Digitaalisen markkinoinnin trendit 2020

#oddytrendit2020

Jokaisen vuoden alussa veikkaillaan aina tulevia trendejä. Tässä Oddyn Jennan ajatuksia vuoden 2020 aikana toteutuvista trendeistä.

Digitaalisen markkinoinnin trendit 2020

1. Palaamme perusasioiden äärelle

Turhat kikkailut jää pois ja keskitytään olennaiseen. Yksinkertaisuus on kaunista monessa asiassa.

2. Oivalluksia faktaan pohjautuen

Analytiikasta löydetään todellisia oivalluksia kohderyhmästä ja siitä, mitkä toimenpiteet sopivat millekin brändille ja vievät liiketoimintaa eteenpäin. Liiketoimintafokus kasvaa, enää ei tehdä markkinointia markkinoinnin vuoksi, vaan valituille toimenpiteille täytyy olla vahvat perusteet.

3. Asiakasymmärryksen kehittyminen

Asiakasymmärrys kehittyy koko ajan ja eri ostopolun vaiheissa olevia tyyppejä osataan paremmin lähestyä eri viestein eri kanavissa. Asiakaskeskeisyys, datan hyödyntäminen ja monikanavaisuus auttavat siinä, että markkinointi ei tunnukaan enää myymiseltä, vaan alkaa tarjota toivottua palvelua.

4. Oman kanavan rooli tulee korostumaan entisestään

Itse tykkään puhua digitaalisesta kotipesästä ja sen tärkeydestä. Lisäksi se, mitä mainonnassa tuodaan esille, täytyy olla totuudenmukaista, ja omien kanavien sisältöjen tulee tukea sitä saumattomasti.

5. Markkinointiteknologiat lisääntyvät

Uusia teknologioita otetaan käyttöön. Esimerkiksi markkinoinninautomaatiojärjestelmien ja chat-palveluiden käyttöönotot lisääntyvät.

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä artikkelin kirjoittaneeseen ammattilaiseen.

Oddy Digital CEO Jenna Leino

Tutustu myös blogeihimme aiheesta

Graafisen suunnittelun 10 trendiä

Graafisen suunnittelun 10 trendiä

Mitä trendejä graafisessa suunnittelussa on ollut viime vuosina? Lue 10 tämän hetken trendiä, jotka auttavat sinua ja yritystäsi pysymään kilpailukykyisenä.
Saavutettavuus graafisessa suunnittelussa koristekuva

Saavutettavuuden huomioiminen graafisessa suunnittelussa

Saavutettavuus graafisessa suunnittelussa ei ainoastaan paranna käyttäjäkokemusta, vaan edistää myös yhdenvertaisuutta ja laajentaa käyttäjäkuntaa.
Väripsykologia koristekuva

Väripsykologian voima graafisessa suunnittelussa

Väripsykologia on keskeinen tekijä markkinoinnissa, sillä värit luovat erilaisia merkityksiä ja luovat tunteita. Lue blogistamme miten värien avulla voi jäädä katsojan mieleen.
Responsiivinen suunnittelu koristekuva

Responsiivinen suunnittelu

Responsiivinen suunnittelu takaa miellyttävän käyttökokemuksen kaikilla laitteilla, sekä vahvistaa brändin yhtenäistä ilmettä.
Pk-yritysten brändimarkkinointi

Miksi pk-yrityksen kannattaa tehdä brändimarkkinointia?

Brändi on mielikuva yrityksestä asiakkaan ja kuluttajan silmissä. Brändimarkkinointi on strateginen investointi, joka voi tuoda merkittävää hyötyä myös pienille ja keskisuurille yrityksille.
B2B sisällöntuotanto

Vinkit B2B-yrityksen sosiaalisen median sisällöntuotantoon

B2B-yrityksille sosiaalisen median sisällöntuotanto voi olla erinomainen tapa tavoittaa potentiaalisia asiakkaita, lisätä näkyvyyttä ja rakentaa asiantuntijastatusta. Tässä blogissa on listattu teemoja, joista B2B-yrityksen tyypillisesti kannattaa tehdä somepostauksia.

Ota yhteyttä

Etsitkö huoletonta ja kokonaisvaltaista ratkaisua yrityksesi markkinointiin? Oddyn markkinointipäällikköpalvelu auttaa. Lue lisää!
Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.