä on hyötyä, kun dataa alkaa kerääntymään.

Palveluitamme verkkoanalytiikkaan liittyen

  • Google Ana­ly­tics asennus ja määrittäminen
  • Verk­koa­na­ly­tiikan tul­kit­se­minen ja analysointi
  • Nykytila-​analyysit
  • Kehi­ty­seh­do­tukset
  • Käyt­tö­kou­lu­tukset ja workshopit

Tutustu myös blogipostauksiimme aiheesta

Laita meille viestiä!

Tarvitsetko apua mainonnassa ja markkinoinnissa? Haluatko tehdä markkinointia, joka toimii? Kerro tarkemmin, missä tarvitset apua tai jätä yhteystietosi, niin otamme sinuun yhteyttä.

Anna Oddyn auttaa!

Lue mielenkiintoisia blogipostauksiamme
Tutustu palveluihimme
Tutustu asiakkaisiimme