Digitaalisen markkinoinnin trendit 2020

#oddytrendit2020

Jokaisen vuoden alussa veikkaillaan aina tulevia trendejä. Tässä Oddyn Jennan ajatuksia vuoden 2020 aikana toteutuvista trendeistä.

Digitaalisen markkinoinnin trendit 2020

1. Palaamme perusasioiden äärelle

Turhat kikkailut jää pois ja keskitytään olennaiseen. Yksinkertaisuus on kaunista monessa asiassa.

2. Oivalluksia faktaan pohjautuen

Analytiikasta löydetään todellisia oivalluksia kohderyhmästä ja siitä, mitkä toimenpiteet sopivat millekin brändille ja vievät liiketoimintaa eteenpäin. Liiketoimintafokus kasvaa, enää ei tehdä markkinointia markkinoinnin vuoksi, vaan valituille toimenpiteille täytyy olla vahvat perusteet.

3. Asiakasymmärryksen kehittyminen

Asiakasymmärrys kehittyy koko ajan ja eri ostopolun vaiheissa olevia tyyppejä osataan paremmin lähestyä eri viestein eri kanavissa. Asiakaskeskeisyys, datan hyödyntäminen ja monikanavaisuus auttavat siinä, että markkinointi ei tunnukaan enää myymiseltä, vaan alkaa tarjota toivottua palvelua.

4. Oman kanavan rooli tulee korostumaan entisestään

Itse tykkään puhua digitaalisesta kotipesästä ja sen tärkeydestä. Lisäksi se, mitä mainonnassa tuodaan esille, täytyy olla totuudenmukaista, ja omien kanavien sisältöjen tulee tukea sitä saumattomasti.

5. Markkinointiteknologiat lisääntyvät

Uusia teknologioita otetaan käyttöön. Esimerkiksi markkinoinninautomaatiojärjestelmien ja chat-palveluiden käyttöönotot lisääntyvät.

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä artikkelin kirjoittaneeseen ammattilaiseen.

Oddy Digital CEO Jenna Leino

Tutustu myös blogeihimme aiheesta

Instagram-mainonta vuonna 2026: Kauneus ei enää kanna, ellei se hengitä

Vuonna 2026 Instagramissa ei pärjää se, joka näyttää kauneimmalta, vaan se, joka tuntuu todelliselta. Täydellinen estetiikka on muuttunut näkymättömäksi, ja ihmiset pysähtyvät vain sisällön äärelle, jossa he tunnistavat itsensä. Tämä muuttaa kaiken visuaalisessa markkinoinnissa.
trendit 2026

Digitaalisen markkinoinnin trendit 2026

Vuonna 2026 digitaalinen markkinointi on entistä älykkäämpää ja käyttäjäkeskeisempää. Menestyvät brändit yhdistävät automaation, luovuuden ja inhimillisen tarinankerronnan tarjoten selkeää arvoa ja mieleenpainuvia kokemuksia kaikissa kanavissa.

Mikrovaikuttajat ja yhteisöpohjainen markkinointi

Suuren yleisön vaikuttaja saattaa tavoittaa miljoonia, mutta yksittäisen postauksen sitoutumisaste jää usein matalaksi. Mikrovaikuttajat sen sijaan luovat vuorovaikutusta, keskustelua ja luottamusta.

Analytiikka – yrityksen salainen säästötyökalu

Analytiikka ei ole vain raportteja ja numeroita vaan työkalu, jolla yritys säästää rahaa. Kun analytiikkaa hyödynnetään oikein, se kertoo selkeästi, mihin eurot kannattaa sijoittaa ja missä niitä kuluu turhaan.

Tekoälyn rooli sisällöntuotannossa

Tekoäly on noussut hetkessä yhdeksi markkinoinnin puhutuimmista aiheista, mutta milloin se tukee markkinoijaa ja milloin tarvitaan ihmisen luovuutta sekä brändin ymmärrystä?

Kevyt videotuotanto tuo brändisi tehokkaasti esiin

Kevyt videotuotanto tarjoaa yrityksille kustannustehokkaan ja nopean tavan tuottaa kiinnostavaa videosisältöä.

Ota yhteyttä