LinkedIn mainonnan kohdentaminen

LinkedIn mainonnan kohdentaminen

LinkedIn-mainonnan kohdentaminen on tarkkaa ja monipuolista. Tutustu kattavaan listaukseen LinkedIn-mainonnan kohdentamistavoista.

LinkedIn on suurin ammatillinen verkosto ja somekanava, jossa ihmiset keskustelevat työhönsä liittyvistä aiheista, verkostoituvat muiden ammattilaisten kanssa, kehittävät osaamistaan ja etsivät työpaikkaa tai työntekijää.

Suomalaisia LinkedInissä on noin miljoona. LinkedIn tarjoaa erinomaiset kohdentamisvaihtoehdot pohjautuen käyttäjien antamiin tietoihin koulutuksestaan, työhistoriastaan, osaamisestaan ja kiinnostuksenkohteistaan. LinkedInin mainonnanhallinnan työkalu antaa arvion kohdeyleisön koosta annettujen kohdennuskriteerien perusteella. Kohderyhmä ei saa kuitenkaan olla liian pieni, muuten mainoskampanja ei lähde käyntiin.

LinkedIn mainonnan kohdentaminen henkilön demografisten tietojen mukaan

  • Sijainti (pakollinen kohdennuskriteeri)
  • Ikä
  • Sukupuoli
  • Tietyn LinkedIn ryhmän jäsenet

LinkedIn mainonnan kohdentaminen yritystiedon perusteella

  • Yrityksen toimiala
  • Yrityksen koko
  • Yrityksen nimi
  • Tiettyyn yritykseen yhteydessä olevat henkilöt (esim. työntekijät, seuraajat, 1st degree connections, henkilöiden määrä oltava yli 500)
  • Oman LinkedIn yrityssivun seuraajille

LinkedIn mainonnan kohdentaminen osaamisen ja koulutuksen perusteella

  • Tietyn tutkinnon suorittaneet
  • Tietystä oppilaitoksesta valmistuneet
  • Taidot ja muut tunnustukset

LinkedIn mainonnan kohdentaminen työkokemuksen mukaan

  • Tämän hetkinen ammattinimike (valitaan vaihtoehdoista)
  • Entinen ammattinimike (valitaan vaihtoehdoista)
  • Tehtäväalue (esim. työskentelee markkinoinnin parissa)
  • Henkilön asema (esim. yrityksen omistaja)
  • Senioriteetti / Työkokemuksen määrä vuosissa

LinkedIn mainonnan kohdentaminen kiinnostuksen kohteiden mukaan

  • Erilaisiin LinkedIn-ryhmiin kuuluminen (Digital Marketing -ryhmä)
  • LinkedIn käyttäjän kiinnostuksen kohteet

LinkedIn mainonnan kohdentaminen muilla tavoilla

  • Verkkosivukävijöiden retargetointi eli mainonnan uudelleen kohdentaminen
  • CSV listan mukaan kohdentaminen (esim. uutiskirjeen tilaajat, CRM asiakastiedot)
  • ”Look-a-like”-kohdentaminen

Lähde: LinkedIn

Kirjoittaja: Jenna Leino

Lue lisää LinkedIn-mainonnasta

AVAINSANAT:

Kiinnostaako LinkedIn-mainonta? Haluaisitko saada ammattilaisen arvion yrityksesi digitaalisen markkinoinnin tilasta?

Annamme ehdotuksemme yrityksesi digimarkkinoinnin kehittämiseen ILMAISEKSI.

Ota meihin yhteyttä!