Äänikirjastojen hyödyntäminen

Tutustu äänikirjastojen hyödyntämiseen ja ilmaisiin äänikirjastoihin!

Äänikirjasto tarjoavat varteenotettavan vaihtoehdon video-, animaatio- ja äänituotannon erilaisiin tarpeisiin. 

Spotify-mainonta

Musiikki herättää mainoksesi eloon

Musiikin sanotaan olevan tunteiden tulkki ja sen avulla voikin viestiä monesti tehokkaammin kuin pelkillä sanoilla. Siksi musiikkia kannattaa käyttää myös mainoksissa.

Musiikkia voi ostaa erilaisiin tarpeisiin eri paikoista. Äänikirjastojen hyödyntäminen on fiksua joissakin tilanteissa, mutta uniikimpaa ääntä tietenkin saa, kun sen tuottaa varta vasten omiin tarpeisiinsa. Äänikirjastosta hankituissa musiikeissa on riskinä, että sama musiikki on muuallakin käytössä, jos ostaa niitä “kaikille vapaana olevia”. Äänikirjastojen musiikkeja kuitenkin hyödynnetään paljon jopa televisio-ohjelmien tunnareissa, vaikka ne pyrkivät olemaan ikonisia ja ainutlaatuisia.

Kuinka musiikkia ostetaan?

Yleisesti ottaen musiikin ostamisessa äänikirjastoista on sama periaate kuin kuvapankeista ostettaessa. Yritykset voivat ostaa joko vuosijäsenyyksiä tai maksaa yksittäisestä biisistä. Hinta vaihtelee biisistä ja oikeuksista riippuen useimmiten 1-30 € välillä. Lyhyisiin intropätkiin on usein turha ostaa täyspitkää versiota, kun siitä käytetään vain pieni pätkä.

Äänikirjastosta ostettuna musiikki on hyvin edullista, jos vertaa siihen että tilaisi vaikkapa muusikolta biisin. Tämän vuoksi musiikkipankit ovat todella käytettyjä. Ammattilaisen tilaustyönä tekemä musiikki ja sen oikeudet maksavat helposti 500 eur tai enemmän, vähän tapauksesta riippuen. Jos budjetti ei ole rajoitteena ja halutaan juuri omalle brändille sopivaa ainutlaatuista musiikkia, silloin musiikin tilaaminen ammattilaiselta on myös todella hyvä vaihtoehto.

Ilmaisia äänikirjastoja

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä artikkelin kirjoittaneeseen ammattilaiseen.

Oddy Digital CEO Jenna Leino

Tutustu myös blogeihimme aiheesta

Saavutettavuus on välittämistä

Saavutettavuus on välittämistä – myös sisällöntuotannossa

Sisällöllinen saavutettavuus on ensisijaisesti välittämistä ja esteiden poistamista. Tutustu 7 eri kulmasta sisällön saavutettavuuteen.
Uudet äänimainospalvelut Soundcloud

Uudet äänimainospalvelut – Soundcloud

Uudet äänimainospalvelut, kuten Soundcloud, mahdollistavat entistä paremman ja tavoittavamman äänimainonnan. Tutustu!
Spotify-mainonta

Äänikirjastojen hyödyntäminen

Äänikirjastojen hyödyntäminen on monessa tapauksessa perusteltua. Tsekkaa listaus ilmaisista äänikirjastoista!
Podcast

Podcast-vinkit

Podcast vinkit. Näiden vinkkien avulla onnistut tekemään menestyvän podcastin. Lue lisää ja nappaa podcast vinkit!
oddy spotify

Kuinka luoda hyvä Spotify-kampanja?

Spotify-mainonta yhdistää ääni- ja bannerimainonnan. Sekunneissa on herätettävä kohderyhmän huomio. Lue vinkit onnistuneeseen Spotify-kampanjaan.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.