LinkedIn-mainonta tutuksi

linkedin-mainonta

LinkedIn-mainonta on noussut varteenotettavaksi kanavaksi tehdä markkinointia B2B kohderyhmille. Se on myös tehokas kanava tehdä rekrytointimarkkinointia. Kanavasta löytää asiantuntijoita ja johtotehtävissä työskenteleviä lähes jokaiselta toimialalta. Markkinoijalle LinkedIn tarjoaa useita mielenkiintoisia tapoja kohdentaa mainontaa eri ammattilaisille. Mainostyyppejä on myös useita, joista voidaan valita sopivat kampanjan tavoitteisiin peilaten.

LinkedIn-mainontaa voidaan kohdentaa esimerkiksi seuraavilla tavoilla:

  1. Käyttäjän tittelin mukaan
  2. Toimialan mukaan
  3. Yrityksen nimen mukaan

LinkedIn mainostyyppejä ovat esimerkiksi:

  1. Sponsoroitu päivitys
    Yrityksen LinkedIn-sivulla julkaistulle päivitykselle voidaan hankkia lisää yleisöä maksetulla mainonnalla. Yrityssivun seuraajat kattavat monesti vain pienen osan verkoston ammattilaisista halutulla toimialalla tai tittelillä. Maksetulla mainonnalla tätä yleisöä pystytään kasvattamaan merkittävästi.
  2. InMail-Mainonta
    Kasvava mainosmuoto on ollut InMail-mainonta. Mainosmuoto on maksullinen viesti,  joka lähetetään LinkedIn-käyttäjän postilaatikkoon. Viestit näyttävät samalle, kuin käyttäjän verkostossa olevan henkilön lähettämät viestit. Viesteissä tulee myös ilmoitus samalla tavalla kuin muista viesteistä, jotta ne on helppo havaita saapuneeksi.

LinkedIn-mainosmuodoista löytyy lisätietoa blogista.

Mainonta LinkedIn:ssä on hyvin kohdennettavaa. Tulokset ovat myös hyvin mitattavia ja tämän pohjalta voidaan kokeilla erilaisia kohdennustapoja. Mainontaa voidaan tehdä klikki- tai näyttöpohjaisesti hinnoiteltuna. Monessa tapauksessa klikkihinnat saattavat olla korkeita ja näyttöpohjainen hinnoittelu saattaa olla kannattavampi tapa tehdä mainontaa. Kanavan yleisö hakee tietoa ammatillisen kehittymisen ja verkostoitumisen osa-alueilta. Kanava toimii näin ollen luontevana paikkana toteuttaa mainontaa B2B kohderyhmille.

Kirjoittaja: Tomi Kytömaa

Tutustu myös muihin blogeihimme

Kiinnostaako LinkedIn-mainonta? Haluaisitko saada ammattilaisen arvion yrityksesi digitaalisen markkinoinnin tilasta?

Annamme ehdotuksemme yrityksesi digimarkkinoinnin kehittämiseen ILMAISEKSI.

Ota meihin yhteyttä!