LinkedIn mainonnan kohdentaminen
TUTUSTU ERILAISIIN KOHDENTAMISEN VAIHTOEHTOIHIN
LinkedIn-mainonnan kohdentaminen on tarkkaa ja monipuolista. Tutustu kattavaan listaukseen LinkedIn-mainonnan kohdentamistavoista.
Avainsanat:
![LinkedIn mainonnan kohdentaminen](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2020/01/linkedin-mainonnan-kohdentaminen.jpg)
LinkedIn on suurin ammatillinen verkosto ja somekanava, jossa ihmiset keskustelevat työhönsä liittyvistä aiheista, verkostoituvat muiden ammattilaisten kanssa, kehittävät osaamistaan ja etsivät työpaikkaa tai työntekijää.
Suomalaisia LinkedInissä on noin miljoona. LinkedIn tarjoaa erinomaiset kohdentamisvaihtoehdot pohjautuen käyttäjien antamiin tietoihin koulutuksestaan, työhistoriastaan, osaamisestaan ja kiinnostuksenkohteistaan. LinkedInin mainonnanhallinnan työkalu antaa arvion kohdeyleisön koosta annettujen kohdennuskriteerien perusteella. Kohderyhmä ei saa kuitenkaan olla liian pieni, muuten mainoskampanja ei lähde käyntiin.
LinkedIn mainonnan kohdentaminen henkilön demografisten tietojen mukaan
- Sijainti (pakollinen kohdennuskriteeri)
- Ikä
- Sukupuoli
- Tietyn LinkedIn ryhmän jäsenet
LinkedIn mainonnan kohdentaminen yritystiedon perusteella
- Yrityksen toimiala
- Yrityksen koko
- Yrityksen nimi
- Tiettyyn yritykseen yhteydessä olevat henkilöt (esim. työntekijät, seuraajat, 1st degree connections, henkilöiden määrä oltava yli 500)
- Oman LinkedIn yrityssivun seuraajille
LinkedIn mainonnan kohdentaminen osaamisen ja koulutuksen perusteella
- Tietyn tutkinnon suorittaneet
- Tietystä oppilaitoksesta valmistuneet
- Taidot ja muut tunnustukset
- LinkedIn mainonnan kohdentaminen työkokemuksen mukaan
- Tämän hetkinen ammattinimike (valitaan vaihtoehdoista)
- Entinen ammattinimike (valitaan vaihtoehdoista)
- Tehtäväalue (esim. työskentelee markkinoinnin parissa)
- Henkilön asema (esim. yrityksen omistaja)
- Senioriteetti / Työkokemuksen määrä vuosissa
LinkedIn mainonnan kohdentaminen kiinnostuksen kohteiden mukaan
- Erilaisiin LinkedIn-ryhmiin kuuluminen (Digital Marketing -ryhmä)
- LinkedIn käyttäjän kiinnostuksen kohteet
LinkedIn mainonnan kohdentaminen muilla tavoilla
- Verkkosivukävijöiden retargetointi eli mainonnan uudelleen kohdentaminen
- CSV listan mukaan kohdentaminen (esim. uutiskirjeen tilaajat, CRM asiakastiedot)
- ”Look-a-like”-kohdentaminen
Lähde: LinkedIn (2019)
Haluatko kuulla lisää?
Ota yhteyttä artikkelin kirjoittaneeseen ammattilaiseen.
![Oddy Digital CEO Jenna Leino](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2021/12/jenna_leino_2021.jpg)
Jenna Leino
CEO, Co-Owner
Tutustu myös blogeihimme aiheesta
![Henkilöbrändäys & LinkedIn-profiilin erottuvuus](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2023/03/henkilobrandays-linkedin-profiilin-erottuvuus-1024x576.jpg)
Henkilöbrändäys ja LinkedIn-profiilin erottuvuus
![Millainen sisältö pärjää somessa? 10 vinkkiä yrityksen somesisältöihin](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2023/01/millainen-sisalto-parjaa-somessa-1024x576.jpg)
Millainen sisältö toimii somessa?
![](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2021/01/6-vinkkia-sisallontuotantoon-somessa-1024x576.jpg)
6 vinkkiä sisällöntuotantoon somessa
![kuvien ja visuaalisuuden merkitys somessa](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2021/01/kuvien-ja-visuaalisuuden-merkitys-somessa-1024x576.jpg)
Kuvien ja visuaalisuuden merkitys somessa
![Parhaat tavat mainostaa blogeja](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2020/03/parhaat-tavat-mainostaa-blogeja-1024x576.jpg)
Parhaat tavat mainostaa blogeja
![Rakennusalan toimijan tavoitteena tuplata sovittujen tapaamisten määrä](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2020/04/rakennusalan-toimijan-tavoitteena-tuplata-sovittujen-tapaamisten-maara-1024x576.jpg)