Instagram- ja Facebook-mainonta

Instagram- ja Facebook-mainonnan avulla saat viestisi näkyviin sosiaalisessa mediassa

Instagram- ja Facebook-mainonta auttaa taistelemaan ihmis- ja sisältömereen hautautumista vastaan. Saat viestisi näkyville oikeiden ihmisten ruuduille, juuri oikeaan aikaan.

Instagram- ja Facebook-mainonta

Facebook on Suomen suosituin sosiaalisen median kanava, jota käyttää lähes 3 miljoonaa suomalaista. Instagram on Suomen toiseksi suosituin sosiaalisen median kanava, jolla puolestaan on  1,6 miljoonaa suomalaista käyttäjää. Maailmanlaajuisesti molempia palveluja käyttää miltein miljardit ihmiset, joten ne ovat myös tehokkaita alustoja kansainväliseen somemarkkinointiin.

Facebookissa ja Instagramissa mainostaminen on kustannustehokasta, joustavaa ja hyvin kohdennettavaa. Huolellisesti toteutettuna Instagram- ja Facebook-mainonta tavoittaakin erinomaisesti ja laajasti juuri toivotut kohdeyleisöt.

Erilaisten mainosmuotojen avulla yritys ja yrityksen tuotteet ja palvelut voidaan nostaa luontevasti käyttäjien nähtäville. Kuva- ja videomainokset ilmestyvät halutun käyttäjän uutisfeedin sekaan sponsoroituina julkaisuina tai stories-mainoksina. Suosittuja ovat myös kaupallinen yhteistyö -tyyppiset julkaisut esimerkiksi vaikuttajien kanssa. Uudelleenkohdentamista eli remarketing-mainontaa voidaan toteuttaa sekä Facebook- että Instagram-mainontaan. Remarketing-mainonta tarkoittaa, että tunnistettavan kävijän käydessä esimerkiksi liiketoimintasi verkkosivustolla hänelle voidaan kohdentaa mainontaa ikään kuin muistutuksena olemassaolostasi.

Nykyään yritystilillä mainostaminen on lähes välttämätöntä, mikäli haluaa laajempaa näkyvyyttä Facebookissa, sillä yritystilien tilapäivitysten orgaanista näkyvyyttä on rajoitettu vahvasti. Samaa on tapahtunut on myös Instagramin yritystileille.

10 syytä — Miksi Instagram ja Facebook-mainonta?

  1. Erittäin suosittuja ja tavoittavia kanavia. Sosiaalisen median kautta tavoitat kohderyhmät halutessasi useita kertoja päivässä useissa eri tilanteissa. Sekä Facebookilla että Instagramilla on lähes 3 miljoonaa suomalaista käyttäjää. Markkinointi sosiaalisen median avulla on hyvin tehokasta.
  2. Meta (Instagram, Facebook) on rajoittanut yritysten orgaanista näkyvyyttä. Maksuton näkyvyys Facebookissa tai Instagramissa ei tavoita kohderyhmää samalla tavalla kuin ennen. Instagram- ja Facebook-mainonta on välttämätöntä uusien ja vanhojen kohdeyleisöjen tavoittamiseksi.
  3. Erittäin hyvät kohdennusmahdollisuudet, erityisesti demografisten tietojen osalta. Instagram- ja Facebook-mainonta koetaan oikein kohdennettuna henkilökohtaisemmaksi kuin perinteinen bannerimainonta.
  4. Erilaisia mainosmuotoja. Mainospaikat valittavissa kohderyhmän käyttäytymisen mukaan. Instagram ja Facebook ovat myös tehokkaita videomainonnan kanavia. Vaihtoehtoja Instagram- ja Facebook-videomainontaan on useita: Reels- ja Stories-mainonta, Facebook Watch, karusellimainosformaatti…
  5. Soveltuvat erilaisiin tarpeisiin. Mainonnan tavoitteeksi voi asettaa tavoittavuuden, videoiden katselumäärän, konversioiden määrän lisäämisen tai vaikkapa osallistujien hankkiminen tapahtumaa varten.
  6. Kustannustehokas klikkihinnoittelu. Halutessasi mainosnäytöt ovat täysin ilmaisia – maksat ainoastaan klikkauksista.
  7. Skaalautuvaa ja joustavaa. Instagram- ja Facebook-mainontaa voi tehdä pienellä tai isommalla budjetilla.
  8. Mainonta on hyvin mitattavaa. Mainonnan vaikutus on mahdollista mitata aina konversioon saakka.
  9. Mainosmateriaalit on helppo tuottaa. Instagram ja Facebook-mainokseen tarvitaan vain kuva, otsikko ja lyhyt tekstipätkä.
  10. Vaikutus SEO:on. Sosiaalinen media vaikuttaa myös sivustosi orgaaniseen hakukonelöydettävyyyteen (SEO).

Instagram- ja Facebook-mainonnan hinta

Facebook-mainonta on hinnaltaan edullista, ja mainostaessa on mahdollista maksaa ainoastaan mainoksen klikkauksista. Yhden klikkauksen hinta vaihtelee tuotteen, toimialan ja mainostusmaan mukaan. Kannattaakin tehdä hyvä ja kohderyhmään uppoava mainos, niin mainonnan hinta laskee: mitä useampi mainoksen nähneistä mainosta klikkaa, sitä alhaisempi on yhden klikkauksen hinta. Facebook-mainonta hinnoitellaan huutokauppaperiaatteella. Keskimäärin Suomessa voi varautua maksamaan muutaman kymmenen senttiä yhdestä klikkauksesta. Mainostettaessa ulkomailla, hinnat ovat yleensä Suomea alhaisempia, sillä kohdeyleisötkin ovat suurempia.

Facebookiin saa rakennettua tavoitteidesi mukaan erilaisia kampanjatyyppejä, joiden hinnoittelumallit vaihtelevat. Hinnoittelustrategiaksi voi valita reach, jolloin haetaan mahdollisimman laajaa peittoa kohderyhmässä, tai traffic, jolloin haetaan vahvemmin klikkauksia ja sivustokävijöitä tai engagement, jolloin haetaan postauksille tykkäyksiä ja kommentteja.

Instagram-mainonta on hyvin samankaltaista kuin Facebook-mainonta. Hinnoittelu voidaan pohjata näyttökertoihin, klikkauksiin tai tavoitteisiin. Hinnoittelutavat vaihtelevat mainostajan ja mainonnan tavoitteiden mukaan. Hintaan vaikuttaa Instagramissa myös kohderyhmän koko, mainostilan kysyntä ja tarjonta sekä mainosten muoto. Parhaan hinnoittelumallin valinta saattaa kuitenkin edellyttää analyysia, jotta mainostamisella saavutettaisiin parhaat mahdolliset tulokset.

Palveluitamme Facebook ja Instagram-mainontaan liittyen

  • Kampanjoiden suunnittelu, toteutus, optimointi ja reaaliaikainen raportointi
  • Kohderyhmämäärittely ja viestikärjet
  • Mainosmateriaalien suunnittelu ja tuotanto
  • Visual Guidelines ‑määritykset
  • Facebook ja Instagram nykytila-analyysi ja toimenpide-ehdotukset
  • Some-kanavien ylläpito ja sisällöntuotanto
  • Vuosikellon luominen
  • Somestrategia
  • Räätälöidyt workshopit ja koulutukset

Tutustu myös blogipostauksiimme aiheesta

Miksi Oddy kumppaniksi?

0%
Mitattavia tuloksia ja toimenpiteitä. Tulokset ratkaisee!
0%
Aktiivinen yhteydenpito. Tiedät koko ajan missä mennään!
0%
Monipuoliset palveluvaihtoehdot. Valitaan se paras ja tehokkain!
0%
Tavoitteemme on aina yhteinen. Ollaan samalla puolella!
0%
Pienellä budjetilla liikkeelle. Tehdään ja opitaan yhdessä!
0%
Pidämme kiinni sovitusta. Meihin voi luottaa!
0%
Haluamme suoriutua, että yhteistyö jatkuu. Ei vuosisopimuksia!
0%
Meistä sanotaan, et me ollaan hyviä ja taitavia tyyppejä!

Ota ihmeessä yhteyttä!

Kuinka voimme auttaa?

Laita meille viestiä matalalla kynnyksellä. Meillä puhutaan digiasioista kansankielellä ja haluamme auttaa sinua, olipa tarpeesi suuri tai pieni.

Tiedätkö, mitä etsit? Kerro se meille ja otamme sinuun yhteyttä. Saat meiltä selkeät hinta- ja aikatauluarviot projektillesi. Varaa maksuton etäkahvitteluhetki, jonka jälkeen tiedät, mitä kannattaa tehdä ja mitä se maksaa.

Yhdessä saamme ihmeitä aikaan.

Lue mielenkiintoisia blogipostauksiamme
Tutustu palveluihimme
Tutustu asiakkaisiimme