Animaatio tuo lisää vetovoimaa markkinointiin

Kiinnitä katsojan huomio tehokkaasti animaation avulla

Animaatio on tehokas keino useiden erilaisten viestien esiintuomiseksi. Tutustu animaation mahdollisuuksiin!

Animaatiolla lisää vetovoimaa markkinointiin

Onhan animaatio hyödynnettynä markkinoinnissanne? Animaation avulla saa aikaan omaperäistä jälkeä, ja hyvin tehty animaatio onnistuu usein kaappaamaan huomion paremmin kuin moni muu digitaalisen markkinoinnin formaatti. Animaation avulla voidaan selittää auki jopa abstrakteja ja vaikeita asioita sekä visuaalisten elementtien ja efektien avulla myös itse viesti on eläväisempi. Animaatiolla voidaankin herättää tehokkaasti tunteita, ja yhdistettynä kiinnostavaan tarinaan tai informaatioon animaatiot myös vetoavat yleensä erittäin hyvin erilaisiin kohdeyleisöihin. 

Miksi animaatio?

Animaatio on omaperäinen, hauska ja monikäyttöinen tapa tuoda yrityksesi viesti selkeästi esille. Animaatio tarjoaa rajattomasti mahdollisuuksia, joissa vain mielikuvitus on rajana.

Animaatioiden visuaalinen tyyli on muokattavissa kohderyhmien mukaisesti ja animaatioissa on myös helppo hyödyntää yrityksen visuaalista ilmettä. Oikeaan paikkaan tuotettu animaatiovideo tukee yrityksen myyntiä ja lisää tehokkaasti tunnettavuutta. Animaatiot skaalautuvat helposti ja kustannustehokkaasti eri kokoihin ja alustoille.

Mihin animaatio sopii?

Animaatio on erinomainen tapa kertoa vaikeita ja monimutkaisia kokonaisuuksia selkeästi. Animaatio sopii hyvin esimerkiksi yrityksen tai tuotteen esittelyyn, palvelukuvauksiin, tapahtumamainoksiin ja myös sisäiseen viestintään. Informatiiviseen viestintään animaatiot ovat ehdottoman suosittuja, sillä sekä kuvan että tekstin avulla voidaan selittää asiat auki kattavasti. Animaatioita voidaan hyödyntää lähes kaikessa digitaalisessa markkinoinnissa aina sosiaalisesta mediasta mainontaan, verkkosivustoille ja yritysten omiin presentaatioihin.

Animoiduilla bannereilla ja logoilla luodaan dynaamisempaa viestiä kuin still-kuvilla. Liikkuva kuva on näyttävä ja kiinnittää katsojan huomion, ja animaation avulla voidaan välittää erilaisia tunnetiloja pelkkää tekstiä paremmin. Animaation avulla voi kiteyttää runsaasti asiaa muutamaan sekuntiin, jolloin jopa monimutkaisista asioista saadaan selkeitä, yksinkertaisia ja havainnollistettavia. Lisäksi animaation avulla brändin visuaalinen ilme saadaan tuotua kokonaisvaltaisesti mukaan, joten animaatio on omiaan etenkin bränditietoisuuden kasvattamiseen.

Mille alustoille animaatio kannattaa tehdä?

Animaatiot toimivat erinomaisesti etenkin sosiaalisessa mediassa. Sosiaalisen median feediä selaava potentiaalinen asiakas on helpompi saada pysäytettyä hauskalla ja liikkuvalla animoidulla sisällöllä kuin pelkällä tekstillä tai still-kuvalla. Tilastojen mukaan animaatioilla on myös sosiaalisessa mediassa korkeampi jakamisaste, sillä ne ovat usein viihdyttäviä ja trendikkäitä.

Animaatiot toimivat hyvin myös muilla alustoilla, kuten verkkosivustoilla ja videotoistopalveluissa. Mitään varsinaista rajoitusta animaation hyödyntämiseen alustakohtaisesti ei ole.

Soveltuvat alustat: Verkkosivustot, YouTube, Facebook, Instagram, LinkedIn, Tiktok yms.

Mitä animaatio maksaa?

Animaation avulla viesti on mahdollista välittää kustannustehokkaasti ja vakuuttavasti. Videotuotantoon verrattuna kustannuksissa säästytään mm. kuvauspaikkojen etsimiseltä ja vuokraamiselta, ja säästöä esiintyy myös logistiikassa ja näyttelijäkuluissa.

Käsikirjoitus ja animaation visuaalinen ilme vaikuttavat työn määrään ja täten myös kustannuksiin. Animaation hinta koostuukin nimenomaan pituuden, tyylin ja animoitavien elementtien mukaan. Mitä yksityiskohtaisempi tyyli ja enemmän animoitavia elementtejä, sitä enemmän työstöön kuluu aikaa.

Oletko jo kokeillut animaatiota sosiaalisessa mediassa tai muualla? Pyydä meiltä tarjous tunnettavuuttasi kasvattavalle animaatiolle!

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä Oddyn ammattilaisiin.

Laura Nevasalo Oddy

Laura Nevasalo

Commercial & Client Director

Tutustu myös blogeihimme aiheesta

Ammattilainen avuksi sisällöntuotantoon – 5 tapaa, joilla hyödyt ulkoisen sisällöntuottajan tuesta

Ulkoinen sisällöntuottaja suunnittelee ja toteuttaa sisältöjä, joiden avulla tulet löydetyksi verkosta ja tarjoat kiinnostavaa ja informatiivista tietoa tuotteistasi tai palveluistasi.
Somen vuosikello

Miksi somen vuosikellon tekeminen kannattaa?

Suunnitelmallisuus on avain tehokkaaseen sometekemiseen. Tässä postauksessa käsittelemme, miksi somen vuosikello on niin tärkeä ja mitä sillä saavutetaan.
Mikä on Threads?

Mikä on Threads?

Metan lanseeraama uusi somealusta Threads on nyt myös Suomessa. Mistä Threadissa puhutaan, miten se otetaan käyttöön ja mitä mainostajille on luvassa? Lue blogimme, niin tiedät!

Miksi taantumassa markkinoinointihanoja ei kannata laittaa kiinni?

Haastavassa taloustilanteessa raha on tiukilla ja usein markkinointi on osa-alue, josta säästetään. Tässä blogipostauksessa kerromme, miksi markkinoinnin lopettaminen ainakaan täysin ei ole hyvä ratkaisu pitkässä juoksussa.
Ulkoistettu markkinointipäällikkö rekrytoinnin vaihtoehtona

Ulkoistettu markkinointipäällikkö rekrytoinnin vaihtoehtona

Ulkoistettu markkinointipäällikkö on toimiva vaihtoehto markkinoinnin toteuttamiseen. Lue ulkoistamisen hyödyistä ja kenelle se sopii!
Sisällön mittaaminen

Sisällön mittaaminen

Sisältömarkkinoinnin tavoitteena on parantaa yrityksen myyntiä ja tuottoa. Mutta miten sisältöjä voi mitata ja mistä tietää, saavutetaanko sisällöllä asetetut myynnilliset ja tuotolliset tavoitteet?

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.