Digitaalisen markkinoinnin trendit 2020

#oddytrendit2020

Digitaalisen markkinoinnin trendit 2020

Vuoden alussa veikkaillaan aina tulevia trendejä. Tässä ajatuksiani vuoden 2020 aikana toteutuvista trendeistä.

1. Palaamme perusasioiden äärelle

Turhat kikkailut jää pois ja keskitytään olennaiseen. Yksinkertaisuus on kaunista monessa asiassa.

2. Oivalluksia faktaan pohjautuen

Verkkoanalytiikasta löydetään todellisia oivalluksia kohderyhmästä ja siitä, mitkä toimenpiteet sopivat millekin brändille ja vievät liiketoimintaa eteenpäin. Liiketoimintafokus kasvaa, enää ei tehdä markkinointia markkinoinnin vuoksi, vaan valituille toimenpiteille täytyy olla vahvat perusteet.

3. Asiakasymmärryksen kehittyminen

Asiakasymmärrys kehittyy koko ajan ja eri ostopolun vaiheissa olevia tyyppejä osataan paremmin lähestyä eri viestein eri kanavissa. Asiakaskeskeisyys, datan hyödyntäminen ja monikanavaisuus auttavat siinä, että markkinointi ei tunnukaan enää myymiseltä, vaan alkaa tarjota toivottua palvelua.

4. Oman kanavan rooli tulee korostumaan entisestään

Itse tykkään puhua digitaalisesta kotipesästä ja sen tärkeydestä. Lisäksi se, mitä mainonnassa tuodaan esille, täytyy olla totuudenmukaista, ja omien kanavien sisältöjen tulee tukea sitä saumattomasti.

5. Markkinointiteknologiat lisääntyvät

Uusia teknologioita otetaan käyttöön. Esimerkiksi markkinoinninautomaatiojärjestelmien ja chat-palveluiden käyttöönotot lisääntyvät.

+ Myös nämä asiat tulevat puhuttamaan enenevissä määrin

Haluatko kuulla aiheesta lisää? Ota yhteyttä blogin kirjoittajaan!

Jenna LeinoCEO, Partner

Tutustu myös muihin blogeihimme

Kiinnostaako digitaalinen markkinointi, verkkoanalytiikka, sisältö- ja materiaalituotanto tai suunnittelu ja koulutukset?

Ota meihin yhteyttä, niin jutellaan lisää!