LinkedIn-mainonta tutuksi

LinkedIn-mainonnalla käännät yrityspäättäjien päät ja rekrytoit osaajia!

LinkedIn-mainonta on noussut varteenotettavaksi kanavaksi tehdä markkinointia B2B kohderyhmille. Se on myös tehokas kanava tehdä rekrytointimarkkinointia. Lue alustan hyödyistä lisää!

LinkedIn mainonta tutuksi

Tavoita toimiala kuin toimiala

LinkedInistä löytää asiantuntijoita ja johtotehtävissä työskenteleviä lähes jokaiselta toimialalta. Markkinoijalle LinkedIn tarjoaa useita mielenkiintoisia tapoja kohdentaa mainontaa eri ammattilaisille. Mainostyyppejä on myös useita, joista voidaan valita sopivat kampanjan tavoitteisiin peilaten.

LinkedIn-mainontaa voidaan kohdentaa esimerkiksi seuraavilla tavoilla:

  • Käyttäjän tittelin mukaan
  • Toimialan mukaan
  • Yrityksen nimen mukaan

LinkedIn mainostyyppejä ovat esimerkiksi:

    1. Sponsoroitu päivitys Yrityksen LinkedIn-sivulla julkaistulle päivitykselle voidaan hankkia lisää yleisöä maksetulla mainonnalla. Yrityssivun seuraajat kattavat monesti vain pienen osan verkoston ammattilaisista halutulla toimialalla tai tittelillä. Maksetulla mainonnalla tätä yleisöä pystytään kasvattamaan merkittävästi.
    2. InMail-Mainonta Kasvava mainosmuoto on ollut InMail-mainonta. Mainosmuoto on maksullinen viesti, joka lähetetään LinkedIn-käyttäjän postilaatikkoon. Viestit näyttävät samalle, kuin käyttäjän verkostossa olevan henkilön lähettämät viestit. Viesteissä tulee myös ilmoitus samalla tavalla kuin muista viesteistä, jotta ne on helppo havaita saapuneeksi. LinkedIn-mainosmuodoista löytyy lisätietoa blogista.

Mainonta LinkedInissä on hyvin kohdennettavaa. Tulokset ovat myös hyvin mitattavia ja tämän pohjalta voidaan kokeilla erilaisia kohdennustapoja. Mainontaa voidaan tehdä klikki- tai näyttöpohjaisesti hinnoiteltuna. Monessa tapauksessa klikkihinnat saattavat olla korkeita ja näyttöpohjainen hinnoittelu saattaa olla kannattavampi tapa tehdä mainontaa. Kanavan yleisö hakee tietoa ammatillisen kehittymisen ja verkostoitumisen osa-alueilta. Kanava toimii näin ollen luontevana paikkana toteuttaa mainontaa B2B kohderyhmille.

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä Oddyn ammattilaisiin.

Laura Nevasalo Oddy

Laura Nevasalo

Commercial & Client Director

Tutustu myös blogeihimme aiheesta

Henkilöbrändäys & LinkedIn-profiilin erottuvuus

Henkilöbrändäys ja LinkedIn-profiilin erottuvuus

8 käytännön vinkkiä, kuinka tehostat LinkedIn-profiilisi erottuvuutta ja brändäät itseäsi. Lue vinkit ja erotu eduksesi!
Millainen sisältö pärjää somessa? 10 vinkkiä yrityksen somesisältöihin

Millainen sisältö toimii somessa?

Kuulostaako tutulta tilanteelta: yrityksen sometilit ovat olleet taas pitkään hiljaa ja pitäisi julkaista jotakin sisältöä, mutta et tiedä mitä? Lue vinkkimme suosituista somen postaustyypeistä ja nappaa parhaat ideat toteutukseen.

6 vinkkiä sisällöntuotantoon somessa

Mistä keksiä uutta, mielenkiintoista ja lukijaa houkuttelevaa sisältöä someen? Lue 6 hyväksi havaittua vinkkiä, joiden avulla saat sisältöjä syntymään helposti.
kuvien ja visuaalisuuden merkitys somessa

Kuvien ja visuaalisuuden merkitys somessa

Millaisilla kuvilla yritys menestyy sosiaalisessa mediassa? Lue mitkä 7 asiaa kannattaa pitää mielessä some-kuvia tehdessä ja julkaistaessa.
Rakennusalan toimijan tavoitteena tuplata sovittujen tapaamisten määrä

Rakennusalan toimijan tavoite tuplata tapaamisten määrä

Rakennusalan toimijan tavoite tuplata tapaamisten määrä digitaalista markkinointia apuna käyttäen. Lue casekuvaus ja tutustu, miten tavoitteet saavutettiin.
LinkedIn mainonnan kohdentaminen

LinkedIn mainonnan kohdentaminen

LinkedIn-mainonnan kohdentaminen on tarkkaa ja monipuolista. Tutustu kattavaan listaukseen LinkedIn-mainonnan kohdentamistavoista. Lue lisää!

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.