LinkedIn-​mainonta tutuksi

22.3.2019
LinkedIn mainonta tutuksi

LinkedIn-mainonta on noussut varteenotettavaksi kanavaksi tehdä markkinointia B2B kohderyhmille. Se on myös tehokas kanava tehdä rekrytointimarkkinointia. Kanavasta löytää asiantuntijoita ja johtotehtävissä työskenteleviä lähes jokaiselta toimialalta. Markkinoijalle LinkedIn tarjoaa useita mielenkiintoisia tapoja kohdentaa mainontaa eri ammattilaisille. Mainostyyppejä on myös useita, joista voidaan valita sopivat kampanjan tavoitteisiin peilaten.

LinkedIn-​mainontaa voidaan kohdentaa esimerkiksi seuraavilla tavoilla:

  1. Käyt­täjän tittelin mukaan
  2. Toi­mialan mukaan
  3. Yri­tyksen nimen mukaan

LinkedIn mainostyyppejä ovat esimerkiksi:

  1. Spon­so­roitu päivitys
    Yri­tyksen LinkedIn-​sivulla jul­kais­tulle päi­vi­tyk­selle voidaan hankkia lisää yleisöä mak­se­tulla mai­non­nalla. Yri­tys­sivun seu­raajat kattavat monesti vain pienen osan ver­koston ammat­ti­lai­sista halu­tulla toi­mia­lalla tai tit­te­lillä. Mak­se­tulla mai­non­nalla tätä yleisöä pys­ty­tään kas­vat­ta­maan merkittävästi.
  2. InMail-​Mainonta
    Kasvava mai­nos­muoto on ollut InMail-​mainonta. Mai­nos­muoto on mak­sul­linen viesti,  joka lähe­te­tään LinkedIn-​käyttäjän pos­ti­laa­tik­koon. Viestit näyt­tävät samalle, kuin käyt­täjän ver­kos­tossa olevan henkilön lähet­tämät viestit. Vies­teissä tulee myös ilmoitus samalla tavalla kuin muista vies­teistä, jotta ne on helppo havaita saapuneeksi.

LinkedIn-mainosmuodoista löytyy lisätietoa blogista.

Mainonta LinkedIn:ssä on hyvin kohdennettavaa. Tulokset ovat myös hyvin mitattavia ja tämän pohjalta voidaan kokeilla erilaisia kohdennustapoja. Mainontaa voidaan tehdä klikki- tai näyttöpohjaisesti hinnoiteltuna. Monessa tapauksessa klikkihinnat saattavat olla korkeita ja näyttöpohjainen hinnoittelu saattaa olla kannattavampi tapa tehdä mainontaa. Kanavan yleisö hakee tietoa ammatillisen kehittymisen ja verkostoitumisen osa-alueilta. Kanava toimii näin ollen luontevana paikkana toteuttaa mainontaa B2B kohderyhmille.

Kirjoittaja: Tomi Kytömaa

Tutustu myös muihin blogeihimme

Laita meille viestiä!

Tarvitsetko apua mainonnassa ja markkinoinnissa? Haluatko tehdä markkinointia, joka toimii? Kerro tarkemmin, missä tarvitset apua tai jätä yhteystietosi, niin otamme sinuun yhteyttä.

Anna Oddyn auttaa!

Lue mielenkiintoisia blogipostauksiamme
Tutustu palveluihimme
Tutustu asiakkaisiimme