Animaatio tuo lisää vetovoimaa markkinointiin

Kiinnitä katsojan huomio tehokkaasti animaation avulla

Animaatio on tehokas keino useiden erilaisten viestien esiintuomiseksi. Tutustu animaation mahdollisuuksiin!

Animaatiolla lisää vetovoimaa markkinointiin

Onhan animaatio hyödynnettynä markkinoinnissanne? Animaation avulla saa aikaan omaperäistä jälkeä, ja hyvin tehty animaatio onnistuu usein kaappaamaan huomion paremmin kuin moni muu digitaalisen markkinoinnin formaatti. Animaation avulla voidaan selittää auki jopa abstrakteja ja vaikeita asioita sekä visuaalisten elementtien ja efektien avulla myös itse viesti on eläväisempi. Animaatiolla voidaankin herättää tehokkaasti tunteita, ja yhdistettynä kiinnostavaan tarinaan tai informaatioon animaatiot myös vetoavat yleensä erittäin hyvin erilaisiin kohdeyleisöihin. 

Miksi animaatio?

Animaatio on omaperäinen, hauska ja monikäyttöinen tapa tuoda yrityksesi viesti selkeästi esille. Animaatio tarjoaa rajattomasti mahdollisuuksia, joissa vain mielikuvitus on rajana.

Animaatioiden visuaalinen tyyli on muokattavissa kohderyhmien mukaisesti ja animaatioissa on myös helppo hyödyntää yrityksen visuaalista ilmettä. Oikeaan paikkaan tuotettu animaatiovideo tukee yrityksen myyntiä ja lisää tehokkaasti tunnettavuutta. Animaatiot skaalautuvat helposti ja kustannustehokkaasti eri kokoihin ja alustoille.

Mihin animaatio sopii?

Animaatio on erinomainen tapa kertoa vaikeita ja monimutkaisia kokonaisuuksia selkeästi. Animaatio sopii hyvin esimerkiksi yrityksen tai tuotteen esittelyyn, palvelukuvauksiin, tapahtumamainoksiin ja myös sisäiseen viestintään. Informatiiviseen viestintään animaatiot ovat ehdottoman suosittuja, sillä sekä kuvan että tekstin avulla voidaan selittää asiat auki kattavasti. Animaatioita voidaan hyödyntää lähes kaikessa digitaalisessa markkinoinnissa aina sosiaalisesta mediasta mainontaan, verkkosivustoille ja yritysten omiin presentaatioihin.

Animoiduilla bannereilla ja logoilla luodaan dynaamisempaa viestiä kuin still-kuvilla. Liikkuva kuva on näyttävä ja kiinnittää katsojan huomion, ja animaation avulla voidaan välittää erilaisia tunnetiloja pelkkää tekstiä paremmin. Animaation avulla voi kiteyttää runsaasti asiaa muutamaan sekuntiin, jolloin jopa monimutkaisista asioista saadaan selkeitä, yksinkertaisia ja havainnollistettavia. Lisäksi animaation avulla brändin visuaalinen ilme saadaan tuotua kokonaisvaltaisesti mukaan, joten animaatio on omiaan etenkin bränditietoisuuden kasvattamiseen.

Mille alustoille animaatio kannattaa tehdä?

Animaatiot toimivat erinomaisesti etenkin sosiaalisessa mediassa. Sosiaalisen median feediä selaava potentiaalinen asiakas on helpompi saada pysäytettyä hauskalla ja liikkuvalla animoidulla sisällöllä kuin pelkällä tekstillä tai still-kuvalla. Tilastojen mukaan animaatioilla on myös sosiaalisessa mediassa korkeampi jakamisaste, sillä ne ovat usein viihdyttäviä ja trendikkäitä.

Animaatiot toimivat hyvin myös muilla alustoilla, kuten verkkosivustoilla ja videotoistopalveluissa. Mitään varsinaista rajoitusta animaation hyödyntämiseen alustakohtaisesti ei ole.

Soveltuvat alustat: Verkkosivustot, YouTube, Facebook, Instagram, LinkedIn, Tiktok yms.

Mitä animaatio maksaa?

Animaation avulla viesti on mahdollista välittää kustannustehokkaasti ja vakuuttavasti. Videotuotantoon verrattuna kustannuksissa säästytään mm. kuvauspaikkojen etsimiseltä ja vuokraamiselta, ja säästöä esiintyy myös logistiikassa ja näyttelijäkuluissa.

Käsikirjoitus ja animaation visuaalinen ilme vaikuttavat työn määrään ja täten myös kustannuksiin. Animaation hinta koostuukin nimenomaan pituuden, tyylin ja animoitavien elementtien mukaan. Mitä yksityiskohtaisempi tyyli ja enemmän animoitavia elementtejä, sitä enemmän työstöön kuluu aikaa.

Oletko jo kokeillut animaatiota sosiaalisessa mediassa tai muualla? Pyydä meiltä tarjous tunnettavuuttasi kasvattavalle animaatiolle!

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä Oddyn ammattilaisiin.

Laura Nevasalo Oddy

Laura Nevasalo

Commercial & Client Director

Tutustu myös blogeihimme aiheesta

Näin markkinointipäällikkö voi hyödyntää tekoälyä käytännön työssä

Näin markkinointipäällikkö voi hyödyntää tekoälyä käytännön työssä

Tekoäly voi olla erittäin hyödyllinen assistentti markkinointipäällikölle tai muulle markkinoinnin parissa työskentelevälle. Tässä käytännönläheisiä vinkkejä aiheeseen!
Microlearning-sisällöt

Microlearning-sisällöt

Microlearning-sisällöt ovat yhä suositumpia monilla aloilla, kuten yrityskoulutuksessa, markkinoinnissa ja kuluttajasisällöissä. Microlearning vastaa tarpeeseen omaksua tietoa nopeasti ja tehokkaasti.
Sisällöntuotannon trendit 2025

10+1 sisällöntuotannon trendit 2025

Vuosi 2025 tuo mukanaan uusia mahdollisuuksia, mutta myös haasteita. Lue vuoden keskeisistä sisällöntuotannon trendeistä ja niiden merkityksestä yrityksille.
Digitaalisen markkinoinnin trendit pk-yrityksille 2025

Digitaalisen markkinoinnin trendit pk-yrityksille 2025

Mitä uutta vuosi 2025 tuo pk-sektorille digitaalisen markkinoinnin saralla? Lue koosteemme ja varaudu uuteen vuoteen!
Graafisen suunnittelun 10 trendiä

Graafisen suunnittelun 10 trendiä

Mitä trendejä graafisessa suunnittelussa on ollut viime vuosina? Lue 10 tämän hetken trendiä, jotka auttavat sinua ja yritystäsi pysymään kilpailukykyisenä.
Pk-yritysten brändimarkkinointi

Miksi pk-yrityksen kannattaa tehdä brändimarkkinointia?

Brändi on mielikuva yrityksestä asiakkaan ja kuluttajan silmissä. Brändimarkkinointi on strateginen investointi, joka voi tuoda merkittävää hyötyä myös pienille ja keskisuurille yrityksille.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.